Hoi Meiden, Dit heeft niks met zwanger worden e.d. te maken, maar ik dacht misschien hebben jullie een idee.. Ik heb momenteel nogal last van soort muggenbulten en ze jeuken, niet normaal meer! Ik dacht eerst dat er een mug aan t steken is geweest, maar elke morgen zie ik dat er (vooral rond mn middel en rond mn enkels) bultjes bijkomen. Het lijkt me sterk dat dat dus van een mug is.. Die moet dan bijna onder ons dekbed zitten. Gisteravond hebben we ons dekbed goed uitgeklopt, maar helaas vanmorgen weer bultjes erbij.. Ook mn man heeft er last van! Het is sinds afgelopen week dat we er last van hebben... Heeft iemand enig idee, wat hier de oorzaal van kan zijn? Groetjes, Jorietje
Ik denk zelf een beetje aan gordelroos en heb dit even opgezocht voor je: Gordelroos begint vaak met pijn en tintelingen op een bepaalde plek op de huid. De pijn wordt vaak omschreven als dof, brandend, jeukend of elektrisch. Op dat moment is er nog niets op de huid te zien. De brandende, stekende pijn gaat soms gepaard met koorts of een ziek gevoel. Na enkele dagen komt een rode huiduitslag met kleine, met vocht gevulde blaasjes op. Deze met vocht gevulde blaasjes kunnen heftig jeuken en pijnlijk zijn. De pijn is meestal hevig en gaat gepaard met een branderig, klemmend gevoel en overgevoeligheid van de huid. De roodheid duurt ongeveer twee tot zes weken, daarna verdrogen de blaasjes en vormen ze korstjes. Deze korstjes kunnen kleine littekentjes achterlaten. Sommige patiënten houden maanden en soms jaren last van de pijn. Dit wordt ook wel het post herpetische pijn syndroom genoemd. Gordelroos kan overal op het lichaam voorkomen, maar komt meestal voor rond de buik- en taille-streek. Vaak vormt de huiduitslag een soort gordel, vandaar de naam gordelroos. Indien gordelroos op het gezicht, neus of bij de ogen voorkomt, raadpleeg dan altijd een dokter of arts, aangezien het virus rond deze plekken gevaarlijker is. Gordelroos is besmettelijk, vooral als blaasjes op de huid aanwezig zijn kan het virus worden overgedragen door de lucht of via het vocht van de blaasjes. Meer info en plaatjes: http://www.gordelroos.nl/
misschien een btje rare vraag maar heb je misschien huisdieren ??? ... ik ken iemand ..die ook dat soort van bultjes had ...en die hadden katten ..op vakantie geweest ...en bij thuiskomst hadden ze een vlooienplaag (waar je niks aan kan doen overigens alleen bestrijden)..hahaha asjuh krabt zich ook al een ongeluk nu na het lezen van bultjes en jeuk ...het werkt aanstekelijk
Nee, wij hebben geen huisdieren.. Hahhaha ik zit het hier op mn werk net te vertellen, en die kregen ook al jeuk...
Ik heb zelf toevallig gordelroos en weet er daarom het een en ander van: dat je zowel bultjes rond de middel als rond de enkel hebt maakt het onwaarschijnlijk dat het gordelroos zou zijn. Dat zit meestal maar op 1 lichaamsdeel en ze zijn vuurrood. Bovendien gaat dat samen met een hevige pijn die je echt niet zou missen... Het feit dat de bultjes ook rond de enkel zit, doet mij ook meteen denken aan vlooienbeten. Die kunnen echt vreselijk jeuken! En die kleine krengetjes zijn moeilijk te vinden. Even flink stofzuigen en alles uitkloppen en evt anti vlooien middel kopen, kijken of het dan minder wordt?
Heb je een nieuw wasmiddel of wasverzachter gebruikt? Daar ben ik zelf nogal gevoelig voor, vandaar....
Ik dacht ook n beetje aan vlooien, maar hoe ben ik er aan gekomen...? En het heeft denk ik niks te maken, met wasmiddel ofzo, omdat t echt bultjes zijn die heel erg sterk lijken op muggenbeten...
Heel misschien ben je iemand geweest die erg last had van vlooien en heb je ze meegenomen naar huis...er hoeven er maar een paar een eitje te leggen en tadam: tis een vlooiencircus. Ik heb het in de vakantie meegemaakt, 5 dagen lang gestofzuigt en gewassen en gespoten...pfff! Hopelijk valt het mee bij jou!
Mn schoonouders hebben een hondje, daar zijn we zondag geweest.. Misschien heeft dat er wat mee te maken...
Als ik je verhaal zo hoor denk ik ook aan vlooien Ik heb ook eens last van vlooien gehad en je krijgt dan kleine bultjes en als je dan gaat jeuken is het net of je dan een klein blaasje op het bultje krijgt! Misschien toch het hondje van je schoonouders??
Ook ik denk aan vlooien!! temeer omdat ik er zelf ook vorig jaar zo door gebeten ben! Idd van die bultjes die enorm jeuken, en allemaal dicht op elkaar. Ik had het heel erg op m'n scheenbenen en begreep er niks van! Achteraf bleek het door het kleed bij m'n ouders te zijn...(hebben een hondje en daar was door de warmte een plaag ontstaan) Vaak is het na vakantie als er een week of wat niet gezogen is. Denk maar ff goed na of het kan komen ..door bij dieren etc in de buurt te zijn geweest. Mirre
Klopt Mirre, de bultjes zitten dicht op elkaar, en dan zijn het er 3 of 4 bij mekaar... Ben inmiddels thuis, er zit al het een en ander in het wasmachine en de rest wordt zometeen ook gewassen en mn dekbed hangt al buiten, ik ben al aan t zuigen geweest op de slaapkamer, en nu maar hopen dat het helpt...
Gordelroos doet PIJN, kan echt ontzettend zeer doen. Het jeukt in het algemeen niet. Als je denkt dat het gordelroos is moet je zien dat je bij de dokter komt. Als ik jou verhaal hoor denk ik niet dat dat het is. Vlooien zou idd kunnen. En als je denkt dat het vlooien zijn zou ik je stofzuiger zak ook maar verschonen, anders kruipen ze er strax gewoon weer uit.
Galbulten heb ik ook wel eens gehad ( ) maar die zijn groter.. Als je van die kleine bultjes hebt /dicht bij elkaar zoals je al zei..dan denk ik echt vlooien hoor! Ik ben er toen mee naar de HA geweest schaamde me rot, maar ja je kan er gewoon niks aan doen.
Ach, thuis en op mn werk kunnen we er nogal om lachen, ze schelden me uit voor vlooienbaal, ach ik zie de humor er wel van in!
He Nemo, leuk dat je er om vraagt.. Er zijn sinds woendag, toen ik heb gestofzuigd, bed afgehaald, alles gewassen, enz enz enz... geen bultjes meer bijgekomen, dus das wel beter moet ik zeggen! Ook bij mn man niet.. Dus misschien toch gewoon een mug erbij tussen de lakens.. Tja 3 is teveel he.. Groetjes, Jorietje