Hoi, Ik heb in mijn lies een vervelende/verdikte rode plek die vooral 'snachts (warmte) erg jeukt, tot vervelends toe. Als ik blijf jeuken komt er vocht vrij. Het is een grote rode verdikte plek. Vaak krijg ik ook jeuk in vagina en tussen mijn schaamlippen. Echt heel vervelend. De jeuk in mijn lies is erger als de jeuk in vagina. Wat is dit? Soort eczeem? Geen korstjes/blaasjes ofzo. Mijn buik word dikker, dus straks kan ik het ws niet meer zien. Ik smeer er nu sudocreme op wat helpt, maar de volgende nacht is het weer zo. Wat vinden jullie?
Hey, zou ik toch ook eens met naar de dokter gaan hoor, zal misschien wat schimmel zijn, maar die jeuk is vervelend en kan dan snel opgelost worden. Ik heb wel al schimmel gehad tijdens de zwangerschap (veel ), maar zo'n rode plek heb ik nog niet gezien. Kan misschien wat van de irritatie zijn....
Klinkt als een schimmeltje. Kan ook behoorlijke irritatie zijn van de huid door veel afscheiding.. Ik had het een aantal weken terug, gewoon door het broeien en stukje wandelen, was mijn broekrand in mijn liezen gebrand. Grote rode plakaten en blaartjes. Gesmeerd met sudo creme en even alleen een legging gedragen toen is het over gegaan. Maar jeuk in je vagina zal wel een schimmeltje zijn. Vervelend kwaaltje. Even langs de huisarts voor een 'ei' wat je kan inbrengen. Sterkte ermee, ikzelf begon de zw met een schimmel, gelukkig snel over na dat ei.
Inderdaad schimmel, heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Weken aangemodderd met sudocreme, vaseline etc. Uiteindelijk naar de huisarts geweest, creme meegekregen en na een week was het weg!
Ja, ben er ook al zeker een maand zoet mee. Maar aangezien ik al verschillende keren naar de ha geweest ben in de zwangerschap, stel ik het zo lang mogelijk uit. Moest in mn zw-schap pas kennismaken met de ha, en inmiddels loop ik de deur bijna plat. Vorige zwangerschappen nooit problemen maar nu...... Ehm...wat is een ei????inbrengen??
heb je het al lang?? ik heb het ook heel vaak. als ik het al iets voel komen opzetten smeer ik of sudocreme of wat vasaline erop, en s nachts zonder broek aan gaan slapen. volgende dag is bij mij alles weg. maar ik denk als ik jou zo hoor is het al wat langer aan de gang. dan zou ik ook ff langs de ha gaan. dat 'ei' ukoldaatje het over heeft vond ik verschrikkelijk!!!! maar het helpt ontzettend goed!! @marielle82: zo'n ei dat is een medicijn in de vorm van een ei, 2,5 cm ong. die moet je dan inbrengen. bij mij werd de jeuk dan echt ondragelijk, maar daarna zakte het gelijk weer af.
Klinkt idd als schimmel. Ik heb het ook gehad in de zwangerschap. Ik moest toen een eitje inbrengen in mijn vagina en dat loste dan op. Het geeft dan wel af in je onderbroek dus let erop. En even nog ter info. Als je tegen die tijd dat je moet bevallen ook een schimmelinfectie hebt en je bevalt vaginaal dan heeft je kindje meer kans om spruw (ook een schimmelinfectie) te ontwikkelen. Dus wees daar ook bedacht op.
Zou idd een schimmeltje kunnen zijn, maar ook irritatie van afscheiding. Ik had van de week ook een plekje in mn lies en heb er talkpoeder opgedaan, werkt bij mij beter als sudocreme. Evt kun je ook maizena gebruiken ipv talkpoeder als je dat in huis hebt, zelfde effect Zou er wel even naar laten kijken door de ha als je het al zolang hebt!