Mijn schoonmoeder zei gister tegen me: ''Zo jij begint flink stevig te worden! Echt een moedertje! Hoeveel ben je al aangekomen? Zoo dat is veel. Nou zeg lekker stevig hoor'' Ik dacht echt huh?? Zeg je dat nou echt? Niet bij na te denken dat het misschien kwetsend is???? Ik heb me al een paar weekjes niet gewogen, maar mijn huid scheurt en ik voel dat ik al weer flink ben aangekomen. Misschien zit ik al wel rond de 13/15 kilo op 27 weken. Ik weet het, het is veel maar ik doe niet heel erg vreemd met eten. Ik ben alleen freelancer voor paar uurtjes per maand en nog heb nog geen kinderen, dus heb niet heel erg veel om handen.. Ik probeer wel op te letten en te sporten en mag zeker wel gaan minderen.. Maaaaar dat zeg je gewoon niet toch?? Ik ben daardoor helemaal in de stress geschoten.. bah bah
Sommige mensen denken gewoon niet na voor ze wat zeggen... Moet je eens tegen haar zeggen, wat ze tegen jou heeft gezegd Kijken wat zij er van vindt, hihi
Tja, als je zwanger bent mag blijkbaar ineens iedereen iets vinden van je gewicht en je buik, waar ze er daarvoor nog niet over zouden denken om er iets over te zeggen. Bijzonder. Ik kreeg juist allerlei gezeur dat mijn buik zo klein was, groeide het kindje wel goed, ik deed veel te veel he, pas maar op dat het niet misgaat. Die is ook leuk, na meerdere miskramen. Ik was me toch een partij pissig! Je kunt tegen je schoonmoeder zeggen dat je die opmerking niet leuk vond, in de hoop dat ze dat goed oppikt en dat niet meer doet. Jammergenoeg reageren veel mensen waartegen je iets dergelijks zegt meteen met "het zullen de hormonen wel zijn" en dan word je er alleen maar giftiger van kan ik verzekeren. Ik had een aantal erg hardnekkinge mensen in mijn omgeving die dat soort opmerkingen maar bleven maken, op den duur draaide ik me gewoon om als ze weer begonnen, ging ik iets anders doen. Probeer je er niet teveel aan te storen, het helpt toch niet...
* zucht* :x ik krijg die reactie's ook, mede omdat ik echt al een flinke buik heb voor 20 weken....krijg je reactie's als GOD WAT WORDT JIJ DIK ZEG er zitten zeker al behoorlijk wat kilo's aan euhm...ik ben nog niet eens 1 kilo aangekomen, maar bedankt he Nou weet ik wel dat ze het vast niet bedoelen in de zin van je wordt modder vet...maar in de zin van wat krijg je al een mooie dikke buik Maar zeg dan ook dat ik een mooie dikke buik krijg ipv "god wat wordt jij dik" :x
Mijn schoonmoeder zei met 12 weken al.. Weet je zeker dat je niet al verder bent dan dat je denkt?? En ik ben vergeleken met mijn startgewicht nog steeds een kilo kwijt en toen 2 kilo.. Schoonmoeders (in ieder geval die van mij) die zijn gewoon :x@#$%^&*!!!! Gr. Carlien
nou, mijn schoonmoeder is dan gelukkig een van de weinige die het wel snapt die zegt tenminste gewoon "meis, wat heb je toch een mooi buikje" maar sommige andere mensen :x:x:x
Toen ik mijn eigen moeder er wat over vroeg of ze me ook dik vond zei ze, tja meis je bent gewoon zwanger en zo zie er je ook uit. Geeft niets je hebt een prachtig buikje! wees er trots op eigen moeders zijn wel lief! Mijn man vond mijn schoonmoeder een flapuit en dat ze dat nooit had mogen zeggen!! Tja sommige mensen zeggen ook ''Bij een eerste let je ook niet zo op wat je eet he?'' Dat heeft er gelukkig niet altijd wat mee te maken!
Ik heb een eigen kledingzaak en daar hoor je ook de mooiste opmerkingen voorbij komen hoor: "Weet je zeker dat het er geen 2 zijn?" dan zeg ik altijd maar "ik heb 'r nu al 4x gezien, dan moet die 2e wel heel goed verstopt zitten" "Zo, jij bent zeker al bijna uitgerekend!" "Nee hoor, ik moet nog 14 weken" "Zooo, nou STERKTE dan maar!" Ja, ik heb een lekker buikje maar dat mag toch ook wel met 26 weken?! Laat ze maar lekker kletsen meid, zolang de baby goed groeit en jij in goede gezondheid verkeert is er niets aan de hand!!
