jeuk aan de buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamarcella, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu mijn buik begint te groeien, krijg ik nogal jeuk aan mijn huid. Vooral aan de zijkanten. Weet iemand wat je hier het beste aan kunt doen?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Dit waren bij mij de eerste tekenen van striae, mijn advies is om voor de zekerheid goed te smeren met striae crème, niet omdat het helpt voorkomen oid maar omdat het vet houden de jeuk wel verminderd,

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Olie van Palmer (massageolie tegen strechmarks, pigmentvlekken etc.) Speciaal voor zwangere vrouwen. Helpt goed, ik had er ook last van.

4. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb er (helaas) ook last van. Word helemaal gek van die jeuk..
    Ik blijf het maar vettig houden, maar moet soms wel ff jeuken, heerlijk dan ff ha ha ha

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik heb koelzalf van de huisarts gekregen, dit houdt alles goed vet en verkoelt ook waardoor het minder jeukt :)

6. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smeren, smeren en nog eens smeren!
    Wel goed in de gaten houden dat de jeuk alleen aan je buik is... Zo snel je voetzolen of binnenkant van je handen gaan jeuken (in de zin van jeuk, niet in de zin van aanpakken of nesteldrang ;)) VK bellen... Kan iets met je lever te maken hebben dan... Maar is uitzonderlijk hoor...

Ik gebruik zelf zwitsal mama crème (iedere avond) voor mijn buik en heb overal door het huis flesjes met oliën staan dat als mijn buik jeukt ik hem in kan smeren... Zelfs in mijn tassen zitten flesjes en tubes dat ik ook onderweg kan smeren... Ik zeg niet dat het werkt want dat is wetenschappelijk niet bewezen... Maar mijn smeer gedrag resulteert in een striae vrije buik :D

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Helaas is dat vaak een teken dat je striemen gaat krijgen, zoals ze hier boven al zeggen: Smeren smeren smeren!
    Je houd het waarschijnlijk niet meer tegen maar de jeuk wordt minder.

8. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik gebruik ook koelzalf! En hier kun je t gewoon bij de apotheek kopen :) 4 euro ofzo en je kunt er best lang mee! :)

9. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Heb het bij de eerste ook gehad.. Idd ook verkoelende crème gehad. Hoeft geen teken van striemen te zijn hoor ;) Nu zwanger van de vierde en nog geen striem te bekennen..

10. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smeren dus, ik heb bio oil zou dat ook helpen? Ik heb bij de tweede een week voor de bevalling striemen gekregen, had toen ook echt een heeele dikke buik (ben zelf vrij slank) nu met 15 weken al een aardig buikje (zomaar ineens) dus de jeuk kan best zijn van het snelle uitrekken.

11. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Daar begint het inderdaad mee :( Inderdaad goed blijven smeren!

12. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier jeuk bij me navel sinds een paar dagen.
    Word er gek van:x
    Hoop niet dat dit de eerste tekenen van striae is

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb het ook! Aan mijn hele buik en boobs... Ik smeer ze in met de creme van etos speciaal voor striea ( spelling???)
    Maar het helpt wel goed.
    Zag laatst een beetje rare rode bliksemvork lopen zeg maar naast mijn navel...heeeeeel licht van kleur maar dacht wel, oh nee!!!!
    Daar is het tot nu toe bij gebleven maar nog niet uit de gevarenzone ; )

Vind trouwens verder de creme niks aan. Zit niet echt een lekker luchtje aan ofzo. Heel neutraal. Vraag me af of je niet gewoon met elke bodycream kan smeren???

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb in het begin, zo rond de 3 maanden hele erge jeuk gehad, ik ben toen op mijn buik ook helemaal gaan vervellen, ondanks dat ik 2x per dag m'n buik in smeerde. Denk dat op dat moment mijn buik gewoon flink is gaan groeien, want ik heb normaal nooit last van een droge huid. Na 2 weken was het over en had ik een nieuw velletje op m'n buik :D
    Nu nog regelmatig wel jeuk, ik smeer m'n buik elke avond in en soms nog extra na het douchen. Ik smeer met zwitsal mama en baby olie van de Etos. Olie is wat vetter en vond ik toen m'n huid zo droog was prettiger.
    Dus als je echt jeuk hebt zou ik voor een olie gaan. ;)

15. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Bij mij altijd teken geweest dat ik zwanger ben.. Nu dus ook.. Bij m'n zoontje ook veel jeuk aan de buik gehad, en echt geen striemen of striae ! Gewoon goed vettig houden en het liefst ph neutraal etc! Lastig is het wel ;)

Deel Deze Pagina