Verhoogde kans op een miskraam na gonalf/puregon?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Madeliefke, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hoi Meiden,

    Op dit moment ben ik ontzettend happy. Heb nl al drie mega positieve testen in handen. WOW geloof niet dat ik ooit zo blij ben geweest :D

    Toch een vraagje. Op de bijsluiter van de gonal staat dat er een verhoogde kans op een miskraam bestaat. Heeft iemand enig idee hoe groot die kans is wanneer je deze medicatie gebruikt?

    Snap namelijk heel goed dat mn geluk bijzonder breekbaar is...

    Bedankt voor het meedenken!

    Groetjes Elke
     
  2. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik weet het antwoord op jouw vraag niet Elke, maar....


    ONTZETTEND GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!
    Probeer er lekker van te genieten en niet te veel stil te staan bij het feit dat het allemaal hartstikke spannend is!
    GENIET ERVAN!
     
  3. draaimolen

    draaimolen Actief lid

    22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer te genieten!

    Wat betreft de gonal, ik heb dat vorig jaar ook gespoten. Ik heb dat toen gelukkig niet gelezen, kan me voorstellen dat je je dan druk gaat maken. Maar als het gedoemd is fout te gaan, dan kan jij daar toch helemaal niks aan veranderen, dus geniet van dit moment :) Bij mij is het iig goed gegaan en ons wondertje is alweer 3 maanden.
     
  4. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Gefeliciteerd meid! :D Wat fijn voor je.

    Helaas vraag ik me dit ook af , zie jammergenoeg veel mk staan bij meiden die in de mmm zitten met medicatie , maak me ook zorgen.
     
  5. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Het is ook wel zo dat de meesten in de MMM vaak al wat ouder zijn...en dus neemt de kans op een miskraam sowieso toe!
     
  6. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Elke, meid wat lees ik nu?!

    Zwanger joehoe! Gefeliciteerd meid, geweldig!
    Hoe voel je je? Wanneer had je getest? Super meid!

    Oow ik wist helemaal niet dat je een verhoogde kans op een miskraam had met Gonal. Normaal gesproken gebruik ik ook Gonal. Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Maar vaak zijn de meiden van de MMM inderdaad al wat ouder wat een verhoogde kans op miskraam met zich meebrengt. Probeer toch te genieten van je geluk meid! Blijf positief!

    Liefs Nikkie
     
  7. Gefelicteerd!

    oei, ik heb ook gonal gespoten, en word gelijk zenuwachtig nu!
    Ik heb gelezen dat een kans op miskraam na een ivf/icsi behandeling niet groter is dan normaal. Ik ga daar dus maar vanuit! ;)
     
  8. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Meiden, hier ook iemand die zwanger is dmv Gonal f en alles gaat goed met onze kleine en ik ben alweer in mijn 26e week beland. Ik had het ook nog niet eerder gehoord over de Gonal hoor! Maar positief denken en blijven is beter dan je al te druk maken over de risico's. Jullie kleine wondertjes blijven gewoon lekker zitten hoor! En het gaat veeeeel beter goed dan fout! Geniet ervan meiden!
     
  9. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Misschien dat het te maken heeft met het gebruik van deze medicijnen tijdens een zwangerschap i.p.v. voorafgaand aan een zwangerschap, want daar is het medicijn juist voor bedoeld.

    Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd...

    Hoe dan ook meid: geniet heerlijk van je zwangerschap. Natuurlijk maak je je zorgen na alles wat je hebt meegemaakt, maar probeer je deze maanden niet te laten ontnemen door angst ;)!

    Liefs,
    Josien
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk altijd maar:
    Als er meer kans is dat het mis gaat, dan dat het goed gaat...dan schreven ze deze med. niet voor.

    Ik heb ook twee keer een mk gehad maar beschuldig daar echt de meds. niet van.
    Het was gewoon pech (ICSI).
     

Deel Deze Pagina