Jeuk onderbenen, wie heeft de gouden tip

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Mee uitkijken. Prikt enorm op een open huid en de oudste is er allergisch voor. Heb het gekocht vanwege de lovende reacties, maar helemaal niet tevreden !

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn man had ook altijd jeukende benen. Niet na het scheren hoor, gewoon vaak ivm werken met olie etc.
    Het enige wat bij hem werkte was -allgauer lattschenkieffer- en dan de beenzalf.

S6 met je zoektocht. Vele zalf is nu als idee aangedragen, ik hoop dat je snel de juiste vindt.

Ohja, mijn man zegt ook wel is dat nivea bij alles helpt. Gewoon de simpele blauwe pot.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet, het is een beetje tweeledig denk ik. Het heeft met scheren te maken (ik scheer tegen de haren in), maar als ik netjes met de haren mee scheer heb ik 5 minyten later alweer stoppletjes en blijf ik scheren.

Maar het is ook een soort contact jeuk denk ik. Als ik een strakkere broek aan heb gehad dan staat dat een beetje in je huid op je onderbenen en dat gata verschrikkelijk jeuken en bijvoorbeeld ook het randje van je sok is zo'n plekje.

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Nee gebruik nooit wasverzachter, ik weet dat ik niet tegen al die parfum kan die erin zit.
    Was altijd alles met Robijn en veder dan de onderbenen ook nooit jeuk ergens.
    Overigens is het zo dat ik zomers, als het mooi weer is en ik jukjes, rokjes etc kan dragen geen issue.
    Alleen dus na het scheren en na het dragen van strakke broeken of sokken.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dit dus, ik pak dan zelfs mijn verlovingsring waar zo'n lekere scherpe diamant op zit om mijn benen mee te jeuken :mad:

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Wat vervelend! Iedere huid reageert anders inderdaad. Hier veel eczeem en psoriasis in de familie, dit werkt erg goed.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hoe is het met de luchtvochtigheid in je huis?

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Oei geen idee, maar op iedere kamer staat het bovenraampje dag en nacht aan en beneden hebben we overal roosters welke open staan. Huis is afgelopen jaar helemaal geïsoleerd.

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Hahaha heel herkenbaar! En dan na die tijd ook een hele vermoeide arm van het krabben :roflmao: ik heb er periodes last van en dan weer niet. Als je er altijd last van hebt zou je kunnen kijken of je met hooikoorts tabletjes verbetering ziet (anti histamine), als dat het geval is heb je waarschijnlijk toch een overgevoeligheid voor iets. Maar dam zou je verwachten dat het ook op andere plekken zit (tenzij je voor je onderbenen andere zeep gebruikt oid o_O
    )

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Met andere zeep wassen? Ik had het ook, kreeg zelfs rare vlekken op mijn benen ( leek wel schimmel) maar arts rade mij aan met een wasgel met ph waarde te wassen. Absoluut geen lekkere geurtjes en kreeg zalfje zodat de plekken weggingen. En het werkt. Bij warm droog weer komen ze soms terug maar dan paar dagen smeren en weg is het weer.

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik gebruik al Ph neutrale zeep, want kan niet zo goed ztegen al die parfum die in zeep zit. Rare is dat het alleen de onderbenen is, verder geen jeuk op het lichaam.

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hahaha ja inderdaad :p Hele rode krassen dan ook, maar de jeuk is even weg dan :D
    Heb inderdaad nu anti histamine tabletjes en die werken wel, maar als ik geschoren heb, dan toch jeuk. Dus denk zelf dat het toch met het scheren dan te maken heeft. Gebruik voor het hele lichaam dezelfde zeep (Ph neutraal) en verder ook nergens jeuk...

13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook alleen met koud weer.
    Ik gebruik koelzalf.

Deel Deze Pagina