's middags en 's avonds erg gespannen en harde buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lola29, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lola29

lola29 Lid

18 feb 2009
    11
    0
    0
    hallo,

ik ben bijna 34 weken zwanger en heb sinds een week of 3 bijna dagelijks last van een erg strakke gespannen buik, vanbinnen, dus niet mijn huid. Het is vaak ook erg gevoelig als die kleine er tegenaan beweegt aan de binnenkant. Bij de afgelopen 2 controles zei de VK dat ie inderdaad wel hard voelde, maar dat dat bij het groeien hoort en dat je daar niks aan kunt doen. Maar ik maak me soms toch een beetje zorgen....kan dit ook een symptoom zijn van iets anders, zoals een blaasontsteking (heb ik al ooit laten testen, maar toen was mijn buik nog niet gespannen), of te weinig vruchtwater?
    (Ik hoor trouwens erg vaak dat ik een erg bescheiden buik heb voor bijna 34 weken... en ben dan natuurlijk zo'n miepje dat ik me daar dan ook weer zorgen om maak....is ie niet te klein? terwijl de VK ook 2x gezegd heeft dat de baby en baarmoeder gemiddeld qua grootte zijn.)
    Ach, het zullen de hormonen misschien ook wel zijn, die de bezorgdheid voeden :)

groetjes, Lola

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lola,

hormonen kunnen je zeker onzeker maken, maar het gaat ook wel om je kindje he, dus raar is dat zeker niet hoor! Maar in deze periode gaat je baarmoeder inderdaad vaak reageren op drukte, van jou of van je kind. Ook gaat je baarmoeder langzaamaan voorwerken op de bevalling en het wil nu dus niet zeggen dat je eerder gaat bevallen of iets dergelijks. Voorwerk is alleen maar goed eigenlijk. Mits de contracties niet elke zoveel minuten gaan komen en pijnlijker gaan worden, dan moet je de vk of gyn meteen even bellen. Als de vk verder zegt dat alles tot nu toe goed lijkt, probeer je maar geen zorgen te maken, want zij zijn de professionals en je omgeving niet, zij bedoelen het goed, maar maken je alleen maar nerveus en onzeker. Lekker rustig aan doen als je er last van hebt, een warme kruik of met je buik in de zon.

Groetjes Brigitte

3. lola29

lola29 Lid

18 feb 2009
    11
    0
    0
    Hoi Brigitte,

dankjewel voor je reactie, is toch weer een geruststelling :)! Nu ik bijna 34 weken ben, begin ik inderdaad de fysieke 'kwaaltjes' meer te merken, en zo dus ook de 'voorbereiding' op de bevalling.

groetjes Lola

Deel Deze Pagina