balen zeg ik heb ook met 32,5 weken in ziekenhuis gelegen maar dan wenwege dat de kleine wilde komen ik vond die spuiten voor longrijping erg pijnlijk. en infuus ik had het zelfde probleem bij mij ging het wel ontsteken doe rustig aan gelukkig heb je internet en je ipad maar waarom moet je alleen liggen?
Houd je infuus maar goed in de gaten! Ik had toen bij zoon ook zo`n last van het infuus. En verder wil ik je sterkte wensen, want dit is geen leuk eind van je zwangerschap zo in het ziekenhuis en zonder je dochter.
Als je in dit ziekenhuis ligt met pre-eclampsie dan moet je voor voldoende rust alleen liggen... Mag douchen, wc gaan, maar voor de rest bedrust...
ik was zeker op bezoek gekomen als het in de buurt was. Heel veel sterkte. Hoe is het met eefje, snapt ze het allemaal een beetje, en je man, krijgt hij alles geregeld??
Hoi meis, Klinkt mij in de oren dat je infuus is gaan ontsteken (onder de huid) ik heb dit ook gehad toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn darmen. Laat echt een verpleegkundige even kijken en eventueel op een nieuwe plek prikken. Anders krijg je steeds meer pijn en jeuk. Ik heb er echt heel veel last van gehad en kon bijna niet mijn arm gebruiken vanwege de ontsteking. Was echt een opluchting toen hij eruit was. Toen was de druk ook meteen weg (en de jeuk ging toen ook de goede kant op!) Groetjes jopa
Moontje, wat vervelend dat het nu officieel PE is geworden. Toch loont het om te informeren of ze een thuismonitoring programma hebben. Ik heb met mijn dochtertje ook vanaf 27 weken bedrust moeten houden maar dat mocht ik thuis doen, en dan controleerden ze 2x per week een 24-uurs urine, 1x per week (soms 2x) bloed, dagelijks CTG en bloeddruk aan huis en ik moest wekelijks naar het ziekenhuis voor een echo en een ctg en overleg met de gynaecoloog. Maar dan ben je wel lekker thuis! Misschien moet je ook even wat dwingender vragen waarom je een infuus hebt. Ze hebben je eerst vocht gegeven om meer volume in de aderen te krijgen en dat helpt bij de bloeddruk te verlagen, maar ik neem aan dat jij je BD medicatie gewoon als tabletjes krijgt? Als je nu alleen nog maar een waakinfuusje hebt moet je vragen of die er af mag. Een nieuw infuus is zo geprikt, en je bent niet heel erg actuut als ik je zo hoor. Een infuus is gewoon vervelend, of hij nou ontsteekt of niet, dus als het niet echt nodig is kan hij er ook wel uit. Tot slot, probeer je niet te veel zorgen te maken. Ja. het kan zo omslaan maar daar doe je ook niets aan. Je weet niet hoe lang je er nog moet liggen, niemand kan je dat ook vertellen want ze bekijken het van dag tot dag. Misschien wordt je wel helemaal niet zieker dan dit (mijn tweede keer heb ik ook geen last gehad van de PE, jippie ). Misschien ook wel, maar daar heb je helemaal geen invloed op. Wat ik geleerd heb van die lange periodes in het ziekenhuis is dat je je maar mee moet laten voeren op de stroom en zien waar je uitkomt. Voor het zelfde geld beval je pas met 41 weken, dat is nog een hele periode om je zorgen te maken Succes ermee, en je kunt altijd PB-en voor vragen
Infuus is eruit! Toch een ontsteking... Ze houden hem hier bij pe het lieft erin voor het geval ik stuipen mocht krijgen (lekker..) maar de verpleger wilde overleggen om hier vanaf te zien, vooral omdat ik hier nog ff lig.. thuismonitori g doen ze hier helaas niet, maar of dat met een dochter van 2.5 verstandig is Met 37 wk halen ze haar, misschien eerder als ik met een onderzoek mee doe en uitgeloot wordt kan ze met 35 wk gehaald worden.. Ze is vrij groot, dat scheelt.. We wachten maar af.
