Ik krijg jeuk van mensen die altijd zitten te mekkeren op ambtenaren: "Tjooongejongejonge nu alweeeeer vrij?! Man man, wat een leven of niet. Maar ja, ambtenaar he!" En dan als klap op de vuurpijl: "En wie betaald dat allemaal?!" Ik zou toch zweren dat ik de laatste keer mijn oren voelde stomen.
Haha, dikke lul drie bier Ik heb het al een paar keer getypt en weer weggehaald want er zullen wel een paar mensen op hun teentjes zijn getrapt, maar ik stoor me aan de uitspraak "dat doet pijn aan mijn moederhart" en alles in die richting. Het lijkt dan net of je niet meer mee mag praten als je geen kinderen hebt of je mening er niet toe doet.
Ik zeg het nooit maar het is wel zo dat als je moeder bent geworden sommige dingen anders voelen (voor veel moeders).Natuurlijk doet je mening er wel toe en mag je je mening geven,volgens mij word dat niet zo bedoeld hoor,zou ik wel raar vinden.
Of deze: Van harte gefeliciteerd met jullie GROTE KLEINE man. Wat is het nu groot of klein??!!! Te erg (wat er overigens ook eentje is, te erg)
Ik heb niet alles gelezen, maar ik krijg de kriebels als ouders hun eigen kinderen bij elke foto op facebook toppers of kanjers noemen. Ik zie dan kinderen met kanker voor me, die van alles moeten doorstaan. Dat zijn de kanjers en toppers!
Als mensen zeggen: "Mijn moeder is mijn beste vriendin" gaan bij mij de nekharen overeind staan. Sorry, maar als dat zo is heb je geen gezonde relatie met je moeder. Brrrr... "Als het maar gezond is" Niet zozeer irritant, maar wel raar. Want wat ALS het niet zo is? Het woordje "als" suggereert m.i. een consequentie terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Bovendien, wat is de definitie van gezond?
Inderdaad verschrikkelijk. Nou heb ik dat sowieso al snel hoor. Ik ben al allergisch voor woordjes als wondertje en prinsesje, of nog erger brusje. Hoop niet dat ik mensen hiermee voor het hoofd stoot. Ik hou er gewoon niet van. Sorry
Me ipv mijn, na ipv naar. Terug naar school sturen, het klinkt zo dom!! Het ergste vind ik dat zoetsappige, manlief, vriendlief, zoonlief....bah bah bah krijg er spontaan weer ochtendmisselijkheid door.
Mwa soms Ik denk als ik zou beginnen met vriendlief en hij hoort dat dat ie zou zeggen: wat praat jij nou? hahahaha. Nee sorry ik vind het echt vreselijk, nu met de hormonen erbij vind ik het zelfs zo vreselijk dat ik niet meer in bepaalde topics meeschrijf omdat de meerderheid die woorden in vrijwel iedere post gebruikt.
Hahaha ik gebruik het ook wel eens hier en ergens anders, niet omdat ik het mooi vindt. Hebben er toen zo om gelachen dat ik het nu gewoon gebruik omdat het juist zo overdreven is. Overigens alleen op het net, praat niet over manlief in een gesprek met iemand Snap helemaal wat je bedoeld hoor! Nog een ergernis, nou ja ergernis is een groot woord want erger me niet zo gauw maar; Hij wilt, zij wilt. Het is hij wil, zij wil. Sowiezo, sobiezo. Het is sowieso!
Hahaha ja dat sowieso verhaal...er zijn nog veel meer varianten, waar ik zo snel even niet op kan komen. Mijn pubers doen het ook, die meisje zeggen ze heel vaak. Ik verbeter ze iedere keer weer. Over 10 jaar kan de jeugd van nu niet eens een fatsoenlijke sollicitatie brief schrijven, echt triest...
Huh? Ik dacht dat dit topic over uitspraken ging? Want als ook schrijfwijzen de revue passeren wil ik daar nog even aan toevoegen: woorden los van elkaar schrijven die aan elkaar vast moeten. Zoals sollicitatie ... brief.
Ik kan me erg irriteren aan mensen die achter de naam van hun kind Steeds verkleinen. Bijv. JanTJE, PietJe, KlaasJE. Had het kind dan geen Jan genoemd.
" Wat een weer hè, tsja, we moeten het er maar mee doen. 't Gaat allemaal door hè. Het is toch wat. Bladiebladieblaaaa" Het lijkt wel alsof dit het standaard riedeltje is van mensen boven de 70. Gisteren ging ik nog op visite bij mijn oma en van de 4 mensen die ik tegenkwam, kraamde zeker 3 deze onzin uit. Helaas, mijn oma ook..