Sinds een dag of 2 heb ik vreselijke last van jeuk. Niet zoals verwacht op buik en borsten, maar vooral op benen, armen en borst. Was het eerst alleen 's avonds, nu word ik er ook mee wakker en op mijn borst zitten nu ook kleine (jeuk)bultjes. Het lijkt een beetje op zonneallergie, maar ja, zo zonnig is het niet echt geweest de afgelopen tijd Dinsdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis dus wil ik het sowieso even aankaarten, maar ik was benieuwd of jullie dit herkennen en wat het zou kunnen zijn?
Ik heb het ook, maar dan jeuk op mijn rug (gelukkig wel een plek waar ik bij kan). Hoort erbij, je doorbloeding is nu bv beter.
Mijn vriendin had dat ook, iedere zwangerschap verging ze van de jeuk. Enige wat bij haar enigzins hielp was olijfolie smeren. 😝
Zeker even melden, dinsdag. De jeuk kán namelijk samenhangen met zwangerschapscholestase. Het komt niet erg veel voor, maar tijdens je zwangerschap kan je galweg worden vernauwd. Maar eigenlijk komt dit vooral in het laatste trimester voor, dus bij 16 weken ligt deze oorzaak niet voor de hand. Waarschijnlijker is "gewone" zwangerschapsjeuk, heel irritant, maar niet echt schadelijk, gelukkig.
Ts is 6 weken zie ik in haar banner, dus dat is echt heeeel erg onwaarschijnlijk, voor de zekerheid er op testen kan natuurlijk geen kwaad en is maar een kleine moeite Dat het aan de doorbloeding ligt is wat waarschijnlijker... De vaten kunnen vernauwen waardoor je sneller jeuk krijgt maar ook straie kan jeuk veroorzaken, en je kunt bijv ook opeens gevoeliger zijn voor de wasmiddel of niet meer tegen je eigen parfum of zalfjes kunnen.
Oh, ik was niet helemaal scherp...zullen de hormonen wel zijn Nee, bij 6 weken is het een beetje overdreven om bij jeuk aan cholestase te denken. Mijn benen jeukte in die periode trouwens ook erg; ik vond het lekker ze in te smeren met mama-balsem van de Etos.
haha ik dacht 6 weken gelezen te hebben en toen jij 16 schreef moest ik echt even knipperen met de ogen om te kijken of ik wel goed wakker was met 16 weken is het onwaarschijnlijk maar zeker mogelijk om al voor tekenen te hebben van cholestase dus dan was dat zeker iets geweest om te testen, maar ik bleef echt die 6 zien haha ja je kunt ook een drogere huid krijgen en dat insmeren dan juist goed kan helpen. helaas kan jeuk zoveel oorzaken hebben en het is allemaal uitproberen wat het wel of niet zou kunnen zijn,ik weet wel.... jeuk is heeeeeel irritant ( ik heb 4 keer cholestase gehad )
Heb ik ook gehad. Vreselijk! Wat hier echt geholpen heeft is douchen met lauw water en eindigen met iets kouder water. Wat werkte dat verlichtend zwg. Sterkte!
Het beste is om dit andersom te doen, door de kou knijpen de vaten samen waardoor het bloed minder goed door de vaten kan stromen en hierdoor kan jeuk optreden, door lekker koud te douchen en de jeuk daarmee eronder te krijgen en lauw afdouchen gaan de vaten open staan en kan het bloed weer goed stromen Koud douchen is zeker een aanrader ik heb dagen en nachten onder een koude douche gestaan, alleen wel ff lauw afspoelen
Oh meiden bedankt voor jullie tips! Het is nog steeds niet over en vanwege een prachtig mooi kloppend hartje gisteren ben ik totaal vergeten te vragen aan de gyn. Was even zo overdonderd 😊😍 Over 2 weken mag ik terug dus dan zal ik het alsnog even aankaarten. Maar aangezien jullie het ook ervaren zal het allemaal wel meevallen 😊
Sinds ik 8 weken ben ook veel jeuk op mm rug. Eerst alleen op mn onderrug maar later schrale plekken over mijn gehele rug. Vaseline ceto.... gehad en dit werkt super. Heb nu geen jeuk meer.
Cholestase is inderdaad onwaarschijnlijk aangezien je nog maar pas zwanger bent, ik heb ook ontzettende jeuk gehad en heb op aanraden van de vk koelzalf gekocht en dit gesmeerd. Dit hielp bij mij helaas niet want ik bleek wel cholestase te hebben maar wellicht geeft het jou verlichting.