Ik ben bijna 5 weken zwanger. Afgelopen week had ik lichte buikpijn, lichte rugpijn, lichte hoofdpijn, etc. Allemaal prima te doen, niet heel erg pijnlijn. Afgelopen nacht kreeg ik echter enorme buikkrampen (wel erg pijnlijk), het duurde 10 minuten en daarna was het weer over. Vandaag heb ik erg rugpijn. Ik ben ook onzeker en bang dat het niet gaat. Ik heb 3 maanden geleden nl. in de 5e week een vroege miskraam gehad. Ik hoop zo dat het dit keer goed gaat! Ik lees dat meerdere van jullie buikpijn hebben, maar herkent iemand ook die buikkrampen die een minuut op tien duren? En zijn er meer die rugpijn hebben? Volgende week wil ik de verloskundige bellen, ik hoop dat ik ook een vaginale echo mag laten maken met 7 weken. Maar dit doen ze niet zo maar toch? Groetjes,
Hoi Ellen. Ik vind het altijd moeilijk om op dit soort thema`s te reageren, maar je vraagt erom dus zal ik mijn ervaring schrijven. Toen ik de 2e keer zwanger was, begon ik af en toe wat oud bloed te verliezen. Toen de gyn had bevestigd dat het niet goed zat met het vruchtje ( was toen 5,5 - 6 weken) kreeg ik een dag of 2 later ook last van buikpijn, als een soort weeën en ook rugpijn. Het kwam en ging, tot ik uiteindelijk mijn kindje verloor. Ik weet, dat als je nu een gyn zou bellen, dat ze zeggen: als u nog geen bloedverlies heeft hoeft het nog niks te betekenen. Maar puur voor je eigen geruststelling zou ik toch aandringen op een echo. Alleen dan kan je het een beetje laten rusten. Ik hoop echt dat het bij jou niet zo afloopt als bij mij. Sterkte, liefs Hope
Hallo Hope, Bedankt voor je reactie. Het is de harde werkelijkheid. Ik zal maandag de verloskundige bellen en vragen om een echo. Ik zal dan ook aangeven dat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, misschien een reden om tot een vaginale echo te doen. Tot die tijd kan in niet anders dan afwachten. Ik hoop dat het wel goed gaat natuurlijk, maar die onzekerheid is gewoon vervelend... Maar volgens mij is en blijft het altijd spannend een zwangerschap. Groetjes, Ellen
Hey ellepelleke, Ik heb ook last van buikkrampen en lichte lage rugpijn....vooral is ik veel heb gelopen of bezig ben geweest...maar ik heb het zowiezo iedere dag.... De krampen komen vooral snachts duurt ook een aantal minuten ik heb het nooit echt bijgehouden... Maar het is allemaal heel normaal...het kindje moet ook ruimte gaan maken om te groeien tog? Je lichaam moet eraan wennen en dat geeft allemaal kwaaltjes.! Maar ik heb hiervoor een miskraam dus ik neem dit keer maatregelen... Ik ben naar mijn huisarts geweest en een even een echo geeist want ik wil niet stresse.....en ik wil weten of alles goed gaat! Ik vind gezien jouw verleden dat je dat ook mag eisen...maar ik weet niet hoe de verloskundige daarover denkt daarom ben ik dit keer eerst naar me huisarts gegaan ipv de dokter... Ik hoop dat ik een beetje van je onzekerheid hiermee wegneem! Greetz Dice
Hallo, Na een paar weken weer een berichtje van mij. Vrijdag 6 februari heb ik een vroeg echo kunnen krijgen. En gelukkig konden we het hartje zien kloppen! Dus alles is gelukkig goed, wat een opluchting! Het blijft spannend natuurlijk, het kan altijd nog fout gaan, maar tot nu toe is alles in orde! Groetjes, Ellepelleke