Hoi, ik loop op dit moment bij de fysiotherapeut omdat ik een onsteking heb aan de pezen tussen mijn rechte buikspieren en mijn bekken. Dit is een hele vervelende en pijnlijke blessure die volgens mijn fysio (mede) veroorzaakt wordt doordat ik (waarschijnlijk aangeboren) korte buikspieren heb. Heeft dit verder nog gevolgen voor mijn zwangerschap, want ik heb deze ontsteking in mijn lies en ook regelmatig last van harde buiken. Alvast bedankt. Loeki
Hoi Loeki, het komt niet zo vaak voor en het is goed dat je fysio dit in de smiezen heeft. Voor de groei van je buik heeft het volgens mij niet heel veel gevolgen. Wat wel zou kunnen is dat je niet echt 'naar voren' zal dragen. Strakke buikspieren kunnen er voor zorgen dat je een mooi compact buikje krijgt. Maar je beeb groeit gewoon door, dus je buik ook! Let in ieder geval wel goed op met bewegingen die je rechte buikspieren belasten. Maar dat zal je fysio ook wel hebben verteld. Trek op tijd aan de bel als je meer last krijgt. Groetjes Brigitte
Heel erg bedankt voor je antwoord Brigitte. Nog even een vervolgvraag. Ik krijg van verschillende 'deskundigen' verschillende berichten. Mijn fysio denkt dat de irritatie af zal nemen met rust een therapie, maar de bedrijfsarts gaat niet uit van een verbetering van de situatie omdat de spanning op mijn buikspieren alleen maar toe zal nemen. De irritatie is niet iedere dag gelijk, maar merk soms wel dat het erger wordt terwijl ik niets aanwijsbaars gedaan heb dat deze verergering kan verklaren. Kom ik hier nog van af of zit ik er tot na de bevalling aan vast? Alvast heel erg bedankt. Loeki
Hoi Brigitte, mijn vraag heeft zichzelf eigenlijk al beantwoord, de onsteking wordt alleen maar erger en mijn buikspieren verzuren door de constante spanning. Kan ik hier iets aan doen? Ik kan ze alleen ontspannen als ik op bed lig, op mijn zij ga liggen en mijn benen op trek. In iedere andere houding staan ze strak gespannen en zijn ze pijnlijk. IK slik nu iedere dag paracetamol om het een beetje vol te kunnen houden, maar dat kan ik toch geen 5 maanden vol houden. Ik voel me verschrikkelijk ongelukkig en onzeker met de situatie en ik maak me ook zorgen, kunnen mijn buikspieren dit echt wel aan? Alvast bedankt voor je antwoord Loeki