Mijn zoontje had altijd berg, en inmiddels is de berg over maar is het eczeem, verdikt, rode plekjes.. en het JEUKT enorm, hij krabt het open. Nu heb ik van de kinderarts vaseline-lanette zalf gekregen om erop te smeren, maar dit helpt dus niet voor de jeuk.. is er iemand die weet wat ik aan de jeuk kan doen ? ik heb hydrocortison in huis, maar of je dat ook op het hoofd mag smeren ?
Hier ook een zoontje met eczeem. Ook hier helpt de zalf niet tegen de jeuk en krabt meneer alles open. Hoe vaak en hoe dik ik ook smeer, hij blijft helaas krabben. De hormoonzalf mag ik niet op zijn hoofd smeren ivm het gevaar dat hij de zalf in zijn mond of ogen stopt. Ik lees dus even in het topic mee...
Julia heeft al heel lang af en aan soms eczeem aan haar hoofdje. Ze heeft eigenlijk altijd een hele droge hoofdhuid, en daarbij komt soms die jeuk waardoor ze het open krabt. Hier geen dikke rode plekken (meer), dus het is waarschijnlijk wel iets anders dan wat jullie beschrijven (ander soort eczeem). Maar ik smeer er altijd elke avond gewone babyolie op. Echt een lekkere laag, flinke scheut op je handen en dan er op smeren. Met veel haar is dat lastig, maar bij Julia gaat het nog steeds best goed. Ook was ik haar haren nooit met shampoo (alleen gewoon met water). Tot nu toe gaat het meestal goed. We hebben laatst tijdelijk ketaconazol shampoo (oid) gehad, en daarbij een soort hormoonlotion voor op haar hoofd. Dat hielp goed! Dit hebben we beiden na een paar weken weer afgebouwd, en tot op heden (was in de herfst) is het nog steeds weggebleven, zolang we goed olie blijven smeren. Succes! Bij mij werd het helaas erg vaak afgedaan als berg, terwijl ze haar hoofdje open krabte
@makamba, dat vind ik best vreemd, ik heb zelf hydrocortison 10mg gekregen toen mijn dochtertje 6 maanden was en steeds eczeem op haar wang had. Dit kon ze dan toch ook in haar mond krijgen ? Mij werd toen verteld dat dit geen kwaad kon ? Ze gebruikt het nu nog steeds af en toe voor haar eczeem. @Gentle,Ik doe maik weinig in bad en was zijn haartjes 1x per week met speciale shampoo tegen berg van Mustela. maargoed niks helpt echt tegen de jeuk.. babyolie natuurlijk ook niet. Hij gaat echt liggen schuren en blijft krabben, ik ga maar weer overleggen met de kinderarts maar voor ik die aan de telefoon heb met ene belafspraak ben ik dagen verder.. Dus wie er nog meer tips heeft ??
Nick had dit ook. Ik heb van de huisarts locoid scalp lotion (zit ook hydrocortison in) voorgeschreven gekregen. Is een soort olie wat je zo in het haar smeert. Het meeste verdampt meteen weer (ruikt even erg sterk) twee dagen smeren en het was al bijna weg. Tot nu ook niet meer terug gekomen. Is dus wel hormoon spul maar werkt als eenb tierelier!
Ik heb ook shampoo gebruikt die speciaal was voor eczeemhuidjes, maar die had hetzelfde effect! Ik zou eens kijken hoe het gaat zonder shampoo.