Jeuk infuus

Discussion in 'De lounge' started by moontje2008, Feb 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Goedemorgen, beetje de nacht doorgekomen?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi dames,

Zo lief dat jullie aan mij denken..
    Heb een beroerde nacht gehad, mijn ene hand deed zeer van de aderontsteking en de andere van het nieuwe infuus :)

Mijn eiwitten waren de laatste keer toch wel dusdanig hoog dat ze het niet zonder aandurven, best beangstignd..

Toch voel ik me totaal niet ziek, maf zeg.. Heb wel meer energie gekregen. Ctg zien er goed uit en onderdruk blijft zo op de 85 hangen.. Lager zit er bij mij waarschijnlijk niet in..

Ik probeer mijn meis nu maar bij haar naam te noemen, heb het gevoel nog geen band met haar te hebben omdat ik bang ben haar te verliezen.. Onze Fiene, zo nu weet iedereen het hier en het interesseert me geen ene bal..

Mijn meis, onze kleine dochter...

Had trouwens het advies gekregen om 's avonds voor Eefje in een schriftje te schrijven, erwin leest dat nu 's avonds voor aan haar. Was hij gisteren zo emotioeel over dat ie moest huilen aan de telefoon. Vandaag ga ik een tekening voor haar maken.

Dikke knuf aan iedereen.. Dank zij jullie voel ik me niet zo eenzaam!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    jammer zo beroerde nacht zeg die stomme eiwitten ook he

ja voor een kindje is het ook niet makkelijk mama die ineens in ziekenhuis lig

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Wat K van je nacht. Maar iedere dag is er een moet je maar denken. En niet ziek voelen is beter dan je ook nog eens belabberd te voelen. Klote dat je je dochter en man zo mist en super goed van je dat je verhaaltjes schrijft. Misschien kan je ook kleine filmpjes opnemen met je camera zodat ze thuis toch nog het idee hebben dat je er bij bent. Houd vol met Fiene (wat een leuke naam) komt het helemaal goed en groeit iedere dag groter en sterker.

Houd je taai taai!!

Knuff

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Goed idee, een camera! Bedankt!

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hou vol meid! Ik zal voor je duimen!

Mooie naam zeg Fiene!! Ik hoop dat je haar over een aantal weken gezond in je armen mag sluiten

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Wat een mooie naam Fiene!
    Kom op meid, positief blijven, hier wordt hard voor jullie geduimd

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mogen je man en dochter dan niet zo vaak langskomen als ze willen? Je ligt toch alleen? Mijn man en ouders waren heel de dag welkom en mochten zelfs mee-eten, dan werd er gewoon een extra maaltijd meebesteld!

Maak je over de baby in je buik vooralsnog maar geen zorgen; de ctg's zijn goed!

Wanneer hoor je of ze gaan inleiden of niet?

9. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had ook ontzettende jeuk, maar ik geloof dat dat een bijwerking was van het goedje dat in het infuus zat. Dus niet alleen waar de naald zat maar ik had het over het hele lichaam. Was normaal is me toen verteld. Ik zou het zeker nog een keertje aangeven, gewoon als er weer een nieuw iemand aan je bed staat.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jawel, maar wij wonen 40 min van het ziekenhuis af.. Morgen komt mijn man vaker, vandaag is ie als een bezetene de kinder en peuterkamer aan het afmaken :)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zo vreemd, ben er nu niet eens bij als ze over gaat van haar baby naar nieuwe prinsessenkamer... Had zo veel leuke ideetjes en nu moet ik het overlaten aan haar papa.. Slik.. Heb wel gevraagd om foto's...

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Volgende week een gesprek over de hypitat 2 loting.. Dan wordt ze gehaald met 34/35 wk.. In plaats van 37 wk.. Moeilijke keuze.. Hoe langer ik wacht hoe groter de kans is dat ik ziek wordt, maar aan de andere kant is het misschien wel veiliger in mijn buik, al is daar wel twijfel over omdat mijn bloeddruk natuurlijk ook niet best is voor mijn meis...

Jeetje, dan is ze er over iets meer dan anderhalve week al..

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Het zijn moeilijke keuzes. Ik ben bevallen met 35 weken en ook alleen maar omdat ik zieker werd en uk er uit moest voor mijn veiligheid. Als dat niet het geval was was ik liever langer in het ziekenhuis gebleven. Maar moet bekennen dat ik geen uk hier rond had lopen. Dus snap dat dat super moeilijk is.

Camera momenten zijn voor jezelf later ook fijn om nog eens terug te kijken. Ik zie nu pas hoe ziek ik was als ik nu de foto's en bewegende beelden terug zie!

Hoop dat je tussendoor alles toch nog met een lach bekijkt en heerlijk zit te mijmeren van kleine Fiene die aan het rondzwemmen is in je buik.

