Langzamerhand begin ook ik helaas last van mijn maag te krijgen, naar mate de zwangerschap vordert. Ik had al begrepen dat je vette dingen zoveel mogelijk moet proberen te vermijden. Nog andere no-go's? En zijn er ook dingen die juist goed voor je maag zijn als je weer even last krijgt? Dingen die ik het best bij de hand kan hebben, waneer het even wat erger wordt. Thanx!
Het enige wat bij mij helpt zijn rennies Heb met eten van alles geprobeerd wat aangeraden werd komtie: Bananen, gele vla, melk....Kom even niet op meer maar bij mij hielp het in ieder geval niks maar je kan het proberen...vooral bananen maakte het hier alleen maar erger:xSucces
Ook bij mij maakte bananen het alleen maar erger. Ik heb echt vanaf dag 1 last van mijn maag gehad, en het enige wat hielp was af en toe een rennie! helaas heb ik nu ruim een half jaar na de bevalling bij het eten van bepaalde dingen nog steeds last van mijn maag. Wel wil ik even zeggen dat als je net als ik bijna van alles last krijgt van je maag. Pak dan zo af en toe iets waar je heel veel zin in hebt en neem er een rennie achteraan. (anders kan je toch nergens anders meer aan denken)
Ik zou wel oppassen, als je te veel last krijgt even langs de huisarts gaan. Heb zelf te lang door gelopen met dit soort klachten en uiteindelijk een maagzweer gekregen. Helse pijn!
Ik heb het idee dat yoghurt het bij mij alleen maar erger maakt. Ik ben gek op vanille yoghurt, maar die durf ik niet meer te eten de laatste weken...
andere no-go's: koffie, thee, prik, vettige dingen, tomatendingen (saus/soep), scherpe dingen,... na de maaltijd rechtop blijven zitten. Mocht rennie niet helpen, dan heb je ook nog regla PH. verkrijgbaar in drankje of tabletten.
Tomaten heb ik juist geen last van. Zijn bij maagpijn een van de weinige dingen die ik wél weg krijg Een andere bekende irritator is citrusfruit. Zowel vers fruit als sap. Als rennies overigens niet werken (want wel heel weinig werkzame stof, voor echte maagproblemen niet voldoende) kun je bij de apotheek vragen om antagel. Voor zover ik weet veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Als ook dat niet werkt contact opnemen met je huisarts, dan kan een omeprazolkuur soms helpen. Maar dat is pas als je maagslijmvlies echt geirriteerd/ontstoken is, niet bij incidentele maagpijn.
Ik heb Optimax Frutin Maagfijn dat zijn kauwtabletten en je mag er 8 op een dag.. en volledig veilig te gebruiken het is homeopatisch.. met 1 minuut merk je al verschil.. werkt echt super goed.. ik ben nu 13 +3 en heb er nu al last van dus ben benieuwd wat het verder gaat brengen maar ik zeg probeer het eens..
Rennies! En als je er 's nachts ook last van hebt (is bij mij af en toe het geval), dan voor het slapen gaan alvast eentje nemen als je iets hebt gegeten waarvan je weet dat het minder goed valt. Verder een paar opgerolde badlakens onder je matras bij je hoofd zodat het zuur niet zo snel naar boven komt. Hoorde laatst dat je droge biscuitjes ook wel schijnen te helpen.
Rennies en Gaviscon deden niets bij mij (heb een paar weken last gehad van brandend maagzuur, godzijdank is dat over, wat een ellendige pijn is dat!!) maar een beker warme melk was het tovermiddel.. Heerlijk, bij elke slok die ik nam voelde ik de pijn afnemen.. Hoop dat je iets vind wat helpt, want het is echt een rot kwaal zeg!!
maalox scijnt ook goed te werken, ik ga zo ook even kijken bij de drogist heb namelijk heel veel last van brand maagzuur en vooral als ik lig