De titel zegt het al: ik denk te moeilijk. Ik geef gewoon de hormonen de schuld alleen is t daarmee niet opgelost.. Het probleem: ik ben ruim 33 weken zwanger en t wordt tijd de ziekenhuistas klaar te gaan zetten. Ip ga ik thuis bevallen maar je weet t nooit natuurlijk. Alleen kan ik maar niet logisch nadenken qua spullen. Ik ben er al 2 weken in gedachten mee bezig maar ik kom er niet uit.. Want: moet ik dan de komende weken uit die tas gaan pakken en terug stoppen? Het probleem is echt niet de deo en wat tandpasta hoor, die heb of haal ik wel dubbel. Maar: het 1e pakje voor de kleine, voedingsbh, pyama en makkelijke kleding voor mezelf, bril, contactlenzen etc. Om dit nu extra te gaan kopen puur voor de tas die ik niet hoop nodig te hebben Hoe hebben jullie dit gedaan?
trainingsbroek van mijn man 😁 lekker ruim en op die manier geen extra last van de hechtingen. Eerste pakje was een goedkoop setje van de zeeman ivm eventueel huidsmeer/bloed op de baby. Na het eerste badje heb ik ze beide pas een mooi setje aan gedaan. Dextro voor het geval je wel wat extra suiker kan gebruiken. Oplader voor je telefoon of batterijen voor de camera😁 Bij de oudste moest ik nog 3 dagen blijven en toen mistte ik wel een badjas. Die hadden we bij de jongste voor de zekerheid ook meegenomen. Gelukkig niet nodig gehad, we mochten 1.5 uur na de geboorte alweer naar huis.
Ik denk soms te simpel. Schone kleding voor mezelf en de baby. Dan zitten we altijd goed 😁 Mocht het zo zijn dat we moeten blijven; dan kan het altijd nog gehaald worden.
Ik wil ook thuisbevallen en heb in mn tas wat kleren die makkelijk zitten en niet perse in deze weken nog aanhoef, toiletspulletjes die ik dubbel heb gekocht (van die mini flesjes voor op reis) en babykleertjes. Heb gewoon een ander setje voor de baby erin gedaan dat "ook leuk is". Voedingsbh draag ik nog niet dus die zit er in en mn bril/lenzen/portemonnee zal dan last minute worden. Je kan t beste zo denken: wat je bij thuisbevalling ineens toch wil hebben kan je makkelijker uit je tas pakken, dan dat je bij evt ziekenhuisbevalling nog je spullen erin moet doen
Dat moeilijk denken herken ik. Bij de vorige zwangerschappen heb ik de tas klaar gezet tijdens de weeën. De tas stond op de babykamer zodat de Vk er alles weer uit kon halen. Bij de eerste was de tas maar half ingepakt. Ml heeft na de geboorte nog van alles mee moeten nemen.
Ik heb simpele standaardingen in de tas gedaan met daar bovenop een briefje met dingen als IPad, fototoestel en alle dingen die je niet al weken in een tas kunt hebben staan. Die paar dingetjes zijn zo gepakt door man of vriend als je naar het ziekenhuis moet.
Ik heb mijn tas laten inpakken door vl toen midden in de nacht mijn vliezen waren gebroken met 36 wk.. Ik als koningin op het bed, Ipad opschoot vertellen wat er in de tas moest.. Bij een nieuwe zwschap zou ik de eerste benodigdheden in de tas doen en er een briefje opleggen met de spullen die er nog in moeten.
Slim idee! Die gaan we onthouden. Verder geen tips eigenlijk, we wisten hier al dat het een ziekenhuis bevalling werd dus sowieso alles in moeten pakken.
Ik had gewoon haar eerste pakje en een extra setje kleding in de tas gedaan. Voor mezelf indd dubbele toiletspullen (borstel, tandpasta, en douche spul). Ik dacht als ik alsnog thuis beval is het er zo uitgepakt. Weet niet meer of ik echt kleding voor mezelf had ingepakt of niet. Volgens mij had ik wel een nachtpon gekocht voor na de bevalling en die er in gedaan. En ook slippers. (om te douchen en pantoffels) Camera's en opladers zaten er ook gewoon in. Maar toen ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moest heb ik samen met man op m'n gemak nog wat dingetjes gepakt.
