Hello Lady's Ik wil even mijn vreugde met jullie delen hoor! Ik heb in meerdere onderwerpen hierover geschreven maar nu uiteindelijk goede uitslagen! in de 10de week werd er een dikke nekplooi van 3,6mm gemeten doorverwezen en in week 11 was het toegenomen naar 5,2mm Besloten om vlokkentest te doen bij 12 weken, bij de echo was de nekplooi wel iets afgenomen maar nog steeds boven de 3,6mm Hele moeilijke en spannende tijd. Gelukkig had het ziekenhuis een sneltest gedaan bij de vlokkentest (dan krijg je extra snel de uitslag) Nou was dit niet gelukt door technische redenen maar 3 dagen later kregen wij het telefoontje dat chromosoom 21, 13 en 18 uitgesloten zijn! Nu konden we weer een beetje genieten maaaaaar we moesten op meer uitslagen wachten (nieuw onderzoek gaan ze alle chromosomen van de baby bekijken en vergelijken dat met de chromosomen van beide ouders) Hier had ik een goed gevoel over TOTDAT de gyn week later belde (13de weken en aantal dagen) dat ze waarschijnlijk iets hadden gevonden, maar ze wisten niet of dit afwijkend was ofniet, daar werden we weer van de roze wolk afgetrapt! Ze wouden het graag nog een week het helemaal goed uitzoeken en bekijken en daarna zou zij met een definitief uitslag komen. Dit viel mij voornamelijk ERG zwaar. Zaten we weer op die roze wolk werden we erweer afgetrapt. Gelukkig afgelopen vrijdag werd er gebeld dat alle chromosomen normaal zijn! Ik zit weer skyhigh op de roze wolk en ben ZOOOOOOOOOOOOOO blij! Ik durf nu weer over de babykamer te fantaseren en naar spulletjes te kijken/kopen! Hoop voor de meiden en mannen hier die net als ons zo'n spannende en zenuwslopende tijd tegemoet gaan of er midden in zitten, ook een positieve uitslag krijgen!
inderdaad eindelijk kan ik genieten en dat doe ik ook, neem alle kwaaltjes voor lief, ontvang ze met open armen haha.
Gefeliciteerd!Wat zal dat een geweldig gevoel zijn!!Eindelijk heerlijk genieten van je zwangerschap! OOk wij zitten in een spannende tijd,zelf hebben we een verhoogd risico op trisomi 18 en 13,nu hebben ze hier (in amerika) een nieuwe methode ontwikkeld om het verder te onderzoeken zonder dat er meteen een punctie gedaan moet worden.Ook met bloedonderzoek,als dat ook niet goed uitvalt dan krijg je alsnog een puntie.Deze week krijgen we hopenlijk de uitslag en het is behoorlijk zenuwslopend!! Geniet lekker van je zwangerschap!!
@tries ik weet precies hoe jij/jullie je voelen.. Wel fijn dat ze het ook via bloed kunnen onderzoeken en mag ik vragen waarom er een verhoogd risico is? ook een dikke nekplooi? of familair? hoop iig net als bij ons dat er een super uitslag komt! Veel sterkte in deze tijd! Dank jullie wel meiden! Dikke kus x
@ cheiba De test van mijn bloed (combinatie test gedaan) kwam niet helemaal goed terug, geen verdikte nekplooi maar nu wel kans van 1 op 30 op trisomi 18 en 13,deze week hopenlijk de uitslag en hopen dat we net als jullie een mooi feessie kunnen bouwen
Beetje late reactie @amfy er worden genoeg kindjes geboren waar eerder een nekplooi gemeten/gezien is, laten we hopen dat wij daar bij horen. De dokter die bij de genetica zei ook dat de grootste kans is dat wij een gezond kindje krijgen (we moesten toen nog wachten op de andere chromosoom uitslagen van de nieuwste chromosoom onderzoek) en die blijken dus ook normaal te zijn. Bij 14,5 week (mijn verloskundige weet van de situatie) bekeek zover ze kon de orgaantjes en zover zij kon zien zag het er toen goed uit. Dus ik hoop dat we gewoon een gezond kindje krijgen. In het Erasmus hebben ze ondanks alle nekplooi metingen gezegd dat er ALTIJD nog een kans is op een gezond kindje maar dat er ook kindjes worden geboren met afwijkingen. Nu alle chromosomen zijn bekeken en normaal zijn hoop ik dat er geen afwijking is waardoor er een dikke nekplooi is gezien. @Tries HEB JE AL DE UITSLAG MEID? Ik hoooooooooop zo dat het ook een gunstige uitslag is!!!!!! Dikke kus.
Vandaag een uitgebreide 16 weken echo gehad, alles zo ver ze kon opgemeten en bekijken en alles is goed (zover ze dat nu kon zien en meten) Geen afwijkingen zichtbaar. Dus weer een positief uitslag! Helemaal blij!
Haai Cheiba Onze uitlsag was ook in orde,waren zenuwlopende 2 weken maar nu 99% zeker dat het kindje gezond is! Geniet van je zwangerschap!!