Blauwe plekken, stollingsprobleem onderzoek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinmonster, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Vanmorgen bij de verloskundige aangegeven dat ik inmiddels 4 blauwe plekken op mn linker been hem maar me echt niet kan herinneren dat ik me gestoten en ik me bij de grote van de plekken dat toch echt wel zou moeten herinneren.

In overleg met de gynaecoloog moet ik woensdag op controle komen in het ziekenhuis en willen ze uitsluiten of ik een stollingsprobleem heb. Iemand hier ervaring mee?

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is dat voor de start van de laatste icsi poging ontdekt. Ik heb een afwijkende factor VIII. Mijn bloed stolt sneller dan gemiddeld.
    Tijdens de zwangerschap hoef ik geen bloedverdunners (fraxiparine) te spuiten. Tijdens het kraambed wel

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier deden ze het bij onze dochter. die kreeg al een blauwe plek als haar knoopje in haar huid drukte... hadden haar armpje vast gepakt om de jas aan te doen, onder de blauwe plekken en we zijn al zo voorzichtige ouders... bleek geen stollingsprobleem te zijn gelukkig. zeker in de zwangerschap kan het ook zijn, doordat je bloedvolume toeneem dat je sneller een blauwe plek krijgt. hopelijk valt het bij jou ook mee.
    gelukkig zijn er tegenwoordig wel veel behandelingen om evt problemen te voorkomen. succes iig!

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand met bloedstollings problemen , heb dit van jongs af aan al. Steeds blauwe plekken zonder dat ik me stoot en als ik eenmaal een wondje heb bloed deze Veel langer na. Door dit probleem mag ik bijvoorbeeld ook geen ruggenprik Want dit in combinatie met bloedstollings problemen kan risico's mee brengen.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook, maar bij mij was het geen stollingsprobleem. In de laatste weken van de zwangerschap zaten mijn benen ineens onder de blauwe plekken en waarschijnlijk kwam dat gewoon door de druk, dus soort spataders. Na de bevalling trok het vrij snel ook weer weg.

6. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Hier ook bloedstollings problemen. Pas paar jaar geleden ontdekt voor een operatie. Bij mij komt t door een iets lagere vitamine k. Toen heb ik plasma voor de operatie gekregen. Bij de eeerste 2 bevallingen was er nog niks bekend en heb ook geen abnormaal bloed verlies gehad. En duurde ook niet langer dan normaal dat na bloeden.
    Bij mij uit t stollings probleem meer in blauwe plekken.en stolsels bij ongesteldheid.
    Nu bij derde zwangerschap is er overleg gepleegd met ziekenhuis. Ik mag gewoon poliklinisch bevallen met de verloskundige. Mocht mijn bloedverlies te hevig zijn kan t ziekenhuis ingrijpen. Ik verwacht eigenlijk geen problemen.. Maar ik ben blij dat ze snel kunnen handelen als er wat op doet.

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik zat vanaf de 25e week ook onder de blauwe plekken op mijn rechter been. En waar die van kwamen? Geen idee!! De verloskundige had het ook over stollingsonderzoek. Eigenlijk niet meer dan een beetje bloed af laten nemen en later de uitslag horen. Dus dat gedaan.
    Er was niks aan de hand. Ja, laag ijzergehalte, maar dat had volgens doc niks te maken met de blauwe plekken. Ook is er gekeken naar vitamine B12 (tekort), vitamine K en tal van andere dingen die blauwe plekken kunnen veroorzaken, maar tot op heden is er niks gevonden.
    Ik heb zelf gemerkt dat ik al plekken krijg als ik ergens te hard tegenaan leun. Dus doe ik dat minder. En verder? Het zal er wel bij horen..

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb bij tijd en wijlen ook heel snel blauwe plekken.. Bij mij ligt het aan een trage schildklier... Dan moeten mijn medicijnen bijgesteld worden. Hoewel de gyn nu bij mij ook een stollingsonderzoek heeft uitgevoerd in het bloedonderzoek... K krijg woensdag de uitslag..

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij kan vitK tekort wel hebben meegespeeld trouwens, ik had zwangerschapscholestase en dat kan een tekort aan vitK veroorzaken. Na de bevalling ben ik ook veel bloed verloren, zat op 't randje van transfusie. Mijn vitK is nooit gecheckt, achteraf wel raar!

10. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook een stollingsafwijking en ook erg snel blauwe plekken.
    Moet in het kraambed bloedverdunners spuiten en word extra in de gaten gehouden op trombose in de zwangerschap.

Deel Deze Pagina