bang om te vroeg te bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij ons eerste kindje braken m'n vliezen opeens met 36,5wk. het was ook maar een klein kindje, ik werd al een poosje in de gaten gehouden omdat ze hem aan de kleine kant vonden. met 28 weken was hij al ingedaald, met 30 weken lag hij al helemaal klem, met 34 weken leek het erop dat de bevalling begonnen was, maar uiteindelijk duurde het dus toch nog 2,5week voor het echt begon.
    achteraf bleek ik drager van de streptokokken B bacterie.
    bij dit beebje heb ik al heel vroeg last van allerlei klachten (met 20wk al serieuze voorweeen, dus mag al langere tijd heel veel dingen niet meer doen), dit kindje is het tegenovergestelde van z'n grote broer: hij is erg groot in alle opzichten.
    ik heb nu al weken last van heel pijnlijke voorweeen, vooral de afgelopen dagen rommelt het flink, doet ook flink pijn.
    waarom weet ik niet, maar ik ben deze keer erg bang om te vroeg te bevallen, het houd me de hele dag bezig zodra ik weer last krijg.
    sinds gisteren heb ik ook enorm de drang om wat kleertjes te gaan wassen en dingen klaar te maken voor als de bevalling begint enzo, terwijl ik dit vorige week helemaal niet had (ik ben nogal van het last minute gebeuren, bij de 1e moest het bedje nog in elkaar gezet worden en de commode ingepakt met 35,5wk!). bij de vorige bevalling had ik de 2 dagen voorafgaand aan de bevalling opeens de drang om dingen te regelen (kruikje kopen, etc). nu besef ik me goed dat ik er nu zo mee bezig ben dat ik overal in denk te zien dat het misschien wel beginnen gaat :) maar het is wel een rotgevoel.
    zijn er meer mama's die zich hier zorgen om maken, en hoe gaan jullie ermee om?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

nou ik heb wel al last sinds afgelopen vrijdag van voorweeën en mijn gevoel (ook van mijn oma, moeder en wat vreemde mensen) dat de baby eerder geboren gaat worden.
    Ook is de kleine al behoorlijk ingedaald ineens.
    Vandaag ineens de drang om de babykleren te wassen en nog wat uitnodigingskaarten te snijden (voor babyborrel) verder alles bijna al geregeld.
    Maar hier kan ik nog weken mee rondlopen pff :rolleyes:

Succes met je zwangerschap en hopend dat alles goed komt! maak je maar niet te druk.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    als ik me heel zorgen zou maken zou ik contact opnemen met je gyn ook aangezien je bij de eerste ook vroeg bevallen ben

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zou toch (weer) aan de bel trekken.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de verloskundige ziet me al aankomen denk ik :) ik heb niet echt iets concreets dat ik zeggen kan dit is dr aan de hand. ja veel last van gerommel maar ze blijven maar zeggen rustig aan doen, ruuuustig aan

Deel Deze Pagina