Koud?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lous1982, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal!

Dit is het eerste dat ik plaats in dit forum. Met een meisje van bijna twee mag ik hier nu ook plaatsen ;)

De laatste tijd is onze Floor 's ochtends regelmatig wakker en valt weer in slaap. Dit herhaalt zich van 5:45 tot 7:00. Ze jammert en is weer stil, jammert en is weer stil. Vanochtend (vandaar dat ik nu al post) heeft ze gejammerd van 5:00 tot 6:15, weer met tussenpozen. Ze voelde erg lauw aan in haar nek maar na instoppen werd ze niet meer lekker warm.

Honger heeft ze ook niet echt als we eenmaal aan de ontbijttafel zitten heeft ze meer oog voor andere dingen.

Ze heeft een winterslaapzak, pyjama, romper en een dekbedje. Ze ligt er niet de hele nacht onder, althans, niet volledig. En iedere ochtend is ze niet heel lekker warm. Zo'n babydekbed is niet heel dik en de winterslaapzak is ook niet te vergelijken met ons dikke winterdekbed natuurlijk.

De verwarming laat ik uit, is zo'n vervelende droge lucht waar ze zo van gaat hoesten. We wonen in een jaren '30-huis, mét dubbel glas maar het blijft een oud huis.

Kan de kou haar steeds wakker maken? En hebben jullie tips?

Bedankt alvast!!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lijkt me niet dat ze dan pas zo laat wakker wordt? Dan zou je verwachten dat ze er toch al veel eerder in de nacht last van heeft..?
    Je zou misschien een kruik kunnen proberen (heeft ze ook koude voeten?), maar weet niet of die dingen veilig zijn bij peuters.

Ik vind t redelijk wat wat ze aan heeft. Mijn dochter slaapt weliswaar onder een winterdekbed nu, maar de laatste tijd heeft ze de tik om dr pyjama wel eens uit te doen en dan ligt ze dus alleen in dr onderbroek! Wordt ze niet wakker van.

3. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi! Bedankt voor je reactie!

De lichaamstemperatuur is het laagst rond 5 uur 's ochtends, heb ik gelezen (had al even gegoogeld ;)) dus het zou kunnen...

Ik vind al haar laagjes ook genoeg, maar toch voelt ze koud, en haar nek is net niet lauw.

Haha, echt, trekt ze haar pyjama uit? Wel lekker dat ze er geen last van heeft! :D

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Misschien kun je de verwarming zo instellen dat ie rond die tijd al aanspringt (of net iets vroeger)? Of maakt dat teveel herrie (hier begint t te kloppen en tikken dan, al zou ze daar denk ik niet van wakker worden)..

Tja, overdag trekt ze dr kleren ook vaak uit. Om te verkleden of gewoon halfnaakt rond te lopen ;) Hoort denk ik een beetje bij de leeftijd? (zelf kunnen aan en uitkleden, fantasie/verkleden)

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wolzijde of wol katoen pjyama's proberen?

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@arivenol: hier ook vaak een blootslapertje.
    (Nouja, in ondergoed dus. Krijgt ze het koud pakt ze zelf een pyama)

Maar bi de zeeman hebben ze van die flanellen pyjama's en die zijn superwarm.
    Al is het moeilijk te geloven dat ze het echt zo koud heeft met d'r pyama, slaapzak en dekbed :)

Is ze niet gewoon klaar met slapen?
    Ook wel vroeg.. Maar goed.

7. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    #7 Lous1982, 23 dec 2012
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
    Hoi!

Ja he, ik snap het ook niet, ze lijkt er warm bij te liggen. Alhoewel ze onder haar dekbedje uit kruipt. En haar nek is echt lauw. Haar kamertje is vaak best wel koud.

En ze is niet klaar met slapen, want ze is niet echt wakker. Ze jammert en slaapt weer, jammert en slaapt weer enzovoort. En in haar oogjes wrijven. Als ze wakker is, is ze écht wakker. Kletsen, lachen, je kent het wel ;)

Maar het kan ook een fase zijn, hoor. En er komen hoektandjes aan en ze is verkouden geworden. Zal wel alles tegelijk zijn!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja lastig hoor

De flanellen pyjama's zijn trouwens van die ouderwetse met zo'n kraagje. Dat is in ieder geval wel lekker warm.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het onrustige slapen kan ook spanning zijn. Het is een spannende periode voor ze, ook nu na Sinterklaas. In bad doen werkt hier voor heel veel dingen. Ik stop mijn dochter in bad om lekker warm te worden, ze wordt er moe/rozig van, ze ontspant en wordt er vrolijk van. Dit helpt allemaal voor het slapen gaan. Eventueel kun je een flesje water bij haar bed zetten. Je kleed haar prima aan hoor.

10. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ja, kan natuurlijk ook nog! Op de creche is het ook druk. Denk inderdaad dat het een combinatie van factoren is. Tandjes, verkouden, drukke tijden, etc. Bedankt in ieder geval!

11. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje , lastig dat ze om die tijd wakker wordt.

Je zou inderdaad zeggen dat ze warm genoeg aangekleed is.
    Die pyjama, flanellen, bij de zeeman zijn echt geweldig! Die zou je kunnen proberen.

Je kan een keer een nacht proberen met een extra dekentje en kijken hoe ze dat slaapt. Wordt ze nog zo vroeg wakker, ondankt het extra, dan zou het iets anders zijn.

Kan heel goed een fase zijn of, zoals je als schreef, een combi van tanden en verkoudheid!

Succes!

12. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties! Heb al een paar nachten een extra dekentje gebruikt en ze sliep weer zoals ze altijd deed: van 19:30 tot 6:45. Nu is het buiten niet heel koud, dan laat ik het dekentje weg. Bedankt dus allemaal!

Deel Deze Pagina