Hoi Vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben van onze 3e! Totaal onverwacht en niet gepland! Ik geloofde er nooit in maar t is hier dus ook gebeurd! Ik kan er alleen niet aan wennen! De zenuwen gieren door m'n keel en ben gewoon een soort van depri! Abortus is geen optie! Dat zou ik nooit kunnen! Ik loop nog steeds bij een psycholoog voor de pnd en angststoornis die ik bij de 2e heb gekregen! Zijn er meer meiden die eerst vreselijk schrokken en later toch konden genieten?
Ja, hier. Drie weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van de 3e. Totaal onverwacht en dus schrikken. Het heeft nu grotendeels een plekje gekregen en we zijn er nu heel blij mee. Ook ik heb na de 2e een pnd gekregen, maar gelukkig is dat nu voorbij ( na 2 loodzware jaren). Ik ben dus ook wel heel bang dat het weer gebeurd. Maar ik ga alle hulp inschakelen die mogelijk is en met de huisarts overleggen over mogelijke medicatie mocht het weer fout gaan.
Wat fijn een beetje herkenning! Hoe lang heb jij moeten wennen? Ik slik nog steeds medicatie! Moet nu een kwart afbouwen!
Het krijgt langzamerhand steeds meer een plekje. Ik heb nog wel eens momenten dat aan het idee moet wennen, maar ik geniet er steeds meer van. Ik probeer de angst voor een 2de pnd van me af te zetten. Ik wil zoveel mogelijk genieten van de zwangerschap en als ik in een 2de pnd kom, kan ik dat waarschijnlijk toch niet ( geheel) voorkomen. Ik wil wel alvast bekijken wat ik kan doen mocht het wel gebeuren. Bijvoorbeeld hulp van familie en/of medicatie of andere dingen. Succes met het afbouwen van de medicatie. Hopelijk gaat dat goed.
Hey hier ook onverwachts zwanger na ppd en kraambedpsychose!!! Ook ik kan niet wennen aan het idee. En zou ook niets weten hoe ik het allemaal moet doen.... En hoe kom je er nu uit na de zwangerschap? Heel lastig succes en je kan altij pb sturen