Hallo allemaal, Mijn ex en ik zijn nu 4 maanden uit elkaar. Hij heeft nog een dochter uit een vorige relatie. ZIJN ex houd zijn oudste dochter steeds bij hem weg en de communicatie tussen hun verloopt ook erg slecht en hij is daarvoor naar jeugdzorg gegaan. Nu moeten hun een bepaald traject in maar nu komt het. Ik hoorde via mijn ex dat ze ook graag komen kijken als mijn dochter daar is omdat ze graag willen zien hoe hij met haar omgaat en hoe de zusjes met elkaar om gaan. Nu vraag ik me dus af zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en kan dit zomaar zonder mijn toestemming. Want mijn dochter gaat gewoon 3 keer per week naar hem en er zijn verder geen problemen, ook niet in onze communicatie.
Ja als jij dit niet wilt kun je dit aangeven bij je ex, hij moet dan bij zijn gezinsvoogd aangeven dat jij niet wilt dat zij komt als jullie dochter er is. Eventueel kun je aangeven dat ze je mogen bellen om opheldering te vragen. Mijn man heeft ook kinderen uit een eerdere relatie en zijn ex en hij hadden ook veel problemen waarvoor hij jeugdzorg heeft ingeschakeld. Zij en wij zijn toen zo'n zelfde traject ingegaan en hiervoor kon ik ook aangeven in hoeverre onze gezamenlijke dochter erin betrokken werd. (Geheel niet dus, ik had er geen lekker gevoel bij en wilde niet dat zij de ellende van manlief en zijn ex zou meekrijgen, heb haar dus naar oma gebracht als de gezinsvoogd er was)
Dank je wel voor je reactie. Het zit mij idd ook niet lekker dat mn dochter in hun conflict getrokken gaat worden. Ze is pas 14 maanden maar ze heeft toen ze kleiner was al genoeg mee gekregen van die strijd. Sinds ik bij hem weg ben heb ik een compleet ander kind. Omdat ze gewoon leed onder alle stress die oa de conflikten tussen mijn ex en zijn ex veroorzaakte. Ik heb geen zin dat mn dochter daar weer mee te maken gaat krijgen. Ik zal het bij mn ex door geven. Dank je wel
je mag zeggen je het er niet mee eens gaat en je dit liever niet hebt het is hun conflict en niet die van jou en je dochter moeilijke situatie ook sterkte
Wat ik heel erg merkte bij onze gezinsvoogd is dat er alleen gekeken werd naar wat het beste zou zijn voor stiefzoon (waar de hulp voor aangevraagd was). Er werd totaal niet gekeken naar wat het beste was voor zijn oudere broer en jongere (halfzusje). Het was goed voor hem om onze dochter erin te betrekken, en dat de stress eromheen negatief effect op onze dochter kon hebben was dan maar jammer. Helaas voor jeugdzorg heb ik maar 1 kind en is het aan mij (en mijn man) om de juiste keuzes omtrent haar te maken, zij is een gelukkig kind die nog helemaal geen weet heeft van ruzie, scheiding, afgunst, leugens...wilde ik graag zo houden dus over mijn NEE viel niet te onderhandelen. Achteraf heel blij om want na een paar sessies trok manliefs ex haar medewerking terug en dus is er niets opgelost, uitgepraat enz,
Hier is de kans idd ook heel groot dat zijn ex vroeg of laat geen medewerking meer verleend. Ik heb inmiddels bij mn ex door gegeven dat ik niet wil dat jeugdzorg erbij is als mn dochter bij hem is en dat ze me mogen bellen als ze daar meer uitleg over willen. Hij heeft donderdag weer een afspraak staan dus hij zou het dan gelijk doorgeven.. Ik heb idd ook zo iets van het is hun strijd en zowel ik als mn dochter staan hier buiten.