Hallo allemaal. Wie kan mij helpen? Ik ben nu voor het eerst mijn vruchtbare dagen aan het berekenen door middel van de stand van mijn baarmoedermond. De afgelopen dagen had ik al een klein beetje rekbaar slijm en vanmorgen merkte ik dat mijn baarmoedermond erg hoog zat en zacht was. (ongeveer klopt het ook dat mijn eisprong deze tijd komt) lichamelijk voel ik het ook door steekjes zo nu en dan en hoofdpijn. (altijd zo rond de ei) Gisteravond hebben wij het heel gezellig gehad. Alleen vraag ik me nu heel erg af, blijft het een aantal dagen dat mijn baarmoedermond zo hoog staat of is dat echt 1 dag, want is het dan beter om het vanavond nog een keer gezellig te maken of is morgen dan weer voldoende? Hoop dat het duidelijk is en iemand mij kan helpen. Alvast bedankt in ieder geval Liefs
Het verschilt per vrouw. Met deze methode is het handig om een paar maanden lang iedere dag je baarmoedermond en tevens het slijm te controleren (rekbaarheid, doorzichtigheid, korreligheid, waterigheid, hoeveelheid) en dat ook bij te houden, er zijn handige apps voor. Ik heb zelf My Calendar en ben er erg tevreden over! Aangezien je niet precies weet wanneer je eisprong valt, is het een goed idee om sowieso vandaag gewoon nog een keer de babydans doen met je partner!
Dank je wel voor je antwoord Raket78. Die app heb ik inderdaad ook. Heb er zelfs 3 lopen 🙊 van daaruit weet ik ook dat ik volgens de app over 2 dagen de eisprong heb. Alleen was dat afgelopen maand ook 2 dagen eerder en nu voel ik het ook al flink rommelen. Maar omdat het niet goed is om iedere dag gezellig te maken en beter om de dag dacht ik ja als mijn baarmoedermond nu zo hoog is en het maar 1 dag is dan moet het nu. Maar dan wacht ik af tot morgen. Dan hebben we wat meer tijd om heel gezellig te maken. En anders hoop ik ten zeerste dat het gister een lucky shot is geweest. Haha. Zal zeker mocht het na deze ronde niet gelukt zijn mijn baarmoedermond blijven controleren. Dan kom je er wel achter hoe het precies zit. Maar ken me lichaam eigenlijk best heel goed.
Mijn baarmoedermond verschilt zelfs per dagdeel. In de avond zit hij veel lager. Dus ik kan geen verschil merken met hoog of laag voor eisprong. Wel voel ik verschil in de opening. Voor de eisprong is die veel zachter en open. Gelijk daarna weer dicht en harder. Dus icm zachtheid en hoogte zou ik de komende dagen ook de opening checken. Zodra die verandert is de eisprong geweest.
OH echt waar.. dat merk ik niet, gistermorgen/middag was hij nog laag en hard en vanmorgen zacht en hoog en vanavond nog steeds. en inderdaad qua opening ook ruimer. dus ben erg benieuwd naar morgen. Hoop dat we nog op tijd zijn morgen.. Manlief is vanavond weg dus geen mogelijkheid om nog te klussen.