T eerste pakje kan je toch gewoon in de tas doen? Bij een thuisbevalling haal je m eruit op t moment dat je t nodig hebt. En verder in de tas extra sokken oplader batterijen schone kleren voor jezelf boekje snoepje oid voor manlief.
extra lenzen heb ik altijd in huis, reservebril ook. nachthemden draag ik nooit dus heb speciaal voor de bevalling er 2 gekocht. 1 voor tijdens de bevalling en 1 voor erna. huispak erin om mee naar huis te gaan en toilettasje. 1e pakje. zak snaaiwerk en flesje aa drink en klaar.
Tip: Stop alles in de tas dat je niet meer nodig hebt tot je naar het ziekenhuis zou vertrekken en leg er een lijstje bij met spullen die dan nog moeten worden ingepakt, waar je achter schrijft waar ze liggen. Goedkope spulletjes als tandpasta, borstel en deo zou ik gewoon dubbel kopen, als je die dubbel zou hebben na de bevalling, lijkt me zo'n ramp niet. Als je dan toch ineens naar het ziekenhuis moet, kan je man/ de verloskundige altijd in snel tempo nog deze spulletjes bij elkaar zoeken. Zorg wel dat ze op hun plek liggen en vergeet vooral het fototoestel (met volle batterijen) niet!
Hier ook gewoon zoveel mogelijk in de tas, en een lijstje bovenop met wat er last-minute nog gepakt moet worden.. Over het algemeen heb je daar wel tijd voor.. Mijn vliezen braken thuis en moest een uur daarna in het ziekenhuis zijn, dus konden rustig nog de laatste spullen pakken Maar lijstje is zeker wel handig zodat je niets vergeet Uiteindelijk de helft toch niet gebruikt uit de tas haha, dus zo nodig was het ook weer niet allemaal
Spullen zijn ook heel makkelijk opgehaald als je wat bent vergeten. Hier wou ik ook thuis bevallen, dus wou geen tas klaar maken (dan roep ik het over me af vond ik ). Uitendelijk heb ik alles op de commode klaar gelegd met een tas erbij, zodat alles snel gepakt zou zijn als het nodig was. Maar dat waren eigenlijk alleen de spullen voor de baby en fototoestel. Uiteindelijk tijdens persweeen met ambulance naar het ziekenhuis, kleertjes lagen dus al met warme kruik klaar. Vriend heeft alles dus nog moeten pakken terwijl we op ambulance wachtten. Kleertjes met kruik en al in de tas, kleren voor mij (bedacht toen dat schoon shirt wel fijn zou zijn ) en tas met portomonnee e.d. Was zo gepakt ondanks de hectiek. Fototoestel waren we al mee bezig, dus moest er ook weer terug in. Tandenborstel/tandpasta geen moment aan gedacht, heb ik mijn moeder mee laten nemen toen ze na de geboorte kwam. Vriend moest snachts naar huis en die heeft de laatste dingen voor mij meegenomen voor volgende ochtend (voedingsbh, nooit aan gedacht, makkelijke trainingsbroek) Dus: vooral niet te moeilijk denken, het is altijd zo opgehaald als je iets vergeten bent.
Checklist Baby » Ziekenhuistas Mama handige site, ik had zkh bevalling maar toch veel te veel meegenomen. als je moet blijven zijn spulletjes zo bij gehaald
Ja maar je hoeft toch niet meteen voor twee weken te pakken? Ik had een tasje met spullen voor een/twee dagen en dan kan je man toch de rest meenemen mocht het nodig zijn?
haha, ja, die tas. Hier ter plekke ingeruimd, want onverwacht naar het ziekenhuis. Ik heb niets echt gemist. Had er gewoon lelijke ouwe kleding in, een pyjama, sloffen/sokken en schoon ondergoed. Tandpasta en een ouwe borstel. Verder boeide het me echt niet of ik gekamd had ofzo had of niet. En toiletspullen had ik verder ook echt niet mee. Kleertjes was wel een ding: geen mutsje mee en tja, dat jasje paste ook nog niet echt. Een vuilniszak of onderlegger voor in de auto vond ik een heel goede. En de maxicosi is ook wel een leuke om bij je te hebben. Dingen als eten, iets om te lezen, muziek etcetera had ik echt niet nodig. Was gewoon hard werken. Had er niet aan moeten denken om dan een dextro te eten. Getver. Heb na afloop een liter appelsap gedronken en een beschuitje, maar honger had ik echt helemaal helemaal niet.