Maar wat is daar mis mee? Bedoel, zolang die persoon in officiƫle momenten het gewoon goed doet dan maakt het toch niet uit wat die persoon in zijn dagelijks leven zegt? Ik kan ook lekker plat Rotterdams praten maar zodra ik op het werk ben kan ik de knop omzetten en gewoon ABN praten. Ik zie het probleem echt niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen
Kennisje van mij plaatst op Facebook vaak 'jaa vandaag eten we bloemetjeskool'. Dat vind ik zo een verschrikkelijk woord!
Ik heb nog nooit van bloemetjeskool gehoord, misschien in bepaalde streken? Het doet me wel gelijk denken aan een oud-collega van me die als ze boos was 'potvolblommen' riep. Ik dacht dan altijd, zeg gewoon echt een rotwoord of houd je mond.
Zo eentje had ik ook op FB, die vertelde niet alleen steeds wat ze ging eten, ze maakte ook 2 x per dag foto's ervan die ze op FB plaatste, van haar lunch en haar avondeten. Toen wist ik nog niet dat je berichten van mensen uit kon zetten, dus heb ik haar maar gedelete, na een aantal weken steeds die onzin voorbij te zien komen, ik weet heus wel hoe 'bloemetjeskool', een bal gehakt en aardappelen er uit zien. Buiten die etensberichten om, stonden er alleen dingen als 'de was net gedaan en nu aan een kopje koffie', 'net de kinderen op de fiets naar school gebracht en boodschappen gedaan'...who cares? Haha, maar goed, dat is weer een discussie op zich.
Dit vind ik dan wel weer leuk om te doen , liever dan al dat geklaag en 'wat heb ik weer een rotdag vandaag'........soms zie ik wel eens leuke ideetjes langskomen...
Mensen die "zegt" ergens achteraan zeggen tegen een klein kind Tante van mijn man... : "hallo,zegt" Bah!
Bloemetjeskool gebruiken wij hier dan weer niet maar wij vieren wel het bloemkolen feest als de islamitische mensen ramadan en suikerfeest vieren.
Ik vind dat inderdaad ook wel leuk, ik heb iemand op mijn facebook staan die af en toe heerlijke dingen neer zet, ze zet er dan vaak ook het recept naderhand van bij, nou heeeeerlijke dingen heb ik daardoor al gegeten hoor En inderdaad beter dan dan dat gezeik over dat het te warm is of dat het het te koud is pff