Hoi allemaal In jan 2016 heb ik een maagverkleining gekregen en nu ruim jaar later ben ik zwanger Het is nog wel pril maar ik weet echt niet wat me te wachten staat.. Kan ik gewoon naar een verloskundige of moet ik naar een gyn? Wanneer krijg ik mijn eerste echo ? En krijg ik meerdere groei echos dan normaal? Moet ik andere vitamines gaan slikken? Hoop dat er iemand hier is die mij kan vertellen wat mij te wachten staat
Hallo Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb ook een maagverkleining gehad en was zwanger van een tweeling daarom onder behandeling van een gyn, bij een eenling en GBP is het gewoon hetzelfde als bij een vrouw die geen gbp heeft! dus gewoon bij de verloskundige meld het wel aan je verloskundige dat je een gbp heb, echo's en onderzoeken zullen hetzelfde zijn als bij iemand die gewoon zwanger is zonder gbp, of er moeten complicaties optreden natuurlijk. Vitamines moet je omwisselen van die gewone naar zwangerschaps-vitamines anders krijgt je kindje teveel vit A binnen dat is schadelijk, ik nam die van davitamon compleet mama en had geen vitamine tekorten, ik had wel een enorme eetlust en mijn honger gevoel is weer terug gekomen sinds ik zwanger was en helaas niet meer weggegaan, ik zou omdat je kleine beetjes kan eten wel meer proberen te eten om vitamine tekorten te voorkomen, als de baby tekort komt pakt hij het uit jou voorraad. Ik heb geen ellende ondervonden door mijn gbp gelukkig.
Gefeliciteerd!!! Volgens mij kun je die vragen het beste aan je huisarts of een verloskundige stellen? Ik heb in ieder geval geen idee.
Ik ben zwanger (22+4) en heb een gbp, mag gewoon bij de vk blijven aangezien de gyn geen reden ziet om mij over te nemen. Als jou bloed goed was dus zonder tekorten etc dan kan je gwn naar de vk. En gaat het hetzelfde als bij een zwangere zonder gbp. Voor de zwangerschap slikte ik de fitforme vitamines maar heb ze omgewisseld voot zwangerschapvitamines van davitamon. Aan het begin zwangerschap heb ik wel contact gehad met de internist en dez vertelde me wel rekening te houden met een kleiner kindje, het kan maar hoeft niet.
Ik ben bijna 2 weken geleden bevallen van onze dochter en heb een sleeve. Ok stond onder behandeling van gyn maar om andere redenen dan de sleeve. Ik heb door de sleeve het moeilijk gehad in het begin. Misselijk van de hormonen daardoor spugen en als mijn maag dan te lang leeg was werd ik daar weer misselijk van met steken erbij. Echos zijn het zelfde als een gewone zwangerschap. Wel werd er bij mij bloed afgenomen om te kijken of de vitamines nog op pijl waren. 4x moeten prikken. Ik had als vitamine de davitamon mama compleet. Het obesitascentrum stelde die voor als het meest complete voor mijn positie. En dan niet de fit variant, de rede ben ik vergeten. Echos zijn denk ik het zelfde als normaal. Of je kindje moet een groeiachterstand ofzo hebben. Maar dat kan iemand zonder gpb/sleeve ook overkomen. Mijn eerste dochter was lichter dan de 2de terwijl ik de eerste geen sleeve had. Er is dus niks van te zeggen. Scheelde 500gr tussen de 2. Ik hoop dat je een mooie zwangerschap mag hebben en geniet er van!
Ik heb in 2009 een gbp gekregen. In 2015 een dochter gekregen. Ik had voor de zwangerschap al tekort in b12 en hb en ijzervoorraad. Maar heb gewoon begeleiding van vk gehad. Betreft de tekorten hield de internist het ook in de gaten. Ik reageerde niet op ijzerpillen en ijzer injectie en of infuus wordt afgeraden tijdens zwangerschap. B12 heb ik injectie gehad.
Ik heb in januari 2015 een sleeve gekregen en november 2015 bleek ik onverwachts zwanger te zijn. Kon gewoon onder controle blijven van de verloskundige. Wel moest ik onder begeleiding van de internist elke 2 maanden bloed prikken om te kijken wat mijn waardes waren. Vitamines moest ik naar vitamines voor zwangeren. In de zwangerschap alleen een vitamine d te kort gehad. Dit is toen verholpen met van die ampullen met vloeistof wat ik 2 keer in dr week moest gebruiken. Je krijgt in principe niet meer echo's dan een 'normale' zwangere. Echter door de groei van mijn dochter wel extra groei echo's gehad. En op het laatst toch onder begeleiding van de gyn gezet en met 38 weken ingeleid ivm dat ze veel te klein was en het te moeilijk had in mijn buik. Maar ze denken dat dat niks met de maagverkleining te maken had. Van de diëtiste moest ik wel zorgen dat ik nog meer eiwitten binnen zou krijgen dan het normale wat ik binnenkrijg. Verder kwam bij mij ook mijn honger gevoel weer terug en is gebleven helaas.
Bedankt allemaal voor de reacties Ben een stuk wijzer geworden.. Ik slikte ook de vitaminen van fitforme ben daar ook mee gestopt en ook speciaal voor de zwangerschap gaan slikken Ben alleen zo bang dat ik weer veel ga eten en weer bijkom ... Eind mei eindelijk eerste echo hopelijk is alles goed
Hoi hoi, ik ben zeven maanden geleden bevallen van een zoontje.. Ook na een gastric bypass. Ik mocht in eerste instantie gewoon naar de verloskundige, wel wat extra in de gaten gehouden. Helaas kreeg ik met 34 weken erg pijn in mijn buik. Als verlate complicatie van de gastric bypass was mijn dunne darm in elkaar geschoven en voor 30cm afgestorven. Dit is toen met een spoedoperatie verwijderd. Daarna is mijn zoontje met 35 weken geboren omdat hij door alles in mijn buik ziek is geworden. Ook zijn mijn darmen niet goed aan elkaar gegroeid waardoor ik een dag na de geboorte van mijn zoontje 12 dagen in levensgevaar Met sepsis op de ic heb doorgebracht. Nu is dit allemaal super zeldzaam en hebben ze in het ziekenhuis waar ik kwam nooit eerder gezien, maar heeft wel tot resultaat dat ze vanaf nu alle zwangere vrouwen liever onder controle hebben in het ziekenhuis na een gastric bypass. Ik wil je echt niet bang maken! Maar wel mijn verhaal vertellen. 9 van de 10 keer gaat het goed via de verloskundige, maar ze weten niet altijd waar ze op moeten letten bij mensen met een gastric bypass. Misschien kun je overleggen met de versloskundige? Of het ziekenhuis waar je je gastric bypass heb gehad? In ieder geval goed naar je eigen lichaam luisteren en altijd aan de bel trekken als je dat nodig vind!