Ik heb bruin, lang dun haar en morgen komt de kapper. Ik weet helemaal niet wat ik wil! Ik ben zo'n kneus op dit gebied Wat ik niet leuk vind; kleuren, een pony, elke dag fohnen of spul er in. Wie helpt mij please?
Ik heb het nu heel simpel in 1 lengte. Ik wil best eens iets heel anders maar kleuren is echt te duur. Moet je laagjes altijd in model brengen of bestaat er ook een kapsel waarbij alleen een borstel erdoor al goed is?
Een kapsel in laagjes hoef je niet persé onwijs veel tijd aan kwijt te zijn hoor. Ik zou gewoon advies aan de kapster vragen. Of als je echt een goede kapster hebt haar haar gang laten gaan
Ja zoiets dacht ik ook al en dat is ook meestal hetgeen dat ik zeg. Meestal knippen ze er dan subtiel wat laagjes in of gewoon een stuk eraf. Maar nu denk ik; is dat niet een beetje saai?
Ik zou dan inderdaad behoorlijk wat laagjes laten knippen. En dan wel zodanig dat er ook écht lengteverschil in zit natuurlijk Hoef je niks aan te doen, alleen borstelen. En als je de kortste laag nog enigszins lang laat kun je het ook altijd nog in een staart doen of opsteken. Of lekker makkelijk, de voorste pluk schuin opzij vastzetten met schuifspeldjes
tralalala ik denk dat het zoiets wordt, dus veel laagjes en de kortste redelijk lang. Leuk idee met dat schuifspeldje. Je ziet erg leuke in de stad.
Ik heb bij de Zeeman van die grote clippen gekocht, in allerlei leuke kleuren (maar ook in neutraal zwart en grijs als je niet van al te felle kleurtjes houdt ), die zijn echt heel erg leuk. Je kunt ook de voorste pluk naar achteren vastmaken, en dan een heel klein beetje omhoog houden. Dat het dus een beetje bol staat. Kan zo gauw geen foto vinden helaas Staat leuk en kost heel weinig tijd. En dan is het ook niet erg dat de rest van je haar gewoon simpel los hangt. Edit: zoiets dus, maar dan met de rest los. https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=L8oVm_giS5WI5M&tbnid=QsNgMFJbl3vm0M:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.schwarzkopf.nl%2Fsknl%2Fnl%2Fhome%2Fhaarstyling%2Fhaarmode_trends%2Fkapsels_en_haarstijlen%2Fkapsels_in_een_handomdraai.html&ei=KtUTUZuhF_SZ0QWjloDIAw&bvm=bv.42080656,d.d2k&psig=AFQjCNGBegOurFQ2KuVHFdhP1NkgL_jMVA&ust=1360340612397581
De kapper kan je vast ook advies geven, wat het beste werkt bij jouw haartype en ook onderhoudsvriendelijk is
tralalala die foto die je stuurde van de middelste persoon zo ziet mijn haar er nu uit, alleen egaal donkerbruin en heel erg glanzend. Goh bedankt allemaal ik zie er al een week tegenop en opeens krijg ik er zin in, jippie!
je kunt het in laagjes knippen maar dan moet je het wel wat korter doen. omdat je haar heel dun is heb je niet veel over onderin zeg maar en dat vind ik nooit mooi.. dat zal je kapster waarschijnlijk ook wel zien. met laagjes hoef je echt niet je haar te fohnen, maar het kan wel. op de kop hangen en droogfohnen dan bereik je al heel veel! succes!! oh en als je een pony wilt kun je je kapster vragen wat jou staat, ze ziet vast en zeker wat bij jou gezicht past!
en dun haar in laagjes kan ook heel eigenwijs alle kanten op gaan staan en dan moet je alsnog föhnen. Ik gok dat jouw kapster het altijd subtiel in lagen deed omdat het anders te piekerig werd vanwege de dikte van je haar. Met een mooie strakke bob kan het veel voller lijken! (ik heb zelf 10 jaar als kapster gewerkt)
lilalief mijn dochter krijgt morgen zo'n bobline net boven haar schouders. Ze heeft net als ik ook dun haar en de vorige keer stond het haar heel pittig. Op zich ben ik best in voor zoiets, dan moet er bijna 30 cm af maar dat vind ik niet erg. Ik heb geen idee of zoiets mij staat, en is 2x hetzelfde kapsel wel leuk? oh jee, jullie brengen mij weer in twijfel..
een boblijn diagonaal naar voren (kort aan de achterkant langer naar voren) maakt je haar veel voller en het een pittig model wat stoerder en makkelijk in onderhoud.
Je zou voor een ietwat langere variant kunnen kiezen, of strakke Bob met wat laagjes alleen aan de voorzijde, of licht schuin naar voren lopend.. Je kapster kan je vast goed adviseren!
Niet stressen hoor, het komt vast goed! Google eens op online modellenboek, misschien zie je daar nog iets bruikbaars.
precies hier mijn boodschap. Ik heb ook altijd spanning en vraagtekens maar laat het inderdaad aan de kapster over(of aan Lilalief) Zoek een paar leuke ideetjes en overleg met je kapster. Succes !
Wat een goede tip. Op kappersite.nl heb ik een profiel aangemaakt en kan ik heel veel kapsels zien. Het is een erg leuke site. Ik neig nog steeds naar 30 cm er af, net iets boven mijn schouders, laagjes maar het moet nog wel achter mijn oor kunnen. Goh ik ben nog nooit zo goed voorbereid. Voor het eerst vind ik het nu leuk ook!