Hallo dames, Even een vraagje van mijn kant. Het valt mij op dat mijn urine donkerder is in mijn zwangerschap, dan voor mijn zwangerschap. Nou viel het mij de laatste dagen op dat er een vreemd luchtje ook aan zat. Nou heb ik als klein kind 1 keer een blaasontsteking gehad en weet dat dat erg pijnlijk was. Ik betrap mezelf er weleens op dat ik altijd niet even veel drink. Maar ik slik ook speciale zwangerschaps vitamine. Waarbij je stoffen die je teveel hebt natuurlijk weer mee uit plast. Ik heb enkele jaren in de gezondheidszorg gewerkt, daar herkende ik een blaasontsteking zo. Ik zie ook geen wolken in mijn urine. Toch maar voor de zekerheid langs brengen bij de dokter? Of nog even aankijken en grandberrysap drinken. Wat ik hier al heb liggen, maar echt moeilijk weg krijg vanwege de bittere smaak.
Volgens mij komt het door de hormonen in je lichaam mijn urine is ook donkerder dan ervoor en ruikt ook meer dan ervoor heb me een keer laten testen op blaasontsteking maar daar kwam niks uit
Hmm dan denk ik niet dat ik me zorgen hoef te maken. Heb nu al 1,8 liter gedronken en de avond is nog niet om.
Bij was ie ook altijd donderder van kleur tijdens mijn zwangerscahp. Toen ik voor de derde keer zwanger was zag ik het zelfs al aan mijn urine dat ik zwanger was voordat ik een test had gedaan
Meer drinken en anders gewoon een keer je urine laten checken? Ik heb me laten vertellen dat je als je zwanger bent ook blaasontsteking kunt hebben zonder de anders veelvoorkomende lichamelijke symptomen dus wie weet is dan ook de urine niet zo herkenbaar?
't Zou eigenlijk handig zijn om zelf een paar van die dipsticks thuis te hebben zodat je af en toe zelf je urine kan controleren. Iemand enig idee of ik die ergens kan kopen?
Bedankt voor jullie reacties dames! Ja inderdaad Andrea in de zorg hadden wij die ook. Maar of je ze kan kopen voor thuis?? Ik ga ff googlen.
Gevonden!! Zie onderstaande link. Ik zag ook dat je ze gewoon bij de drogist of apotheek kan kopen. Easy Home Blaasontsteking Test Blaas en urinewegentest - Thuistesters.nl
Dat komt omdat je meer afvalstoffen uitscheidt in je urine als je zwanger bent. Pas bij kleine beetjes plassen, constante aandrang icm vies ruikende urine of pijn bij het plassen, even een ochtend urine bij je huisarts langs brengen! Zorg wel dat je voldoende uitplast in je zwangerschap en dat je je plas niet te lang op houd. Want dat zijn de nummer één boosdoeners bij zwangere vrouwen die een urinewegontsteking oplopen.