Ongeveer sinds deze week heb ik last van jeuk. En dan vooral savonds. Op mijn rug, niet mijn gehele rug, maar plekjes en niet iedere keer dezelfde plekjes en op mijn armen. Ook niet altijd op dezelfde plekjes. Wie herkend dit? Het ziet er niet droog uit ofzo.
Ja ik! Eerste zwangerschap geen last van gehad! Nu wel en idd met name savonds en zodra de kleding uit gaat.. voornamelijk op mun rug, schouders en armen! K smeer er uiercreme op.. helpt wel iets! Denk dat de huid veranderd door de hormonen..
Yes... Mn armen, benen, rug, buik alles jeukt. Vooral 's avonds. Trek 's avonds ook vaak mn kleren uit, shirt aan en in mn onderbroek op de bank. Kan het anders echt niet harden, mn benen zijn echt het ergst en scheelt enorm als ik dan geen broek ofzo aan heb. Overdag valt het wel mee, dan is het vooral mn buik die jeukt, maar zal ook wel komen omdat mn huid uitrekt.
ik heb de afgelopen zs ook ontzettenfr jeuk gehad en dan vooral als ik in bed lag of bv onder een deken. bij mij had het wel te maken met een droge huid ook al zag je dit niet altijd. mentol gel helpt goed hoewel ik het wel soms vervelend vond aanvoelen. verder hielp insmeren elke avond en ochtend met bodylotion obv olie hier heel goed. houd even in de gaten of je geen cholestase hebt.
Helaas wel. In het begin van mijn zwangerschap eczeem op mijn rug. Heb vette crème gehad van de huisarts, dat hielp goed Heb een plekje op mijn buik wat steeds jeukt.
Ik zou het even melden bij je vk, veel jeuk kan wijzen op zwangerschapscholestase. Typisch voor cholestase is jeuk op je voetzolen en handpalmen, maar bij mij begon het ook op benen en armen en pas later op m'n handpalmen (en m'n hele lijf).
Het eerste wat ik doe als ik me heb uitgekleed: Krabben krabben krabben!!!! Overdag heb ik vooral jeuk op mijn buik en borsten, al helemaal als ik een zwangerschapsbroek aan heb of een strak shirt! Ik denk dat dit meer te maken heeft met het oprekken van mijn huid (striae).... gelukkig bij de 1e zwangerschap maar 1 striem op mijn buik (onder de navel), deze is wel verder gaan doortrekken nu, en hele erge striemen op mijn billen en borsten (van cup A70 naar D75..).
Dank jullie wel. Irritant is het he?! Vooral op de rug haha. Zal het volgende week eens aankaarten bij de vk.
Zou het goed vet houden, kreeg van de vk de tip om koelzalf te gebruiken... hielp echter bij mij niet want ik bleek cholestase te hebben. Mocht het erger worden zou ik als ik jou was vragen om je te laten prikken op zwangerschapscholestase.