Tuurlijk.... maar ik denk dan.... waar maak je je druk om....pff.... niet mijn ding... zoveel meer dingen om druk te maken dan dat ....
Dat is niet waar! Iets kan jou wel ergeren. Het enige wat echt niet kan is je ergens aan irriteren. Even kijken of ik een linkje kan vinden... edit: zie Irriteren / ergeren Ik krijg trouwens jeuk van 'ik mag niet klagen'. Ik moet er ook altijd wel een beetje om lachen, het klinkt zo zielig. "Ik zou eigenlijk heel graag willen klagen, maar dat mag ik niet"
Ik irriteer (gna gna) me aan mensen die alleen maar op het forum lijken te zitten om: - anderen continu te verbeteren wat -d -dt etc... Zwaar irritant begint dat nu te worden... Ga dan op een of ander dictee forum - het eeuwige gezanik wat je krijgt bij discussies als je een andere mening heb en vervolgens worden er dingen gezegd als: dan zal ik ook wel een slechte moeder zijn want ik -komt er iets totaal anders te staan dan waar het topic om draait- etc etc bluuuuuhhhhhhhhhh - als je chagie bent dat ze zeggen: ach hormoontjes? (En kom nu niet met de standaard grap of ik er last van heb.. Haha)
Je ergert je aan iets dat gewoon klopt. Omdat het een eigennaam is en één bedrijf betreft, is het enkelvoud. Je voorbeeld gaat niet op omdat je een onderscheid dient te maken tussen zelfstandige naamwoorden en eigennamen. Nationale Nederlanden is bijvoorbeeld ook een bedrijf dat je als enkelvoud behandeld.
Dat is het ook als je, je eraan ergert wanneer het grammaticaal wel fout is... Snap nooit zo waar men zich druk om maakt.. Ik schrijf hier mee omdat ik het leuk vind, niet om te oefenen voor een correct Nederlandse sollicitatiebrief. Ik kan mij er dus aan ergeren als men steeds andere leden verbeterd wanneer iets niet goed gespeld is of grammaticaal onjuist.
Maar het is toch fijn wanneer iemand je op een fout wijst? De fouten die je hier maakt zal je ook in een sollicitatiebrief maken. Als je hier, op het forum, "zowiezo" schrijft doe je dat in een sollicitatiebrief toch ook, dan is het toch alleen maar prettig dat iemand even tegen je zegt dat het "sowieso" is?!
Voor een sollicitatiebrief is dat heel fijn, dan laat ik mijn brief ook door 3 mensen na lezen. Maar in het dagelijks leven continu gecorrigeerd te worden dat je grammaticale en spellingsfouten schrijft begint wel eeeeerg irritant teworden. Sommige mensen kunnen dat gewoon niet anderen kunnen andere dingen niet
Persoonlijk vind ik het best meevallen hoe vaak er hier iets over spelfouten gezegd wordt. En eerlijk, het is nou eenmaal zo dat bepaalde fouten enorm dom overkomen, zeker als het al meerdere keren is aangegeven. Dat heeft niks met kunnen te maken.
Nee, dat is het niet.. Als ik een spellingscontrole wil dan vraag ik daar zelf wel om. Mijn sollicitatiebrief lees ik meerdere malen door en zoek het nog ff uit als ik ergens over twijfel, of het bv D of DT is. Ik ga dat hier voor een reactie echt niet uitzoeken. Heb sowieso, sowieso nog nooit gebruikt in een sollicitatiebrief
Niet? Ik schrijf altijd "jullie moeten mij gewoon aannemen, ik ben sowieso de beste" Ik begrijp wel wat je zegt over -D -DT e.d. dat vind ik ook niet echt nodig, maar bepaalde woorden die structureel fout geschreven worden vind ik toch een ander verhaal.
zo heb ik iemand op fb die continu bijna alles met dt schrijft, zoals bijvoorbeeld ontdooidt, in de zin van 'ik heb de vriezer ontdooidt' ... dan denk ik 'hoe kom je erbij?' daar krijg ik echt de kkrriiiieeebels van! ok, niet iedereen is super in spelling maar dit is toch redelijk basis denk ik dan zo ....
Ik vind het bloedirritant dat verbeteren.. Sommige doen het namelijk met een erg "uit de hoogte" bericht erbij...
Zo 38 pagina's verder. Ik irriteer me aan mensen die een heel verhaal vertellen en dan eindigen met zo'n engelse kreet. Helemaal tenenkrommend is het als het ook nog eens fout geschreven is. Verder de zin "ben je in blijde verwachting"? Bbrrr Ook mensen die iets willen vertellen en dan na de eerste zin zeggen "ach laat maar". Zeg dan helemaal niks.
Bedenk me er nog een. Alle kinderen hier in de buurt hebben schijnbaar moeite met het woord trampoline en noemen het dan maar een trampo. Echt verschrikkelijk.
Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord brus(je),, ( in de zin van nog een broertje of zusje voor...) Dit omdat ik een Brus ben ( broer of zus van een kind met een handicap)
Of iemand die alleen spreektaal kan schrijven en zich zelf als schrijfster, columniste aan de wereld verkoopt! hahahaha Ze vergeet er bij te vertellen dat haar boek door een ander is herschreven en opgemaakt! hahaha