wie heeft ze wat doe je ertegen en heb je er erg last van? na de stort bevalling van de tweede heb ik er dus 1 (of meerdere) vermoed ik.na de ontlasting heb ik geregeld wat helderrood bloed en dan jeukt het ook als de ziekte. ik ben er niet mee naar de huisarts geweest aangezien die er toch niets aan kan doen. dus kom maar op wie heeft ze ook?
Heb ze gelukkig niet gehad, maar de ha kan er wel degelijk wat mee! Je kan starten met een verdovende zalf en als het niet werkt kan de ha je doorverwijzen naar de chirurg zodat deze ze kan verwijderen.
Niet meer gelukkig! Pffff 2de zwangerschap aan het eind kwamen ze opzetten, wat een hel! Gelukkig na de bevalling weg gegaan. Leef met je mee, echt vreselijk! Curanol kan je halen bij de apotheek, verzacht het en kan het ook laten slinken. Huisarts kan er wel wat aan doen hoor. Vriendin van mij had er ook zo last van na bevalling. HA heeft ze weg gehaald. Ze had zo'n pijn.
Ik heb het dus ook na de bevalling van Finn. Nu bijna 3 jaar terug. Het stomme is dat het alleen soms is. En dan denk ik:"Ik ga na het weekend naar de dokter" en dan heb ik dus een paar weken nergens meer last van. Dus ik weet eigenlijkniet wat je er aan moet doen...hahaha!
zalf bij de drogist kopen en dat een aantal dagen gebruiken. bij mij is het na 2 dagen al heeel veel minder. ik heb ze altijd sinds 2 kids, geluk voor mij is ze doen me niet zeer, alleen irritant als het veel is qua stoelgang die dan moeilijk wil. Als het niet verminderd dan wel naar HA, kan net even meer voorschrijven.
jij bent dus net als mijn. ik heb nu last dus zeg ik ik ga dinsdag de huisarts maarja als ik het hele weekend geen last heb ga ik dus echt niet
Ik had het ook zoooo erg na m'n bevalling.. Heb toen een zalfje gekregen, hielp totáál niet, daarna van de verloskundige curanol gekregen, en dat hielp wel, wat een verademing! Heb dagen huilend onder een ijskoude douche gestaan om het een beetje te verlichten, wat een hel was dat..
Heb ze ook gekregen tijdens de bevalling. Inderdaad ook soms meer last dan weer minder. Vorige maand had ik na een buikgriep weer zoveel last dat ik het zat was en dacht nu ga ik naar de huisarts! Die heeft zetpillen gegeven en die helpen mij heel goed. Was gelijk beter. Het zit er nog wel maar zonder dat ik er last van heb. Ze zei ook nog dat als ik geen kinderen meer wil dan zo evt chirurgisch ingrijpen kunnen. Maar mocht ik nog een keer bevallen tja dan krijg ik het opnieuw dus vandaar dat dat nu nog geen zin had
Dat heb ik 2 weken geleden gehad ik ben bij de ha geweest en die heeft inwendig gekeken echt super gênant maar bloed betekend vaak inwendige aambeien die met ontlasting ook naar buiten komen maar daarna weer terug trekken naar binnen Ik heb trianal zetpillen gekregen kuur van een week maar na 2 dagen was de jeuk en het bloed over
Heb ze niet tijdens de bevalling gehad omdat ik een KS heb gehad. Maar tijdens de zwangerschap heb ik er veel last van gehad,omdat ik veel moeite had met mijn ontlasting. Ik heb toen van alles geprobeerd. Curanol pilletjes in combi met de zalf werkte perfect! Het is wel aan de prijzige kant maar dat had ik er wel voor over! Heb het zelfs gewoon online besteld en de volgende dag binnen. wat ik echt afknappers vind: sperti, werkt voor geen meter. En Hemoclin. Erg duur en ook dat bood voor mij geen resultaat. Besef me wel dat het ook veel erger kan. Beste vriendin had er 2 zo groot als een ei na de bevalling....heeft 3 weken niet kunnen zitten...
Hier ook twee keer tijdens de bevalling gekregen. Vooral na de laatste bevalling heb ik er heel veel last van gehad. Wat bij mij hielp; bij het afvegen na wc bezoek zo weinig mogelijk vegen maar meer deppen, dan raakt het niet geirriteerd. Of spoelen met de douche, nog beter. Daardoor ging het bij mij wel snel beter en nu na 5 weken zijn ze gelukkig allemaal weg....
Als de aambeien bloeden moet je echt naar de ha!! Zelf geen last maar mijn man wel...wordt binnenkort zelfs geholpen door een chirurg.. Tipje...gebruik laxo zodat je wat makkelijker naar de wc kan gaan. Persen en lang zitten is niet goed..(tip van de chirurg)
Ook ik heb ze sinds mijn 2e bevalling.. Soms heb ik er weken/maanden geen last van en dan zo ineens kan het weer pijn gaan doen.. Dan smeer ik even 2 dagen met curanol en dan is het weer over! Door de curanol zijn ze ook flink geslonken!
heb ik sowieso geen last van ik kan heel makkelijk heb ze puur gekregen door het persen bij de bevalling. bloeden doen ze alleen als ik afveeg dan ga ik er met ruw papier over heen dus dat zal de rede wel zijn anders niet. ik heb er ook nooit pijn aan hoor het bloed zo af en toe met afvegen en dan jeukt het 10 min en is het weer over
Pfff aambeien...breek me de bek niet open. Ik had na mijn bevalling meer pijn aan mijn aambeien dan aan al mijn 300 hechtingen. Was echt verschrikkelijk. Ik heb wel eens een washandje met ijsblokjes tussen mijn billen geduwd van ellende. Sjezus wat kan dat zeer doen zeg. Heb ook curanol gebruikt, dat werkte wel goed. Heb ook wel eens gehoord dat neusspray goed helpt, dus dat heb ik er ook weleens opgespoten. Laatste tijd gaat ht supergoed trouwens. Alleen soms als ik minder goed naar de wc kan gaan. Ze zitten er nog wel altijd trouwens, alleen ze doen geen pijn.
oooo aambeien!! Had ze na de bevalling van Gilani van t persen!! Mijn god, da was echt n ellende! Jeuken als de nete en kon gewoon niet naar de wc zo zeer deed t! Weet je wat helpt! Curanol! Is zal in combinatie met pilletjes en 2 dagen later zijn ze bijna tot helemaal weg! Nu af en toe nog weleens last van aambeien en met curanol is t zo weg!
Kreeg er last van na m'n 3e bevalling, eentje maar maar dan wel uitwendig. Heb er niet vaak last van maar leuk is anders. Helpt curanol ook voor uitwendige? Meestal hoor je alleen over inwendig, en smeren tegen jeuk etc maar daar heb ik geen last van. Die ene mocht van mij wel slinken graag!