Even wat geruststelling gevraagd; Afgelopen maandagochtend heeft Niels zijn eerste prikjes gekregen. Een paar uur daarna is hij begonnen met huilen, 's nachts slaapt hij prima maar overdag huilt hij ontzettend veel. Drinken gaat goed, en hij heeft geen koorts. Wat ik ook doe, ik krijg hem bijna niet getroost en word er zelf een beetje moedeloos van Zo zielig is ie! Herkennen jullie dit? Hoe reageerden jullie kleintjes op de prikken? Groetjes Marlayne
Heeft hij last van de prikplek? Dus als je zijn beentje aanraakt? Dat hebben we hier eens gehad. Lekker losse broek aan, en vooral ontzien met dingen.. Maar van maandag tot woensdag vind ik wel lang genoeg eigenlijk. Dus misschien morgen de huisarts even bellen?
Dank voor je reactie! Nee, heb niet het idee dat hij erg veel pijn heeft aan zijn beentjes. Hij beweegt erg veel met armen en benen en hij lijkt overdag wel redbull gedronken te hebben ipv borstvoeding!!!
dus hij heeft er nu al voor de 3e dag last van..? mijn kindje had een paar weken terug haar eerste prikjes en moest bij de inenting héél hard huilen, bijna ontroostbaar.. de rest van de dag heeft ze af en aan geslapen en weer héél hard gehuild.. dus dat herken ik wel. de prikplekjes deden ook duidelijk pijn als ik ze (per ongeluk) aanraakte.. ik heb haar toen even geen broekje aangedaan in bedje, en overdag een heel wijd broekje zodat die niet op de prikplekjes zou duwen. en heel voorzichtig met de beentjes bij het verschonen en oppakken e.d. en gewoon lekker veel knuffelen, in de draagdoek bij mij vond ze ook extra fijn volgens mij. zij had er echter maar ca. 24 uur last van, als je zoontje er last van blijft houden kan je evt. het consultatiebureau bellen om te vragen wat je er aan kan doen?
Na de eerste prikjes had ik een zoontje dat compleet ontroostbaar was terwijl hij anders alleen huilde bij honger en als hij wakker was. Vreselijk was dat! elke keer als hij in m'n armen in slaap viel en hem probeerde neer te leggen, begon hij opnieuw. Ik mocht dan wat paracetemol geven, maar weet eigenlijk niet meer hoe lang dat ze er last van kunnen hebben. Hier heeft hij z'n laatste prikjes gehad vorige week en begint nu ook pas terug wat zichzelf te worden. Wat ze mij ook hadden aangeraden was een badje geven, zodat de pijnlijke plekken verzacht worden. Want tetanus is voor een volwassene ook erg pijnlijk in je arm...
Bedankt voor jullie reacties! Hij begint weer een beetje zichzelf te worden, maar o wat word je daar moedeloos van zeg...., niets was goed!