Zwanger en enorme angst voor weer een missed abortion wie ook....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vlindermama2014, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals de titel zegt....

Ben enorm angstig...
    Anderhalve week terug een goede echo gehad.. Maar zal het nu nog goed zijn vraag ik me continue af.
    Kan niet goed genieten.
    Wil zo graag positief denken en blijven!!
    In maart een missed abortion gehad en oktober een hele vroege miskraam.

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Heel herkenbaar en (gelukkig) nog nooit eerdef meegemaakt mAr toch ook die angst. Ben nu 15 weken & gister begonnen mensen over de 20 weken echo.. Mij bang gemaakt meteen weer gestresst.
    Het is normaal, maar probeer tussendoor wel te genieten van dat kleintje in je buik, hoe moeilijknhet ook is

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Snap ik heel goed meid...
    Probeer toch te vertrouwen op je lichaam. Dat is ontzettend moeilijk, dat weet ik.. wanneer is je volgende echo?

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Heel begrijpelijk Vlindermama, als je zoiets eerder mee hebt moeten maken dan wordt je daar angstig van. Hoe hard je ook tegen jezelf zegt dat het niet mis hoeft te gaan. We kunnen niet anders doen dan voor je duimen en hopen dat het deze keer wel goed gaat!

Veel sterkte en hopelijk kun je snel genieten van een mooie plakbeeb in je buik.

5. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    Ten eerste gefeliciteerd met jou zwangerschap en goede echo!!!!

Begrijpelijk die angst en volgens mij ook heel normaal ;)
    Ik ben tot de 20 weken echo bang geweest voor een missed abortion
    na de 20 weken echo was ik bang omdat ik niet wist of mijn kind down had (geen combi test gedaan)
    Inmiddels is mijn kleine man 4 weken en nu ben ik bang dat er iets met hem gebeurd.

conclusie: probeer van je zwangerschap te genieten, het gaat veel vaker goed dan fout! En die angst of het goed gaat met jou kindje gaat nooit over... dat is nou het ouderschap ;)

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Ik was ook verschrikkelijk angstig en kon niet blij zijn met de zwangerschap. Pure zelfbescherming (bij mij dan) ik wilde niet op iets verheugen wat wellicht weer mis kan gaan. Vooral de weken tussen de 9- en 11wekenecho vond ik echt vreselijk. Je weet gewoon niet hoe het met je kindje gaat en het enige dat je kunt doen is afwachten.. maar meis ook bij mij is het goed gegaan de eerste 12 weken ondanks twee ma's. Probeer hoop te houden en veel afleiding zoeken wil ook wel helpen. Sterkte en natuurlijk: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

7. Samster

Samster Actief lid

Oct 28, 2014
    148
    0
    16
    Ik herken je angst helemaal! Ik heb in april een missed abortion gehad. Ben deze hele zwangerschap al bang dat het weer mis gaat. Maar probeer echt te genieten, dat ben ik ook gaan doen ! Je bent een klein mensje aan het maken! Dat is iets heel bijzonders!!!

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Heel herkenbaar. Heb 2x een missed abortion gehad dus duurde nu tot 13.5 week voor ik het durfde te geloven. Dat was m'n 5e echo... Succes komende weken!

9. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Heel herkenbaar. Bij mij bood dopler (Angelsound) uitkomst. Vanaf 8 weken kon ik dagelijks checken oftie er nog zat. Dat hielp!

10. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Hier ook angstig geweest, ik begin het nu wel te geloven nu de 12 weken voorbij zijn. Het vertrouwen moet groeien, dat komt vanzelf, ook bij jou! En dan is het genieten en aan de wereld vertellen :)

11. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met de zwangerschap en de goede echo!

Je angst is erg begrijpelijk (4 miskramen/missed abortion gehad) Die angst die bleef bij mij tot ik 13 weken was. Bij de 10 weken durfde ik iets meer te hopen. Alles was dit keer anders, zelfs mn gevoel zei dat t goed zat, maar toch was ik bang, bang dat mn gevoel me bedroog. De Doppler heeft mij ook geholpen. Ik heb deze aangeschaft omdat ik van week 6,5 t/m week 13 bleef bloeden. Achteraf bleek dit waarschijnlijk te komen door de vele littekens die ik in mn bm heb door de Asherman operaties. Iedere keer als ik dat hartje weer hoorde had ik weer tranen van blijdschap in mn ogen. En nog steeds hoor, krijg ik tranen als ik zn krachtig hartje hoor :p
    Hopelijk heb je snel weer een echo en als je t echt niet vertrouwd zou ik bellen. Probeer stress zo veel mogelijk te vermijden. Misschien kan je afspreken dat je bv tot week 12 iedere week mag langs komen voor een echo. Ik mocht dat bv wel door al mn zenuwen en stress die ik had.

Heel veel succes in ieder geval. Ik hoop dat het eerste trimester voor je snel voorbij is!

12. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0
    Hoi,

Ik herken je gevoel enorm...

Ik wil mensen met een miskraam niet voor het hoofd stoten met deze opmerking want het is heel naar om dat temoeten meemaken.

Maar hij een missed abortion he je niets door. waardoor bij mij het vertrouwen echt nul was...

