Hé, elke dag is er weer eentje, zou niet te veel voor uit denken hoor! Gister heb je alweer gehad en het is bijna morgen en dan ben je 33 weken! Heb vertrouwen in het personeel van het ziekenhuis, het is een werk en zij weten wat het beste is. Als zij het niet vertrouwen, dan gaan ze Fiene (leuke naam!!!) echt niet laten zitten. Vertrouwen ze het wel, dan zal ze nog lekker kunnen groeien in je buik!
Oh, dus je hebt al last van je nieren of is dat nu gekomen? Balen zeg dat je echt niet meer naar huis mag! Ik weet hoe je je voelt. Toen ik die zaterdagochtend wegviel, had ik ook nooit gedacht dat ik zou moeten blijven. Ik moest nog zoveel doen; zelfs het kamertje was nog niet helemaal af en dat wou ik perse allemaal zelf doen, daar had ik het wel moeilijk mee. Al met al heb ik 2,5 week in het zh gelegen en was echt dolgelukkig toen ik naar huis mocht!
Uit het bloed en urine kwam dinsdag dat de lever niet helemaal 100 procent functioneerde en dat er behoorlijk wat eiwit verlies was.. Donderdag is er weer geprikt en daar bleek uit dat mijn lever zich weer had hersteld, maar dat het eiwit verlues niet veel beter was geworden.. Blijkbaar is de kans zeer klein dat dit zich herteld, omdat tijdens de zwangerschap de nieren het al zwaar hebben.. Dit s wat ik er van begrepen heb dan he
Ik geb trouwens nergens last van, achteraf was ik wel heel erg moe, dat is echt een stuk beter geworden!
Eruit laten halen,want als je hand ook dikker word dan lekt er vloeistof onder je huid Dat komt vaak voor,en niet meer luisteren naar die luie zuster die heeft gewoon geen tijd ofzo om je te helpen
Hihi, maakt niet uit! Ze hebben trouwens geprobeert om het infuus op de pols te plaatsten, maar wij zijn gezegend me kronkelende aders, dus dat werd helaas niet was... Kleine is op dit moment beredruk, ze hadden gezegd dat ze even rustiger zou worden door de longrijpers, maar ze schopt er flink op los..
Oh, dat had ik niet gelezen, dat je lever ook verslechterd was. Dat is wel een beeld van vroege HELLP. Bij mij was het ook zo met 27 weken, en dan herstelt het zich weer, en dan wordt het weer slechter, en dan herstelt het minder, totdat het te slecht wordt. Bij mij duurde dat tot 33+2, toe hebben ze mijn dochtertje gehaald. Eiwit verlies wordt idd niet beter, dat heb ik beide keren niet gehad en mijn zus ook allebei de keren niet. Vanaf nu is het een beetje zo lang mogelijk uitzingen, want zoals je weet, PE en HELLP gaat alleen over door de geboorte. Succes!
Nou dan hier mijn tip (vele ziekenhuis bezoeken gehad) laat je niet meer treiteren maar vraag om een OK medewerker Die mensen zijn zo rap Staat ook in mijn dossier dat ik alleen door hun geprikt mag worden
Hihi, helaas is die gisterenavond bijna al een half uur bezig geweest supervrouw, veel tijd, flink getikt en gekeken. Hoop gewoon dat deze niet gaat ontsteken!
En dan het liefste voordat ze alle vaten kapot gemaakt hebben Soms komen we op de afdeling...hebben ze alles al kapot geprikt :s Kun je trouwens niet skypen met een webcam? Wel fijn dat je je wat beter voelt...hopenlijk zijn de volgende bloeduitslagen+urineonderzoek ook een stuk beter. Zou het ook heel jammer vinden om het kamertje enzo te moeten missen. Deze periode hoor je toch lekker samen mee te maken. Heel veel sterkte !
Het wisselt zo erg.. Soms voel ik me gewoon rustig en geniet ik ook best een beetje van de rust, lekker doen waar ik zin in heb, niets meer moeten.. Maar dan bekruipt me het "wat als.. " gevoel.. Dan ga ik teveel opzoeken op google en wordt ik angstig, heb al gekeken naar maatje 44 kleertjes, maar klik dan snel weg.. Prematuren zijn ons niet onbekend, mijn nichtje was er met 36 wk, mijn broer met 35, zus met 36, ik met 36,5 week.. Mijn oudere nicht met 30 wk... Maar dan nog.. Ik begin me de impact steeds meer te beseffen.. Couveuse, beademing.. Dan lees je weer vanalles over hersenbeschadegingen.. En dan zakt me de moed in mijn schoenen... Het gekke blijft dat mijn vriend vanaf het begin heeft gezegd dat deze vroeg zou komen, werd daar continu pissig om....
Zit hier trouwens met webcamloze ipad... Hoop dat jullie nog ff een paar weken de interesse blijven vasthouden, heb hier zo veel steun aan!
Nou, dus niet meer op gaan googlen! Mocht de nood aan de man zijn, dan verkoopt de prenetal ook premature kleding en is er vast wel iemand in de omgeving die dat ook wel heeft. Da's alvast een zorg minder Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht? Misschien tijd om een nieuwe hobby te zoeken? Kan je een dekentje maken...zo'n quilt sprei. Heb ik altijd al eens willen doen voor de meiden, maar heb het nog nooit gedaan...geen tijd voor he! En ben je up to date met de fotoboeken van de oudste? Kan je ook digitaal doen he! Dus probeer je rust/tijd positief te benutten! Misschien nog even dat ene goede boek lezen, nu kan het, straks heb je het ontzettend druk met je 2 meiden! Vast speuren op internet naar nieuwe lente/zomer jurkjes voor jezelf, etc!
Moet idd maar kappen met googelen.. Ben aan het tekenen geslagen, vroeger ook veel gedaan en heb gisteren van een collega een berg spannende boeken gekregen.. Geboortekaarten zijn al weken klaar, ook zoiets stoms.. Moest dat op een dag gewoon klaar hebben, toch intuitie? Fotoboek is goed idee, moet de trouwfoto's nog inplakken! Zeg domme vraag, maar hoe was je haar eigenlijk met een infuus? Hihi
Zeker Amfy! Dat zou super zijn, zeg maar wat je er voor wilt hebben of je krijgt ze gewoon weer terug!
Heb je een lopend infuus dan? Of alleen een dop? Ik kon douchen met alleen die dop, eerst wat gaasjes en dan zo'n handschoen en heel veel tape rond de pols. Ik voelde me echt ziek, kon niet veel en wou ook veel slapen, maar er kwam continu iemand binnen en dan moesten ze weer wat; gestoord werd ik daarvan!:x
Een dop, goed idee, handschoenen liggen in de kast.. Wilde ook nog graag het oerwoud beneden scheren, maar hoe ik dat ga doen?...