Hallo! In december kreeg ik, na negatieve follikelmetingen in november (op dc 10, 17 en 20) en bloedonderzoek een maand later, te horen, dat ik geen eisprong heb en dat mijn overgewicht daarvan de schuldige is. Het bloedonderzoek wees verder overigens geen afwijkingen aan. Ik ben verwezen naar een afvalpoli in de hoop dat de zaak dan weer vanzelf op gang gaat komen. Echter: ik ben toch blijven tempen en heb nu overduidelijk rond oud-en-nieuw wél een eisprong gehad! Hoewel ik me er ter dege van bewust ben, dat de kans klein is dat ik dan ook meteen zwanger word, is er wel een mogelijkheid. Precies rond de vruchtbare dagen hebben we ook gevreeën, namelijk. Ik gebruikte alleen geen foliumzuur, omdat ik in de veronderstelling was, dat de gyn het bij het rechte eind was en ik onvruchtbaar ben. Ik zit nu 8 dagen na mijn eisprong. De temperatuur is nog steeds hoog ( ik weet, het zegt niets) maar ik vraag me toch af : Heeft het nu nog nut heeft om met foliumzuut te beginnen?
hoi Helen, ja het heeft zeker nut om alsnog met foliumzuur te beginnen, dat zou ik zeker doen. ALs het niet voor deze ronde is dan misschien voor een volgende. Wie weet heb je volgende ronde weer een eisprong en dus weer kans. Foliumzuur slik je vanaf het moment dat je zwanger wilt gaan worden. Het makat niet uit als je het langere tijd moet nemen, maar ik hoop natuurlijk voor je dat je snel zwanger bent! Mirjam