Hey meiden, Ons kleine meissie is nu bijna 4 maanden, en we zijn ons nu alvast een beetje aan het oriënteren naar welke kinderstoel er straks moet komen zodat ze bij ons 'aan tafel' kan zitten. Ik weet dat we nog genoeg tijd hebben, maar ben van mening dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met rondkijken naar wat er allemaal is, en wat we willen. We zitten nog te twijfelen tussen de volgende stoelen: Nuna Zaaz, Stokke Tripp Trapp, Chicco Polly, Bloom Nano of Fresco Nu zou ik graag jullie ervaringen willen horen over welke stoel(en) jullie hebben, dus zowel positief als negatief! En ook niet alleen deze stoelen, maar gewoon alle mogelijke kinderstoelen die er maar zijn . Welke raden jullie aan en welke raden jullie af?
De ikea kinderstoel IKEA | Eetkamer | Kinderstoelen | ANTILOP | Kinderstoel met veiligheidsriempje Bevalt ons uitstekend!
Ik heb spijt van mijn kinderstoel (Koelstra Dino) omdat je de bekleding niet kan wassen! Alleen met een doekje afnemen en dat is met bietjesvlekken niet echt handig.... Ik zou dus sowieso een stoel kiezen die je goed kunt schoonmaken! Snel een doekje eroverheen en klaar. Maar misschien zijn ze dat allemaal wel die je noemde Ik weet dat de Bloom vrij zwaar is om te verplaatsen. Vriendin van mij heeft m, verder bevalt ie goed! Stokke tripp-trapp zou mijn nieuwe 1e keus zijn als ik een nieuwe stoel zou kopen. Lucas zit er hier soms wel eens in (bij vrienden of in een lunchroom ofzo), daar zit ie super in! De andere twee ken ik eigenlijk niet, sorry!
Wij hebben een geuther, lijkt erg op stokke maar een groter zitvlak en wel blad en dergelijke. Bevalt top!
wij hebben deze ideaal en heb zometeen gelijk een tafeltje en stoeltje, ben niet zo merkgericht als bv stokke of weet ik veel wat. Combistoel | Kinderstoelen | Baby-Dump
Wij hebben de stokke trip trap en die bevalt heeeel erg goed, onze dochter heeft er altijd prima in gezeten toen ze nog heel klein was want de stoel is heel goed in te stellen op de lengte van de beentjes en de hoogte van de zitting,en met de losse rugleuning die je er op kan maken hebben de hele kleintjes goede steun in de rug, ze zit dus altijd goed. nu is ze 2,5 en zit er nog prima op, de beugel is er af, de zitting en het voetenplankje staan op de goede maat dus ze zit er mooi op hoogte mee aan tafel. ze klimt er zelf op en af het mooië is dat ze er ook nog goed op kan zitten als ze 12 is (bij wijze van spreken dan natuurlijk) moet wel zeggen dat ik de andere stoelen die je noemt niet ken.... het nadeel zou kunnen zijn dat ze wel aan de zelfde tafel zitten als jullie en dus ook makkelijker bij jullie bord kan enzo, geen eigen tafelblad dus....
hier ook zo.. totaalprijs 18 euro .. en hij staat nu op zolder te wachten tot de jongste er in kan... wél heeft de oudste -toen ik het zwaar vond om te tillen tijdens m'n zwangerschap van de jongste- 3 maanden ter overbrugging naar de gewone stoel, op een zitverhoger (a 25 euro) gezeten. Maar dat is inmiddels niet meer nodig. Ze blijft prima op een gewone stoel zitten nu en kan er (eventueel op haar knieen) goed bij. Voordeel van de ikea stoel: -ronde zitvorm -waardoor ze er vrij snel (6 maanden) goed in zat -gemakkelijk schoon te maken -snel en makkelijk te demonteren en mee te nemen op visite hoewel hij door de prijs ook ideaal is om standaard bij opa en oma neer te zetten -gemakkelijk schoon te maken -nouja, de prijs dus veel genoemd nadeel: De wat wijder uitstaande poten. Maar dat went vind ik en weegt niet op tegen alle voordelen..
Hihi, tis niet zo dat ik perse een merknaam er aan wil hebben hoor, maar vriendlief en ik vinden deze stoelen gewoon 't mooist qua ontwerp zeg maar. Zo'n stoeltje met tafeltje zijn vast handig in gebruik, maar vind ze persoonlijk gewoon niet mooi . Een tafeltje en stoeltje kopen we over een jaar ofzo gewoon bij Ikea .