Bennu 13+4. En ik heb het na 6 echo's nog steeds. Vandaag geslachtsbepaling. En eer alleen heel erg bang dat er geen hartje klopt..

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ondanks dat ik nooit een missed abortion of miskraam heb gehad, had ik die angst ook heel erg helaas, is eigenlijk pas echt weg gegaan na de 20 weken echo toen ons mannetje goed gekeurd werd en nu ik hem voel bewegen sinds 23 weken is het gevoel helemaal anders.

Het blijft altijd spannend maar bij elke goede echo werd mijn angst minder en hopelijk bij jou ook.

14. Vlindermama2014

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hee dames,

Wat lief allemaal jullie reacties.
    Het gaat bij mij echt op en af.. Dan denk ik wacht rustig tot maandag (heb dan weer een echo Elf) en het andere moment wil ik meteen naar de telefoon grijpen en bellen naar de VK voor een echo.
    Ik las ook dat iemand iedere week een echo kreeg? Ik ga dat maandag even aangeven dat ik dat ook wil.
    Maar ik had gelezen dat veel echo s ook niet echt goed zijn.
    Loesje, hoe was jou echo gister?
    Weten jullie wat jullie krijgen??

Xxx

15. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Vlindermama, ik heb tot nu toe al 5 echo's gehad (ben vandaag 11 weken zwanger). Erg veel, vind ik, maar toch ook wel erg prettig om te zien dat het nog steeds goed zit.

5w5d: om bbz uit te sluiten
    6w5d: om (partiele) mola uit te sluiten. kloppend hartje gezien!
    8w5d: controle groei en ontwikkeling
    9w5d: termijnecho
    10w6d: intake vk
    Volgende week hebben we de combinatietest en vanaf dan is het denk ik voorbij met de echo-pret omdat ik dan weer volledig onder controle bij de vk sta.

Bij elke echo ben ik weer zenuwachtig en vind ik het ontzettend spannend of mini het nog doet.
    Vraag me ook af wanneer het onbezorgde gevoel gaat komen, maar denk dat dat er nooit 100% zal zijn. Elke goede echo is er weer eentje in de goede richting :) en zorgt toch wel voor een beetje extra vertrouwen voor ml en mij.

Hoop dat jij uiteindelijk ook gaat genieten en er meer vertrouwen in krijgt!

16. Vlindermama2014

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje hè.. Die angst.
    Hopelijk krijgen we mooie juli baby's!!!! Want jij zit ook in juli met deze termijn zo te zien;).
    Ik heb er ook al 3 gehad, uitsluiten buitenbaarmoederlijke zwangerschap met 5 weken en 5 dagen, met 7,3 om te kijken of er wel een vruchtje zit, en met 7,6 bij de verloskundige. Hihii.
    Ben zo blij als het maandag is maar tegelijkertijd ook bang.
    Heb het gevoel dat ik nog nog een missed abortion of miskraam niet ga trekken. Snap je dat gevoel??
    Wanneer heb jij een echo volgende week?

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Gelukkig nog nooit een miskraam gehad maar ik heb toch ook heel erg de angst dat het nog fout gaat. Ik heb meerdere keren wat licht bloed verloren en daardoor ben ik echt angstig geworden.
    Wel al 3 goede echo's gehad en inmiddels al bijna 13 weken zwanger maar het liefst zou ik iedere week een echo krijgen voor de zekerheid.
    Die angst blijft denk ik... en ook als de 20 weken echo nadert zal het weer enorm spannend zijn.
    Pfff zo'n zwangerschap is echt zenuwslopend he?;)

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Mijn uitgerekende datum is 15 juli inderdaad :)
    Ik snap je heel goed! Nog een tegenslag... ik wil er niet eens aan denken...
    Ik heb de 31e (woensdag) mijn volgende echo (combinatietest) dus dat is nog maar een weekje.
    Komt goed meis! Probeer ook aan de positieve dingen te denken :) Want de kans dat het goed gaat is er ook nog steeds.
    Succes met wachten... en alvast fijne feestdagen!

19. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0

Heey,

Echocentrum Amsterdam. Drs Pappa.

Hij is echt heeeeel erg goed. Bekeek alles meteen. de hartkamers , longen,maag nieren...waterhoofd.. ( aangeboren versie )aantal vingers noem maar op!

Dus ik ben weg enorm gerustsgesteld.

En dat terwijl ik dacht alleen het geslacht te horen!

T is trouwens een meisje =)

Combinatietest was ook goed. Alles was 1:5000

Maar de angst zit er toch nog steeds. Echt bizar!

terwijl mijn dochter van 6 een grotere kans heeft om iets te krijgen, ben ik daar dan weer niet zo mee bezig.

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik herken het ook heel erg. Ik heb 3 ma's gehad, en ben ontzettend bang geweest bij de zwangerschap van mijn jongste zoontje. Niet alleen daardoor maar ook door eerdere complicaties bij de zwangerschap/bevalling van mijn oudste. Heel erg jammer, want heb daardoor echt weinig kunnen genieten.
    Ik hoop voor jou dat dat bij jou wel gebeurt..

Share This Page