Ik ben eens benieuwd naar meiden/dames die al weten wat het geslacht is en wanneer er geklust is Ze zeggen altijd hoe dichter bij de eisprong hoe meer kans op een jongen en wat verder ervan af meer kans op een meisje omdat die zaadjes langer overleven. Ik heb zelf maandag 11-11 mijn eisprong gehad. Geklust op zaterdag en zondag ervoor en op dinsdag erna. Wij zijn met allebei blij natuurlijk zolang het maar gezond is, dus het is niet bedoeld dat wij perse een jongen of meisje willen. Maar ben benieuwd wat het bij jullie is geworden
Mijne is een jongetje! Maar dat zei mijn gevoel eigenlijk ook direct al toen ik zwanger bleek te zijn. Maar belangrijkste is idd dat het gezond is!. De datum van "bevruchting" was 30 juli bij ons. Heb er verder geen verstand van enz denk dat je gewoon geduld moet hebben tot je een echo kan doen waarop het te zien is Hangt grotendeels ook af van de zaadjes zelf
Er schijnt wel iets van een kern van waarheid in te zitten, jongenszaad is sneller dan meisjeszaad, maar meisjeszaad is sterker en kan dus langer overleven, maar ook iets makkelijker door t 'niet optimale' slijm heen. Echter in geval van een IUI, zou je vooral jongens verwachten met dit principe..... Dus het blijft een 'leuke' theorie, maar geen absolute wetenschap. Hier weet ik bij beide zwangerschappen redelijk zeker wanneer ik bevrucht ben, in theorie zouden het twee verschillende geslachten moeten zijn, maar dat is niet zo.
Haha ik geloof best dat jongens zaadjes sneller zijn en meisjeszaadjes sterker, maar je kan het niet beinvloeden met wanneer te 'klussen'... moet niet gekker worden
Schijnt inderdaad waar te zijn, sperma met y chromosoom zwemt sneller, maar overleefd minder lang dan dat met alleen x chromosoom. Maarja, tijdens een lozing zitten er zoveel kanshebbers in, dat er volgens mij niet op aan te "klussen" valt.
Dit geloof ik ook niet. Heb bijv. ook weleens gehoord dat bij een late implantatie het vaker een meisje is. Tja, ik geloof er niet zo in. Een bevrucht ei is al een wonder.
Zo! Wat een lullige reacties hier zeg.. Is het zo'n rare vraag van haar? denk het niet Ik heb 't namelijk heel vaak gelezen over jongens en meisjeszaad. Ze vraagt toch ook niet of jullie weten of het waar is of niet.. ze vraagt bij wie het evt. kon kloppen. Hoeveel mensen pendelen wel niet? Dat vinden dan weer heel weinig mensen hier vreemd.. flauw hoor.
Als er dan al waarheid achter zou zitten, hoe verklaren ze dan dat er ook meisje-jongen Tweelingen worden geboren?
Ik denk het wel, anders zouden er niet zoveel mensen op die manier reageren. Ik vind het sowieso ietwat vreemd dat je je na 2 miskramen nog druk kunt maken om dit soort dingen. Maar goed, wie ben ik?
bij mij klopt het alle 4. 2 dagen voor de eisprong meisjes en vlak ervoor jongens. ik voelde mijn eisprong heel goed. de kans op een meisje vergroot iets meer als je 2 a 3 dagen voor de eisprong sex heb gehad en vlak ervoor of erna een jongen. google maar eens je vind vele verhalen op sites waar het wetenschapelijk bewezen is. ik ben er nooit mee bezig geweest maar toen ik in die ronde zwanger was dacht ik wel altijd even terug zoals deze ronde 3 dagen voor de eisprong een meisje nu
het hoeft ook niet altijd uit te komen de kansen op jongens meisjes kunnen hoger zijn. google er maar eens op