pos. test 6 weken na curettage. zwanger of restje hcg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mimi5, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi5

mimi5 Lid

5 nov 2006
    26
    0
    0
    Hallo!

Ik ben 6 weken geleden gecuretteerd. Ik zou toen 11 weken zwanger zijn. Bij de eerste echo bleek het vruchtje al met 6 weken gestopt te zijn met leven.
    Ik heb vandaag een positieve zwangerschapstest gedaan.
    Zou ik zwanger kunnen zijn of zit het hcg hormoon nog in mijn lichaam van de vorige zwangerschap?

Groetjes,
    Mimi

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mimi,

ik weet bijna zeker dat je opnieuw zwanger bent. Na 6 weken is het hcg hormoon van de vorige zwangerschap echt verdwenen. Ik zou wel contact opnemen met verloskundige of gynaecoloog om een echo te regelen. Omdat je direct zwanger bent na de miskraam heb je geen idee hoever je bent. Dat is met een termijnecho te zien.

Mirjam

3. mimi5

mimi5 Lid

5 nov 2006
    26
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord!
    Vlak voordat ik je bericht las, las ik dit op de site van Clear Blue:

Als je recent een miskraam hebt gehad of zwangerschapsafbreking hebt ondergaan, kan er nog steeds hCG in je lichaam aanwezig zijn. Het kan 9 weken duren voordat het hCG het normale gehalte weer bereikt heeft. Als je in deze periode een Clearblue zwangerschapstest uitvoert, is het niet mogelijk uit te maken of de uitslag 'Zwanger' het resultaat is van een nieuwe zwangerschap of als het gaat om resterend hCG van je vorige zwangerschap. In dit geval maak je best een afspraak met je arts.

Nu worden de twijfels nog erger, al kan ik me meer vinden in jouw antwoord dat ik wel zwanger ben..... :)

Groetjes[/i]

Deel Deze Pagina