Hallo dames, Ik ben bijna 31 weken zwanger en heb nu al 3 weken ontzettende jeuk aan mijn benen, buik en het ergste mijn armen. Mijn armen zitten ook helemaal onder de bultjes en zijn nu zo ongeveer helemaal kapot gekrabt. Van slapen komt niet heel veel 's nachts. De gyn heeft vorige week bloed geprikt om op cholestase?? te controleren. Maar die uitslag is natuurlijk nog niet binnen. Talkpoeder, babycreme enz. enz. geprobeerd. Vanmiddag om 16.00 uur toch nog even langs de gyn omdat het weer erger is geworden. Hebben jullie nog tips voor me? Groetjes een krabbende hugbear
ik heb cholestase gehad, er valt niet veel aan te doen, ik kreeg medicatiepoeder maar die hielpen niet echt, kreeg ook slaapmedicatie maar ook dat werkte voor geen meter, *mocht ook maar 2 weken gebruikt worden * verder deed ik het hier met : een koude douche, dat helpt echt. voor het slapen gaan even een douche, ( van warm naar steeds kouder ) en dan vooral de jeuk gebieden. voor de jeuk overdag gebruikte ik calendula zalf voor schaafwonden deze haalde de ergste jeuk er net eventjes af. maar ook dat helpt natuurlijk niet de hele dag, het is helaas iets waar je nog eventjes doorheen moet
Ik had precies hetzelfde! Allemaal kleine bultjes op armen en benen (vooral in de buurt van knie- en elleboogholten en op kuiten) die 's avonds en 's nachts vreselijk begonnen te jeuken. Zelfs mijn vriend werd wakker van mijn gekrab. Ik heb Cardiflor van VSM gebruikt, maar zo'n klein tubetje (van bijna 6 euro) ging maar 2 dagen mee. Omdat rond die periode ook mijn hooikoorts op kwam zetten, ben ik op aanraden van de huisarts Loretadine gaan slikken. Op de verpakking stond: "tegen hooikoortsklachten en tegen lichte vormen van netelroos". (ik vermoedde namelijk al dat de bultjes op netelroos leken). En voila: ik heb nergens meer last van! Over het gebruik van Loretadine tijdens de zwangerschap zijn de meningen verdeeld, maar van zowel apotheek, huisarts als VK had ik goedkeuring, dus ik neem het nu met een gerust hart in.
laat je anders eens doorverwijzen naar een dermatoloog. Ik had de vorige zwangerschap ook last van jeuk en bultjes (heb normaal last van netelroos) en kreeg toen vanaf ca 12 weken tot het eind twee maal per week lichttherapie. Is een soort mega-zonnebank waarin je moet staan met UV-B? (in ieder geval de UV-variant waar je niet bruin van wordt), tijd wordt opgebouwd van een minuut naar iets van 10 minuten per keer. Hielp goed. Na bevalling alle jeukproblemen weg. Nu gelukkig nergens last van
Heb ook last van jeuk, meestal 's nachts en dan vooral mijn benen en voeten. Soms overdag mijn buik en rug, om gek van te worden. Gelukkig werkt bij mij gewone bodylotion.
hier ook allemaal bultjes op mijn onderrug... al vanaf 5 weken ongeveer.. doe er eigenlijk niks aan.. tis heel vervelend maar misschien met kalmerende zalf dat t wat verlichting geeft?
Bij cholestase heb je GEEN bultjes, enkel jeuk jeuk en nog eens jeuk. Heb het ook 2x gehad en het enige wat bij mij even verlichting bracht was een stijfselbad!
Ik heb ook heel erg jeuk, voornamelijk door mijn 2 scheurtjes striae. Maar bij mij helpt sudo creme echt heel goed tegen de jeuk, van vettige dingen zoals olie word het alleen maar erger.
Hoi hoi, Zelfde gehad tijdens mijn zwangercshap, ook bloedgeprikt en leverfuncties bleken verstoord door stuwing. Hierdoor kan je ook erg veel jeuk krijgen... Ff bloedonderzoek afwachten dus...en ikheb zelf menthol gebruikt en Sudocreme. Groetjes Marieke
Ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap, zeker wel een aantal weken. Bij mij hielp de menthol gel, was erg verkoelend.
ik werd ook helemaal gek van de jeuk. Van alles geprobeerd en wat bij mij hielp was de aftersun van etos. Zijn heel wat tubes doorheengegaan.
Ook hier iemand met jeuk. De jeuk is begonnen met 35 weken. Uit het bloedprikken kwam niets, nu denkt de gyn dat de baby op mijn lever drukt waardoor er stuwing ontstaat en ik dus jeuk heb. Ik neem vanaf week 35 medicatie. Ben begonnen met zyrtec maar dat hielp niet, daarna overgegaan op loratadine ook geen resultaat. Toen een combi van loratadine overdag en promethazine 's avonds dit ging redelijk. Inmiddels neem ik 's avonds voor het slapen ene promethazine en overdag 1 promethazine ( beide 25 mg ). Meningen zijn erg verdeeld over gebruik van promethazine. De baby kan 'slap' geboren worden en dus direct na de geboorte medische zorg nodig hebben. Nadeel voor moeder is dat je duf wordt van promethazine. Voor de avond niet erg want je slaapt er heerlijk op maar overdag is het lastig. Ik moest iedere week op controle komen bij de gyn, om te kijken hoe het met mij ging en met de baby. Omdat ik nu promethazine gebruik mag ik ook niet thuis bevallen en is de zorg nu volledig onder de gyn. Gelukkig gaan ze me morgen inleiden en hoop ik dat alles goed is met onze baby en dat de jeuk snel voorbij zal zijn!
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb nog geen uitslag van de bloed onderzoeken, maar nog even wachten. Ondertussen mijn hele armen al zo'n beetje mishandeld Maar gebruik nu ook inderdaad mentholgel. Er zijn van het weekend al 2 tubes door heen gegaan. Maar het wordt nog niks minder.... Groetjes hugbear