Sinds dat ze goed kan zitten, bevalt hij ons ook uitstekend!! Ze zit er mooi in, lekker licht, makkelijk schoon te maken, en handig mee te nemen. Verder hebben we ook een Chicco. Toen ze nog niet goed kon zitten, vond ik deze ook ideaal. Zeker omdat hij 3 standen heeft, kan ze in ligstand erin. ondanks dat ze nu goed kan zitten, zakt ze er vreselijk in onderuit
wij hebben deze ook, maar om mee te nemen, voor op vakantie(ideaal voor op de camping) en voor in de zomer buiten.
Wij hebben nu de tripp trapp en die bevalt ons super. Geen grote sta in de weg, schuift bij aan tafel, meegroeistoel en dochter zit er super in. Vind m ideaal. Hiervoor hadden we de Bloom fresco. Helemaal verliefd op die stoel maar uiteindelijk een miskoop. Dochter zakte er constant in weg, zat er daardoor niet graag in en hij is erg zwaar. Zou er dus nooit weer voor kiezen. De Nuna vonden wij ook mooi. Verder geen ervaring mee. Omdat de tripp trapp zo lang mee gaat had die de voorkeur boven de Nuna.
Wij hadden/hebben een Koelstra kinderstoel (Dino)...lijkt wel een beetje op de Chicco Polly. Hij leek erg handig, maar we vonden het een onding. Vooral omdat we de bekleding na iedere maaltijd konden wassen...en ondanks dat hij dan wel weer heel goed schoon wordt, vond ik dat toch een beetje omslachtig. Daarnaast was hij vrij zwaar en log. Mijn ouders hadden de Antilop van Ikea gekocht, voor als we daar waren. Die vind ik veel handiger. Hij is kleiner, lichter en veel makkelijker schoon te houden. Inmiddels hebben we de stoelen omgedraaid en gebruiken we dus de stoel van Ikea. Al zit ze tegenwoordig meestal op een gewone stoel (we willen nog een zitverhoger kopen, eet toch wat makkelijker). Ik zou een stoel van kunststof kopen, die je gewoon met een doekje af kunt nemen. En ik zou er geen honderden euro's aan uit geven, tenzij je er jaren mee kunt doen, zoals met een Trip Trap. En bedenk je wat je er verder mee wilt. Als je hem makkelijk wilt kunnen verplaatsen en mee wilt kunnen nemen ed, dan is bv. een Trip Trap juist weer minder geschikt.
Wij hebben de Mutsy kinderstoel. Hier kun je ook een verkleinertje voor kopen en wij hadden in het begin eerst een hulpstuk zeg maar met blad eraan en toen hij gewoon echt mee ging eten, een beugel zonder blad. Zodat hij aan tafel geschoven kan worden. Nu gebruikt mijn zoontje van vier hem nog zonder beugel dan. Hij zit lekker op goede hoogt om te kunnen eten en te knutselen/spelen aan de eetkamertafel. Hij hoeft zo niet op zijn knietjes te zitten. Het lijkt een beetje op de triptrap stoelen. Je kunt hem ook goed afpoetsen.
Wij hebben een trip trap en zijn er erg blij mee. Mijn zoontje zit er mooi rechtop in, heeft de juiste zithoogte, kan goed aan tafel geschoven worden en is makkelijk schoon te maken.
Voor het eerste jaar hebben we voornamelijk de Antilop van Ikea gebruikt, daar zaten ze toen beter in dan in de Triptrap en je kunt hem makkelijk meenemen. Ook makkelijk zomers buiten in de tuin, maakt niet uit als je hem vergeet binnen te halen en hij regent nat. Sinds hij 14 maanden is, zit hij eigenlijk alleen nog in de Triptrap, bij mijn dochtertje ook net zo rond die tijd. Een vriendin van me heeft die Chicco Polly, ik vind dat zo'n groot gevaarte, wel makkelijk dat ze als baby eerst wat achterover kunnen, maar verder vind ik het zo'n babyding blijven, terwijl een triptrap jaren mee kan. Ze hebben allebei hun eigen triptrap, zelf zit ik er ook regelmatig op.
Hier komt waarschijnlijk de stokke triptrap alhoewel ik de Dapper kinderstoel ook heel mooi vind, maar die is weer alleen op internet te bestellen..