Mag je slapen met een BH aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Timiris, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    #1 Timiris, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
    Hallo dames,

Ik heb erg veel last van steken in mijn borsten bij het slapen.
    Als ik in bed lig blijf ik maar draaien en woelen om mijn DD-dames te ontzien van de steken en krampen die ik voel.
    Overdag draag ik goed ondersteunende BH's waarmee de steken iets binnen de perken lijken te blijven.
    's Nachts lig ik meestal op mijn zij,en dan 'zakken' mijn borsten zeg maar,omdat ze niet ondersteunt worden.Dit doet erg veel zeer,en soms worden mijn borsten hierdoor hard en verkrampt.

Nu had ik me bedacht dat ik misschien een BH -zonder beugels- aan kon houden in bed, maar ik heb altijd geleerd dat een BH aanhouden slecht is....

Wie heeft dit nog meer?
    Helpt het om een BH aan te houden of is dit echt slecht?

Help? ;)

(overigens is het de tweede keer dat ik dit topic plaats,maar ZP heeft mijn net geplaatste topic volgens mij een beetje over het hoofd gezien :( )

Edit:
    Ook zijn alle tips mbt het verzachten van borstenpijn welkom!

2. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lekker je bh aanhouden. Misschien een meegroeibh? Of misschien is een strak hemptje al genoeg. Ken je probleem en heb in het begin van m'n vorige zwangerschap ook met bh aan geslapen.

3. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Een hemdje gaat niet helpen vrees ik :p
    Mijn dames zijn een beetje uit de kluiten gewassen haha!
    Ik heb normaal DD , maar ik moet morgen al mijn eerste E aan gaan schaffen .

Ik heb nog geen meegroei BH maar wel andere zwangerschapsBH's uit mijn eerste zwangerschap. (toen had ik nergens last van)

4. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik draag altijd een sport bh(s'nachts).Deze droeg ik ook al voor ik zwanger was.Ik vind het veel fijner slapen als zonder bh.
    Zelf heb ik cup 80E

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je mag gewoon met bh aan slapen hoor. Toen Eva was geboren heb ik tot zo'n 10 maanden met bh aan geslapen (borstvoeding en lekkende borsten ;))

6. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Nou,dan ga ik het vannacht proberen met een BH aan.
    Ik weet ook niet meer waarom slapen met een BH slecht zou zijn... ik denk dat al zo lang,dat ik niet eens weet waar het vandaan komt :p

Hebben jullie misschien ook nog andere tips om zere borsten te verzachten?

7. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb zelf ook een E cup op het moment en vind een hemptje soms wel lekker zitten.
    Weet nog wel dat toen ze zo zeer deden alleen een strakke sportbh goed zat.
    Geen idee wat je eraan kan doen eigenlijk.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Na mijn 1e bevalling hamerde mijn kraamverzorgster er op dat ik 's nachts een b.h. moest dragen en vond het schandalig dat mij dat in het ziekenhuis nog niet was verteld. Na de bevalling is het dus vooral belangrijk om ze "in model te houden". Dus ik zou niet weten waarom je hem tijdens je zwangerschap niet aan zou mogen.

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,
    Ik slaap al jaren met een bh. Heel soms niet. Maar nu mijn borsten weer beginnen te groeien, moet ik er niet aan denken om zonder bh te slapen. Ik heb cup 70E.
    Gewoon doen dus.

10. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik slaap ook al jaren met een BH aan, vind het zonder slapen gewoon niet lekker.. dus draag gewoon een sport bh tijdens het slapen. ;)

11. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Nou,ik heb met BH aan geslapen.
    Het heeft wel wat geholpen,maar niet zoveel als ik had gehoopt.
    Ik denk dat ze gewoon in het geheel zeer doen,met of zonder BH, dus ik zal er de komende weken maar aan moeten wennen denk ik :p

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik zou niet weten waarom je niet met Bh zou mogen slapen hoor.
    Tijdens de zwangerschap heb ik geen bh gedragen maar tijdens de stuwing na de bevalling was ik er blij mee.
    Ik heb nog maanden tot ik de borstvoeding ging afbouwen met bh en soms zelfs met hydrofielluiers erin geslapen tegen het lekken.
    Mijn lactatiekundige zei dat koude en natte borsten slecht waren?

Hoop dat ze snel wat minder pijnlijk zijn!

Overigens is het een sprookje dat je borsten van borstvoeding geven veranderen, dat doen ze vooral van zwanger zijn!
    Dus verhalen dat je ze goed moet insnoeren na de bevalling zijn nergens op gebaseerd!

Deel Deze Pagina