Spoedje: Bellen naar kinderarts of huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmaralda, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn zoontje is om 06:00 benauwd wakker geworden, echt fors benauwd.
    Ik heb hem al 2x ventolin gegeven maar hij blijft benauwd.
    Hij neusvleugelt en hijgt en piept. Hij doet ook steeds een kreuntje als hij inademt. Zijn buik trekt ook in. Kortom, goed benauwd.

Ik loop bij de kinderarts met hem, maar ik weet even niet wat ik nu moet doen. Hij speelt wel gewoon en lacht, maar je hoort echt dat hij goed benauwd is.
    Moet ik contact opnemen met die kinderarts of met de huisarts?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als hij bij de kinderarts loopt voor die klachten zou ik kiezen voor de kinderarts.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja toch wel? Mijn gevoel zei dat ook, maar had zoiets ja zo meteen is dat helemaal niet bedoeld daarvoor en moet ik naar de huisarts.
    Maar oke, ik ga bellen. Ze zijn zo open.

4. Username

Username Niet meer actief

Wat pluk zegt. Sterkte met je zoontje.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Inderdaad bellen met de kinderarts.
    Sterkte met je zoontje.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Kinderarts. Je kunt daar toch aangeven dat je niet zeker weet of je de juiste belt? Veel sterkte met je zoontje. Laat je even weten wat de arts heeft gezegd?

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Kinderarts belde net terug, kan daar om 13:45 pas terecht want hij zit nu in een ander ziekenhuis.
    Ik heb gezegd dat ik dit prima vind, maar hij is echt benauwd en om nou tot zo laat te wachten. Toen zei ze dat ik dan maar ook langs de huisarts moest.

Dus daar heb ik nu om 10:40 een afspraak. Pff ik vind dit enorm vervelend, echt 2 weken geleden heeft hij nog Prednison gehad voor zoiets als dit.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Fijn dat je vandaag nog terecht kunt. Waarom heb je eigenlijk gezegd dat je het prima vond terwijl je dat niet zo voelde? Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt, want als hij weet dat je later vandaag naar de kinderarts gaat, kan hij eigenlijk geen behandeling starten. Hij kan eventueel wel het ziekenhuis bellen om te zeggen dat het spoed is en melden dat je er NU aankomt.

Ik wens jouw zoontje veel beterschap. Ik hoop dat het dit keer zonder Prednison opgelost kan worden. Sterkte! Laat je nog even weten wat de huisarts/kinderarts heeft gezegd?

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dat heb ik gezegd dat ik het eigenlijk te lang vond, maar er is nu geen kinderarts hier in het ziekenhuis.
    De huisarts weet ook wel wat te doen, dus daarom vond ik het goed.

Ik weet ook niet wat de huisarts gaat doen, ze assistente reageerde alweer kribbig en zei oh nou dan kunnen wij ook niks doen, geen behandeling starten. Maar wel even bekijken.

Bedankt, ik hoop ook dat het zonder prednison kan worden opgelost. En dat doe ik.

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik wil je niet aanvallen hoor, maar zulk soort klachten zou ik niet eens op het forum zetten maar direct bellen! Wij kennen je zoontje niet en we kunnen wel allerlei opties bedenken maar dat helpt misschien niet altijd. En meestal zijn de reacties ook: ik zou bellen hoor!! ;):p;)

Ik snap dat je je ei kwijt wilt en dat is ook echt terecht maar mss is het beter om achteraf je verhaal te typen.

Sterkte met je zoontje!

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dit is ook achteraf hoor ;) Ondertussen zijn de afspraken al gemaakt.
    Ik wilde alleen weten wie ik nou moest bellen, het is geen spoed want hij was vrolijk en kruipt in het rond. MAAR hij moet wel even gezien worden. Alles was nog dicht, dus ik dacht ik vraag het even hier. Wilde er ook geen familie voor wakker bellen voor die vraag.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

O oke :) ik snap het.
    Het is ook lastig hoor. Meestal bel ik gewoon de huisarts en leg de vraag voor.

Op m'n werk idem dito. Ik overleg liever dan dat ik niks doe. Ik bel wat vaker op vrijdagochtend/middag. Ik ga in het weekend liever niet naar een HAP (natuurlijk altijd als het nodig is!)

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Heel veel succes vanmiddag, gelukkig dat hij nog wel gewoon vrolijk is!

14. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Als wij deze klachten hebben moeten we van de longarts gewoon naar de seh van het zkh gaan. Je kan ook wat extra ventolin geven (liever teveel dan te weinig zeggen ze hier een verneveling is elijk aan 20 pufjes even ter reverentie) aangezien hij zo benauwd is. Bv 2 puf en dan 10 min later nog 2 puf. Natuurlijk wel altijd contact met de kinderarts openemen als je zoveel nodig hebt.

Sterkte hopelijk blijft de presnison uit.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou was even flink schrikken allemaal. Ik was op weg naar de HA en hij kreeg opeens blauwe lippen, en was echt enorm benauwd. Dus ik met mach 10 naar de huisarts gefietst.

Daar aangekomen, hadden ze pauze, dus ik 2-3x op die bel geramd, assistente erbij en die ging de dokter halen.
    Toen die er was mochten we meteen meekomen en de HA gaf mijn zoontje toen 2 pufjes ventolin. Hij heeft even geluisterd naar zijn longen en twijfelde over Prednison, maar omdat hij het pas nog gehad heeft wil hij dit liever niet geven.
    Mijn zoontje knapte wel zichtbaar op na de Ventolin, maar was meteen thuis wel weer benauwd. Niet zo enorm erg als eerder, maar wel nog flink. Maar ik vertrouw het wel even tot vanmiddag.

Ik heb hem nu even op bed gelegd, want hij is echt doodmoe.
    Dan gaan we daarna door naar de kinderarts. De HA zei wel als ik daar niet heen ging vanmiddag, hij wel even overleg had gepleegd met een kinderarts. Maar omdat ik nu er straks heen ging, vertrouwde hij het wel even om te wachten.

Dus ik ben wel even geschrokken, ben heel benieuwd wat de KA nu zegt straks. Nu eerst een kopje thee phoe

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oh meid wat schrikken zeg. Heel veel succes bij de kinderarts.

17. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    He wat naar. Eeg herkenbaar helaas. Sterkte en beterschap

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wat zal je geschrokken zijn! Ik ben benieuwd wat de kinderarts heeft gezegd.

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    De kinderarts heeft hem opgenomen. Mocht niet eens meer wachten op mijn schoonmoeder want die zou over een uurtje komen. Maar moest een taxi nemen want hij moest echt meteen naar het ziekenhuis.
    Ze vermoeden ook een virus zoals rs, dus ze komen allemaal met kapjes en steriele jassen binnen.
    Zijn saturatie is goed alleen hij blijft na het vernevelen nog benauwd.
    Afwachten dus..

20. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Agh jeeh! Wat schrikken!! Heel veel sterkte!!

Deel Deze Pagina