je kan ook bij de apotheek koelzalf halen, helpt ook goed tegen de jeuk en ruikt lekker. Hier smeer ik in combi met een antischimmelzalf want ik krabbelde ook tot bloedens toe alles open, had plekken ter grootte van mijn hand op mijn bovenbeen inmiddels! Nu heb ik het idee dat het minder wordt met de uitslag en de jeuk is een heel stuk minder met de koelzalf. Ervaring bij mij met mentholgel is dat het even de kriebel weghaalt en daarna weer terugkomt.
Thanks. Ik ga straks even kijken. Heb het vooral op mn onderbenen en onderrug en kan er gewoon niet van slapen..
Heb bij kruidvat menthol gel gekocht. Ideaal!! Iets van 2 euro voor een tube en tot nu toe werkt het prima! Hopelijk vannacht lekker slapen
Bij dochter ook veel jeuk, vooral op buik, zat ook bezaaid met uitslag. Enige wat hielp was heel vet houden (calendulazalf werkte het beste) en geen strakke kleren tegen de huid. En, hoe onmogelijk ook, eraf blijven. Daar hielp zo'n vette laag calendula ook tegen, je bent iets minder geneigd te krabben. Hoe meer je krabt hoe erger het wordt. Ik geloof overigens niet in homeopathie, maar calendula is los daarvan fijne en zeer vette zalf. Verder niet te lang en heet douchen, voorkom dat je huid uitdroogt, daar wordt het erger door.
Bij mij hielp de cetrizine die ik weer tegen huisstofmijtallergie ging slikken ook tegen de jeuk. Prettige bijkomstigheid en veilig tijdens zwangerschap.
Ja, hier ook een tabletje cetrizine als het te erg wordt. Niet te lang, te warm douchen en een parfumvrije douchegel.