Toy toy weer we leven hier allemaal met je mee.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dat zal dan per zkh verschillen, ik heb bij mijn dochtertje dus pas echt bij een enorm verstoord bloedbeeld en een onderdrk van 115 een infuus gekregen. Bij mijn zoontje had ik PE en heb ik pas een infus gekregen op de OK voor de KS.

Gelukkig wel trouwens, ik haat infusen.

15. zogelukkig

Ik haat hand-infusen ook en normaal lig ik te gillen en te krijsen om een EMLA, maar ik kwam met de ambu binnen op de IC en dan zit ie er zo in hoor! Alle signalen wezen naar PE en dus een infuus. Kon me trouwens niet verdedigen, want mijn spraakfunctie was uitgevallen. Dat infuus is er voor als je eclampsie krijgt, dan dienen ze je middels dat infuus magnesiumsulfaat toe.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Moontje, dit wil je misschien niet horen.

Als mama van een prematuur kind en een a terme kind wil ik je toch zeggen dat het beter is als ze zo lang mogelijk blijven zitten. 34/35 weken is prematuur, en 37 wk scheelt al een heleboel. Je onderdruk van 85 is niet abnormaal, dat is voor mij normaal tijdens een zwangerschap en heb ik bij mijn zoontje in totaal zo'n 4 maanden gehad. Hij is daar niet slechter van geworden. Je kindje is, zolang ze goed groeit en jij niet veel slechter wordt, veel beter af in jouw buik.

Ik zou het ook niet snappen als ze met een niet-verstoord bloedbeeld en een acceptabele bloeddruk, waarbij dus alleen de eiwitten afwijkend zijn, je kindje zelfs al met 37 weken gaan halen. Kan me niet voorstellen dat ze nu al een termijn aangeven.

Ik begrijp dat je graag zekerheid wilt, en wilt weten waar je aan toe bent, maar dat is bijna niet te doen in deze situatie. NVOG protocol staat een afwachtend beleid voor met het belang van het kind voorop. Ze evalueren jullie situatie per dag dus kunnen helemaal niet zeggen hoe lang ze je nog laten liggen.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

Jeeite meis kan me heel goed voorstellen hoe je je voeld .balen maar hou er aan vasst dat dit beter is voor jou en je dochter!

Vind het ook echt een moeilijke keuze zou ook niet weten wat ik zou doen met 35 weken zit ook een nadeel maarja 37 weken heb je kans dat het spoed word moeilik hoor!

Ps.stuur mij even je kamer nummer en afdeling aub!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dat van dat magnesiumsulfaat weet ik helaas, dat is het meest k**** en pijnlijke infuus dat ik ooit heb eghad. Een bolus magnesiumsulaat er ineens doorgejast toen ik acuut werd, ik dacht dat mijn aderen zo zouden smelten :) Deden ze natuurlijk niet, en net als met alles ging ook dat voorbij :D

Ik ben zo mondig geworden dat ik tegenwoordig infusen in mijn onderarm vraag, zit een stuk fijner dan in de hand. Het is bij mij niet zozeer dat het prikken zeer doet, ik word er gewoon helemaal gallisch van dat je zoveel bewegingsvrijheid verliest met je hand.

19. zogelukkig

Eens. Dat zie ik al eerder: is de situatie van de moeder stabiel en die van de baby goed, zullen ze de baby niet zo vroeg halen. Die moet nog fijn even verder groeien.

Ik denk dat ze na het weekend nog eens een 24uurs urinetest doen voor de eiwitten en een uitgebreid bloedonderzoek. Als de onderdruk dan 85 blijft en de ctg's goed, mag je misschien zelfs wel naar huis!

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Moeilijk hoor! Naar huis kom ik absoluut niet meer, hoewel mijn bloed er nu goed uit ziet zijn mijn nieren er niet zo best aan toe. Maandag wordt mijn bloed weer geprikt.

Daarnaast heb ik bij eef vanaf week 27 ook een hoge bloeddruk gehad die steeds hoger opliep ondanks de medicijnen. Eef is spontaan geboren met 37 wk en 3245 gram..

Na aanleiding van de hypitat studie nr 1 wordt er ingeleidt met 37 wk, daarna is de kans te groot dat het mis gaat. Aan het begin van mijn zwangerschap heeft mijn gyn meteen gezegd dat 38 wel de max was.

Misschien goed om te weten, ik heb ook factor v leiden! Deze stollingsafwijking wordt in verband gebracht met hellp.

Ik bekijk het per dag, mocht echt alles goed blijven dan vertrouw ik mijn gyn ook om eerlijk ons voor te lichten en de juiste beslissing te maken.. Ik hoop gewoon dat mijn organen niet verder achteruit gaan...

Oja amfy, ik lig dus in het slingeland ziekenhuis, kraamafdeling, kamer 209 :)

Share This Page