Rare ontlasting...wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hallo!

onze kleine meid van 4 maanden drinkt sinds 2 dagen Pepti omdat we haar "verdenken" van kma. Alleen waar ik maar niet uitkom is haar ontlasting. Sinds 11 dagen heeft ze heel veel zure ontlasting. Ze poept tijdens iedere voeding en soms daarna ook nog, waardoor ze soms wel 8 poepluiers heeft. Allemaal een beetje, gele, zure ontlasting. Soms met slijm soms niet. Ze heeft ontzettende rode billetjes hierdoor. De ha zegt dat ik me geen zorgen moet maken, maar ik vind het toch raar dat die ontlasting in 1x zo vaak is en zo zuur. Het is nog net geen diarree (al lijkt het er wel op).... Gisteravond ook een klein beetje verhoging. Ze lijkt wel meer krampen etc. te hebben, maar het is zo'n lieve bikkel, want als je haar tegen je aanhoudt is ze zo weer afgeleid.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Bij het cb en de ha kom ik niet echt verder. Zo lang ze niet echte koorts heeft en niet veel huilt zal het wel prima zijn. Ik hoop natuurlijk dat dat zo is, vind het alleen raar allemaal....

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm bellen naar de nutrilon :)

die hebben een telefoonlijn (nummer op de verpakking) en die mensne weten perfect wat de eventuele bijwerkingen van hun voeding zijn :)

en met die info.. kun je eventueel je huisarts/cb weer om de oren meppen :)

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hahaha, wat denk je :D . Heb ze al twee keer gebeld. Via hen getipt op kma (alle symptomen idd heel herkenbaar, had er daarvoor nooit aan gedacht). Nu weer gebeld, omdat zij idd meer weten van de voeding. Maar het rare is dat die ontlasting 11 dagen geleden in 1x anders is geworden, dus niet na een verandering aan voeding. Daarnaast kreeg ze haar vorige voeding (hypo-alergeen) al vanaf dag 1, dus dat kan het niet zijn.

4. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Het klinkt mij een beetje in de oren alsof je kleine meid tandjes krijgt....
    Dunne ontlasting, zuur, rode billen en verhoging.... heel veel poepluiers..daar had Sjoerd allemaal last van toen zijn eerste tanden doorkwamen.
    Het lijkt misschien een beetje vroeg, maar de zoon van mijn vriendin had met 4 maanden ook al 2 tandjes..

5. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik moest idd ook meteen aan tandjes denken. Nils heeft nu weer precies hetzelfde, of ja alleen zure ontlasting en rode kapotte billen.
    Maar met name bij zijn voortanden had hij hevige diarree(lees spuitluiers) en ontzettend zuur en idd ook verhoging.

Zie je geen dikke bobbels op haar tandvlees waar haar voortanden moeten komen? Of wil ze ineens alles in haar mond stoppen om op te bijten?

Smeer haar billen wel maar goed in met sudocreme oid, want dat is echt zielig hè? Je bent gewoon bang om hun billtejes schoon te vegen met eeen billendoekje.

Nou hopleijk ben je er snel achter wat er aan de hand is.

Succes groetjes Inge

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had inderdaad ook zulke ontlasting tijdens het krijgen van tandjes (zij is al 9 maanden aan de pepti). Maar`dat duurde dan een paar dagen, niet 11, maar misschien heeft jou kindje langer last van tandjes.

En als je het niet vertrouwt, gewoon naar de huisarts gaan hoor!

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Kyano heeft dat ook gehad, maar er was nog onzekerheid over, dus hebben ze hem opgenomen in het ziekenhuis (omdat hij ook erg veel spuugde)
    Maar bleek een buikgriepje te zijn.

Hij had precies hetzelfde als jij omschrijft, alleen dan met veel spugen erbij.

8. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Nou ja, we kunnen voorlopig niet anders dan afwachten. Gelukkig blijft ze zo'n vrolijke meid! Volgende week krijgt ze weer een prikje, maar als ze nog zo is dan denk ik dat we het een weekje uitstellen tot er duidelijk is wat er met haar darmpjes is.

9. Charlybaba

Charlybaba Nieuw lid

22 mei 2008
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Wat bij ons zoontje echt heeft geholpen als ie zijn billen echt door had (vochtig) was maïzena. Dus geen sudocreme of talkpoeder.
    Hij had ook altijd zijn billen door als zijn tanden doorkwamen (met 5 maanden zijn 1e tandjes).

Tevens was ik vandaag naar de HA geweest om te vragen of we over konden gaan op de Pepti (heb zelf het idee dat ons dochtertje misschien wel koemelkallergie heeft). Ze zei toen wel iets dat de Pepti wat zuurder is. Nu krijgt ze nog Friso Comfort, maar dat is ook al haar 2e voeding (had eerst Omneo; daar had ze 1x in de 3 dagen ontlasting bij en veel winderigheid). Van de Friso heeft ze wel (bijna) iedere dag ontlasting, maar wel weer harde ontlasting.
    Maar misschien is de ontlasting daarom wat zuurder?

Succes ermee!

10. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Had Sem ook toen hij tandjes kreeg. Echt superveel poepluiers en heel dun. Soms liep de luier echt over (sorry..) En ook heel zuur.

Deel Deze Pagina