Die opmerkingen worden dus door mijn EIGEN moeder gemaakt! Zo van: "je bent wel flink forser geworden zeg. Pas maar een beetje op hoor, het moet er ook allemaal weer af!" :x:x:x Ik zit helemaal niet op de reacties te wachten, word er hartstikke onzeker van!! Mijn schoonmoeder (die ik normaalgesproken ook liever vermijd, hihi ) was juist degene die zei: "ik vind dat je heel mooi zwanger bent". Nou kijk, daar bloeide ik dus van op!
Mijn schoonmoeder zegt juist de hele tijd dat er nog niets/weinig van te zien is dat zwanger ben. Ook niet echt leuk om te horen. Dat je denkt; oh, vond je me al zo dik voor ik zwanger werd, dan? Ik ben nu 28 weken en het is eeeecht wel te zien.
De vriend van mijn moeder zei met 9 weken dat ik al echt VET aam het worden was, met echt de nadruk op het woord vet ( toen waren het alleen darmen) Daar word je echt niet vrolijk zeker als je nog helemaal niks bent aangekomen Sommige mensen weet echt niet wat ze doen met zo'n stomme opmerking
Het is toch nooit goed. Heb je een kleine buik, vragen ze af of je wel gezond leeft en goed eet. Heb je een een wat grotere buik vragen ze of het er niet 2 zijn en opmerkinge maken dat je bent aangekomen. Nou dames ik ben wel 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Maar het was vooral veel vocht. Na een week was ik al 15 kilo kwijt (gewogen in zh) en nu 9 weken na de bevalling pas ik nog steeds niet mijn oude broeken maar dat duurt niet lang meer. Maak je niet druk, je kunt het toch nooit goed doen. En laat als die schoonloeders maar lekker praten. Ze zijn gewoon jaloers! Blegh ik haat schoonmoeders bah!
Nou, inderdaad. "Hoe oud ben je nou precies? Joh, je lijkt al wel 80, je gebruikt zeker geen fatsoenlijke dagcreme? Daar moet je op jouw leeftijd toch écht wel flink op letten, hoor. Voor je het weet hangen je oogleden op je wangen en je wangen op je knieën. En terug omhoog krijg je ze dan niet meer!" Wat kunnen mensen toch onbeschoft zijn zeg, ik word er af en toe gewoon plaatsvervangend nijdig van.
Meis, kan me voorstellen dat het je dwars zit. Maar probeer het van je af te zetten, hoor, echt niet waard om hierdoor helemaal je humeur te laten verpesten. Mij zou zoiets niet zo heel veel kunnen schelen eerlijk gezegd, leuk is anders, maar who cares, ik ben lekker zwanger en het gaat goed! Pondje meer of minder interesseert me ook al niet zoveel. Maar kan me heus voorstellen dat je not amused bent, hoewel ik denk dat het misschien niet zo naar bedoeld was? Ik krijg af en toe ook van dat soort opmerkingen, maar ik heb toch ook wat extra's nodig op de benen om die buik mee te slepen, het kindje te voeden etc... Ik ben voor mijn doen 'lekker stevig' geworden, maar lijkt me helemaal niet slecht. Lekker aan de baby denken en genieten van het moois wat in je groeit zou ik zeggen.
Mijn schoonmoeder (formaat spijker) kan er ook wat van... zelfs toen ik nét bevallen was en tijdens mijn ontzwangeren... Elke keer ging het weer over mijn gewicht! Wordt er wel een beetje simpel van, maar ja... je doet er zo weinig aan Ene oor in, andere oor uit? Lijkt hier de beste oplossing, want ik kan moeilijk mijn schoonmoeder bannen, toch?
het gaat nog veel erger worden hoor. Op een gegeven moment gaan mensen vragen of je al uitgerekend ben, o nog niet?dan zijn het er zeker 2 he... werd ik ook erg blij van :S
mijn schoonmoeder zei (met 25 weken en een heel bescheiden buikje) dat ik op katrien duck begon te lijken. En bedankt....
Wat een opmerkingen durven mensen te roepen zeg! Echt lomp! Mijn schoonmoeder wordt alleen maar blij van mijn groter wordende buik, dan zegt ze 'mijn kleinkindje groeit lekker!' En als ik tegen mijn moeder zeg dat ik wel ben aangekomen (ik heb sowieso al overgewicht) zegt ze 'meid, je bent zwanger, dat hoort erbij hoor!' Dus met moeder en schoonmoeder ben ik erg blij Vorige week een verjaardag van een tante van vriend. Schoonmoeder stelde me voor aan allerlei familieleden en vertelde dan ook gelijk trots dat ze oma wordt. Hadden familieleden gewoon niet door dat ik zwanger ben, terwijl mijn buik nu echt wel een zwangere vrouwe buik is, ipv een stevige vrouwen buik. Echt niet leuk hoor, als ze zeggen 'ooohh, JIJ bent zwanger!' Ik probeer er niet op te letten, maar dat is lastig.