Jeuk infuus

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ben geen arts maar denk dat die ene heeft aangegeven dat als het jeukt zeggen dat dat er iets mee te maken kan hebben dat het aan het ontsteken is. Geef het vaker aan en probeer diegene weer te pakken te krijgen die het gezegd heeft (misschien straks weer op de afdeling).

Verder zelf ook PE gehad en ik was zooo blij dat ik het ziekenhuis was. Wens je veel sterkte en hoop dat je waardes zo goed blijven en de urine beter wordt. Ga niet te snel naar huis! Persoonlijk vond ik het fijner om de hulp in het ziekenhuis te hebben. En met de bijna grote zus thuis is het zwaarder dan dat je denkt.

Toy toy je kunt het!!

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja bij mij zat ook alles pot dicht.

En kreeg 3x per dag cytotec ofzo om het week te maken. Maar hielp niet haha.

Sandro kreeg de dag na zijn geboorte fles want borst pakte hij nog niet maar die dronk hij leeg ( 5cc ) en werd elke dag opgehoogd ook nooit geel gezien of iets.

Wel heeft hij 2x een infectie gehad in 1 maand tijd maar dat kan ook met een op tijd gekomen baby gebeuren.

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen meid!

4. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Heel veel sterkte gewenst.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hey meiden, krijg nieuw infuus, heeft idd te maken met de stuipen.. Ik wou dat ik al 36 wk was, soms ben ik zo positief en even later zo bang..

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoop voor je dat je met het nieuwe infuus geen last krijgt.
    Kan me goed voorstellen dat je soms bang bent, hoop uiteraard dat alles goed komt met jou en de uk!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nu gaan mijn borsten ook nog eens lekken..

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb je al een beetje ontsluiting? Wat is je bloeddruk nu?
    Ik weet niet of lekken betekent dat je gaat bevallen; sommige vrouwen lekken al vanaf het begin.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Is er een reden dat ze denken dat je zo snel overgaat op stuipen dan? Ik heb vanaf 27 weken gewoon 3 x 2 tabletten magnesium gehad. Zelfs toen ik voor de tweede keer opgenomen was kreeg ik pas een infuus toen mijn ctg minder werd. Ik hoop dat je mee mag doen aan het onderzoek.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mij is destijds verteld dat als je binnenkomt met ZV al dan niet met PE dat ze dan bij voorbaat een infuus aanprikken. Het is ook echt het eerste dat ze deden bij me.
    Mijn ctg's zijn altijd perfect geweest.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zodra je aan de bewaking ligt om wat voor reden dan ook zul je een infuus krijgen.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    jeuk of pijn aan je infuus kan ook komen omdat het infuus niet goed doorloopt of als er helemaal niks doorheen gaat. ik heb onlangs in het zkh gelegen ivm vroegtijdige weeen en kreeg weeenremmers via infuus. elke keer als mijn infuus jeukte of zeer deed dan zetten ze de doorloop wat hoger en dan was het weer over :) soms wil t ook helpen als ze m even doorspuiten.

sterkte!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier doen ze dat standaard als voorzorg ja..

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Juultje, ben je nu thuis of in het ziekenhuis?

Ik heb geen ontsluiting of zo, gelukkig.. De verpleegster zei dat je bij de tweede eerder kunt gaan lekken.. Gebeurde ook toen mijn andere dochtertje hier was, dus waarschijnlijk reageer ik op haar!

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    moontje ik ben thuis. ik mocht na 5 dagen naar huis met het advies rustig aan te doen.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fijn voor je zeg! Toi toi toi!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Moontje, niet zo gek dat je bang bent! Maar gelukkig ben je dan nu op de juiste plaats!

Enne...ik lekte al vanaf 28 weken en ben ingeleid met 40+2 ;)

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Oh dan lek ik nof ff door :)

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb ook een paar weken gelegen maar gelukkig niet met het nieuwe onderzoek mee hoeven doen. Vond het best een moeilijke keuze. De tweede keer ben ik zelfs 1 x uit het zh ontslagen, maar moest ik na drie dagen toch weer terug.

Ik ben bij beide dames trouwens ook ingeleid, 1x met 36 weken en 1x met 37 weken en beide keren binnen 24 uur na de eerste gel bevallen. Super bevallingen gehad, teken er zo weer voor.

Het is erg rot dat je na de bevalling nog 48 uur moet blijven maar eigenlijk is dat heel erg goed voor je. Ben beide keren heel snel hersteld en denk dat dat onder andere komt omdat je de eerste 2 dagen super rustig aan hebt gedaan.

Voel je je nog wel goed? Had bij mijn eerste echt HELLP en bij de tweede PE, maar weet nog wel dat ik me bij de eerste echt zo veel minder goed voelde. Dacht toen natuurlijk dat het erbij hoorde.

Succes met de dagen doorkomen.... Ineens is je maaltijd voor de dag erna bestellen een groot onderdeel van je dagritme geworden...hahaha Oh, wat heb ik me verveeld en was ik blij met ZP.

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Begon met 30 weken in eens te lekken... Meneertje zat tot 40 weken precies ;)

Deel Deze Pagina