Heb hem nog niet voorbij zien komen maar wanneer je bijv aan het telefoneren bent en de ander vraagt "wat was uw naam?" Volgens mij heb je mij aan de telefoon dus mij naam IS!
Ik zeg dan altijd.. "Mijn naam IS ...." E vaak hoor je dan een soort gegeneerd mompelde excuus aan de andere kant. Een van de eerste lessen telefoontraining trouwens... Vraag nooit wat iemand zijn/haar naam WAS.
Een dubbele ontkenning in een zin: Ik heb nooit geen appels van de supermarkt. Hier wordt eigenlijk gezegd dat degene altijd appels van de supermarkt heeft, terwijl er bedoelt wordt dat men nooit appels van de supermarkt heeft.
Het woord beebje. Brusje vind ik ook raar. Als men "klussen, knutselen, knuffelen" voor een kindje. Wat is er met het woord vrijen gebeurd? De #ikgooiallesachtereenhekjezonderspatiezinnen. (Dat is toch lastig typen?)
Schiet me er nu nog 1 te binnen. Ik geef bv en hoor nu weer regelmatig uitspraken zoals, - ga je der nu hier aanleggen? - krijgt ze nu nog steeds de tiet? - hoe lang gaat ze / laat je ze nog aan die tiet lurken? Zo irritant!
Dus nu is standaard niet goed, en als je afwijkt van wat standaard/normaal is is het ook niet goed. Hmm
Ineens schieten me er nog wat te binnen, ik weet niet of ze al genoemd zijn: - heeft u een klein momentje? (Dubbele verkleining) - ik irriteer me aan... (ik erger me aan, of het irriteert me) Toen dacht ik er nog meer te hebben, maar kom er niet op..
Ja dat is zeker erg! En nog erger; ik doet het ook vaak, ik hoort het mezelf regelmatig zeggen, maar ik gaat me er niet meer druk om maken! Serieus... Ik hoor het af en toe zelf (en ik ben lerares en geef ook Nederlands!) Sorry!
niet zozeer een uitspraak, maar ik vind vooral dit achter elke zin irritant: -MJA ( mja, hij heeft altijd sandalen aan, maar dat zal hij wel fijn vinden mja) -LOL ( wat ik vandaag toch zag, LOL, dat was echt zo grappig LOL)
Ik heb een hekel aan het YOLO! Ik kan veel hebben maar als ik iemand YOLO hoor zeggen of het in een berichtje terugzie verdien je wat mij betreft een nekschot .
Haha ik erger me dan dus wel aan mezelf.. Maar vooral "ik hebt" sluipt er heeeeeeel makkelijk in. En dan ben ik niet eens een echte rotterdammerT.
You Only Live Once.. Met andere woorden, doe lekker alles wat god verboden heeft want je leeft maar 1 keer Een erg irritante uitspraak, helemaal wanneer iemand van 20+ dit zegt.
Ik word op facebook altijd gek van het geklaag van mensen. En met name het geklaag over het weer! Altijd dezelfde, dan klagen ze over kou. Is het een dag warm, klagen ze over de hitte. Die meisje is leuk. Naar het eten gaan we na de speeltuin. Mja XD geen hoofdletters gebruiken aan het begin van iedere zin en nooit geen kommas punten gebruiken in een status zodat je er helemaal niets van begrijpt echt heel vervelend is dat Iemand die achter iedere zin heel veel !!!!!!!!!!!!!!!!!! en ?????????????????? plaatst. Gefeliciteerd met der of dr verjaardag. Iemand op mijn facebook plaatst de laatste tijd steeds dit ^^ geen idee waarom? Hij heb lekker gegeten. En ik word zelf een beetje gek van die win en like acties.
Ach ik heb vast ook genoeg dingen waar anderen zich aan ergeren. En ben ook zeker geen taal wonder maar af en toe Wel leuk om te lezen waar iedereen zich dan aan ergert.