Hier spreekt de ervaring, als het moet jassen ze er in no time zo'n infuus in. Dus ik zou, nu hij eruit is, zeker stampij gaan schoppen als ze hem er in willen stoppen. Stuipen krijg je als de PE over gaat naar eclampsie. Hiervoor geven ze magnesiumsulfaat via een infuus om dit te voorkomen. Maar als je BD nu stabiel is en niet te hoog, en je geen verstoord bloedbeeld hebt, hoeven ze nog niet met het magnesiumsulfaat te beginnen. Bij mij hebben ze ook pas na ongeveer 6 weken de nfusen geprikt voor magnesiumsulfaat en ketanserin, toen mijn onderdruk opliep naar de 115 terwijl ik al bloeddrukverlagers had.
Jeetje, wat schrikken joh! Ik heb zelf geen ervaring met zwangerschapsvergiftiging, maar wel met in het ziekenhuis liggen en wachten.. Zwaar irritant en ontzettend saai! Maar ja, hopen dat de kleine meid nog lekker mag blijven zitten. Elke dag is er weer eentje! Heb je geen fotoboeken te maken? Is wat tijdverdrijf...
gelukkig is het infuus eruit heb je daar geen last van en je hebt ook mooi je vrijheid voor zover als dat gaat natuurlijk met bedrust. wilde net zeggen dat allessandro ook meer heeft gedaan met dat onderzoek maar dat had ze zelf al gemeld! ik hoop echt dat het goed blijft gaan meid. dat ze sowieso kan blijven zitten voorlopig
Allereerst sterkte! Ik hoop dat je geen HELLP krijgt! Maar het is een goed teken dat je bloeddruk gedaald is. Houd je ook veel vocht vast? Ik ben helaas bekend met PE. Ben met 36 weken met spoed opgenomen en ingeleid, dat duurde een week. Ik zou een 'macrosome' baby krijgen die ruim 9 pond berekend was als hij à terme zou zijn geweest. Hij kwam dus bij 37 weken en alhoewel hij goed op gewicht was, had hij toch echt last van de vroeggeboorte en de zware bevalling! Ik zou er nooit voor kiezen als de nood niet aan de man is om een baby met 35 weken geboren te laten worden! Voor de darmen en ook de longen is het beter dat ze nog wat langer blijven zitten! Maar wat voor onderzoek is dat dan? Die infuusnaald moet idd als er kans is op HELLP/stuipen zodat ze je meteen magnesium in kunnen spuiten. Ik heb hem ook een week gehad, net voor de bevalling crashte die en moest die opnieuw aangeprikt worden in mijn pols, nergens was een goede ader vanwege het vocht! Nogmaals sterkte, houd je hoofd koel!
@ zogelukkig het onderzoek gaat er om wat beter voor baby én moeder is. Afwachten of halen. Ik heb mee gedaan aan dat onderzoek ( en dat was achteraf maar goed ook anders had ik hier ws niet meer gezeten ) Ze zijn begonnen met inleiden op 34.3 en werd streng in de gaten gehouden elke dag ctg bij het weke van de baarmoedermond etc. Ook mijn zoontje werd dus goed in de gaten gehouden. Hij is uiteindelijk met precies 35 weken geboren. Hier heeft hij niks maar dan ook niks aan over gehouden ( wat niet zegt dat dit bij elk kindje hoeft natuurlijk ) Hij heeft 3 dagen in de couveuse gelegen ademde zelfstandig en hield zijn temp vast. Alleen was hij ook dysmatuur ( woog 1970 gram met geboorte ) hij is nooit afgevallen alleen maar aangekomen. Mankeert niks aan zijn longen darmen en hersens. Hij loopt zelfs in zijn ontwikkeling anderhalve maand voor. Dus kun je na gaan als hij op tijd had geweest dan had hij een voorsprong van 2.5 mnd gehad Hij is nu 7,5 mnd weegt 10 kilo is 72cm. Heeft 4 tanden poept goed en eet super!
Gelukkig maar! Ik ben opgenomen bij 36 weken op de IC en ben ook meteen ingeleid, alleen zat alles pot- en potdicht en duurde het inleiden een volle week, wat een drama!:x Mijn zoontje was erg moe, kreeg dorstkoorts, ging fladderen, geel zien en viel meer dan 10% af omdat hij niet wou drinken. Ik ben bang dat als hij bij 35 weken geboren zou zijn hij zij nog veel slechter had gevoeld!