Jeuk tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DonDina, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren om iets na vier uur 's middags is onze tweede dochter geboren, met 36+5 weken :) Ze weegt ruim 3300gram en doet het super! Maar omdat ze dus twee daagjes te vroeg is geboren, is ze opgenomen op neonatologie en mis ik ontzettend veel tijd met haar... Zelf nog niet goed op de been (fluxus gevolgd door curettage) en op neonatologie is gewoon geen plek om de hele dag te zitten... Vreselijk vind ik dit... Hopelijk mag ze morgen met mij mee naar de kraamafdeling! Maar goed, die hoop hadden we ook vandaag al. Kinderarts A zei donderdag dat ze vrijdag wel met ontslag mocht, maar op vrijdag had kinderarts B dienst en die zegt doodleuk dat ze moet blijven. Argh!

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    We mogen maar huis!

En de jeuk is écht over nu, na de bevalling ook meteen met de Ursochol gestopt. Over zes weken nacontrole, dan worden die galzure zouten ook gecheckt.

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wat een mooi geboortegewicht!! Sterke meid ook, nu al naar huis. Moet heerlijk zijn, geen jeuk meer! Nu lekker thuis aansterken (toch pittige bevalling...) en genieten van de kleine meid. Laat je maar flink vertroetelen door de kraamverzorgster.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met jou, ansje?

5. ansje1982

Vrijdag heb ik bloed geprikt. Dinsdag krijg ik de uitslag en een echo. Afgesproken is dat we dan meteen inleiden gaan bespreken. Ben erg benieuwd.
    De medicijnen doen wel hun werk, ik heb nauwelijks jeuk. Als jeuk de graadmeter is, dan zullen de waardes niet veel gestegen zijn....

Nu wel ontzettend veel last van mijn Bekken. Ik zit al bijna 3 maanden thuis ivm bekkenpijn. Met rustig aandoen had ik het eigenlijk goed onder controle. Nu ineens dag en nacht pijn. Maar goed bekkenpijn is weer een heel ander verhaal....

Hoe is het nu met jou en de kleine meid? Is het genieten? Een tevreden baby? Hoe reageert de grote zus op haar kleine zusje? Kun je zelf lichamelijk al een beetje vooruit?

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de jeuk minder is! Maar natuurlijk erg vervelend dat ne nu zo'n last van je bekken hebt...

Hier alles prima; M. is heel rustig, wordt nu wat wakkerder tussen voedingen en groeit zienderogen. J. is echt een trotse zus, geeft vaak kusjes, wil overal mee helpen :) Maar daarnaast ook een dwarse peuter die lastig gaat slapen en standaard overal 'nee!' op antwoordt, heb dus m'n handen vol ;)
    Vanaf morgen voor het eerst echt alleen met beide dames, spannend!

Heb zelf nog wel last van naweeen, vanavond moest ik ze echt even wegpuffen, maar schijnt normaal te zijn na een relatief snelle bevalling. Verder nog slapjes door de fluxus, maar goed vol te houden!

7. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Ik heb sinds 2 weken jeuk op het midden van mijn rug. Ik word er soms gek van!

8. ansje1982

@Purk: Fijn dat alles goed gaat. Tijd gaat wel snel. Hoe was de eerste dag alleen met de meiden? Nu nog naweeen? Had ze bij de tweede ook. Maar toch niet zo lang.

Vanmorgen echo gekregen. Baby goed op groei (geschat gewicht 2900gram). Vruchtwater minimaal, net op het randje. Daarna naar de gynaeloog. Bloeddruk op het randje en wat eiwitsporen. Mijn leverwaarden weer verstoord. Vreemd genoeg was uitslag galzuren niet binnen (moest nagebeld worden). Op basis van dit alles en bekkenpijn kwam ze tot besluit tot inleiden. Inwendig onderzoek gehad. 1cm en baarmoedermond nog niet verweekt. Ik mocht deze week datum prikken. Gekozen voor donderdag. Inleiden gaat met gel gebeuren. Hoe lang het gaat duren kan niemand zeggen.

Vanmiddag werd ik gebeld voor uitslag galzuren. Schrok van de uitslag. Van 13 naar 48 gestegen. Of ik meteen ctg kon komen maken. Ctg duurde uur, maar was goed. Ben nu weer thuis. Morgenvroeg moet ik weer een ctg. Als baby het goed blijft maken dan gaan ze me donderdag inleiden. Wel mijn zorgen geuit over het risico voor de baby. Mocht ik of me niet goed voelen of twijfelen conditie van de baby, dan zullen ze me opnemen. Uiteraard ook als ctg niet goed is.
    Gaat nu dus ook snel. Super spannend!! Misschien dus baby met 37+5!!

@LoveLaughLive: jeuk altijd even melden bij de verloskundige of gynaecoloog. Kan van hormonen komen, maar ook wat ernstiger zijn (komt niet zo vaak voor). Met een bloedonderzoek kunnen ze dat uitsluiten.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe gaat 't nu?

10. ansje1982

Hoi Purk,
    Ik ben afgelopen donderdag bevallen van onze dochter N. Het was een snelle pittige bevalling. Omdat druk was op de verloskamer mocht ik pas om 11:00 uur komen. Om 12:00 kreeg ik gel. Ik had 2 cm, maar de baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken. Om 14:00 uur had ik 3cm en braken ze de vliezen. De harde buiken gingen over op weeen. Om 15:30 had ik pittige weeen. Ze hielden te kort aan voor ontsluiting
    Dus aan het infuus met opwekkers. Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik om 17:30 maar 2 cm bij had. De slechte nachten zorgde voor moeheid. Ik vroeg om een ruggeprik. Na ctg en goedkeuring was ik om 17:00 uur gereed om naar verloskamer te gaan. Maar ik had al persdrang. Ik was binnen half uur naar 9 cm gegaan. Uiteindelijk dus geen ruggeprik en om 18:23 is ze na 2 persweeen geboren. We mochten dezelfde avond naar huis.

Ze doet het heel goed en is heel alert. Wat een wonder is het! De grote broers zijn lief voor haar. Ze vragen nu wel meer negatief de aandacht. Ze moeten duidelijk wennen.

Ik heb geen jeuk meer! Ik wil eigenlijk alles weer doen, helaas lukt dit niet omdat de bekkenpijn niets minder is geworden na de bevalling (eerder erger). Heb er al kraamtranen om gelaten. Hoop echt dat het snel beter gaat. Ik wil vooruit en heb straks zorg voor 3 kids.

11. ansje1982

Hoe gaat het met jou? Nog galzuren en leverwaarden laten prikken? Ik moet dinsdag de galzuren laten prikken en donderdag terug naar de gynaecoloog voor de uitslag.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!

Hier pas 17 september weer controle bij de gyn, ik neem aan dat ze dan ook bloed willen prikken. Maar heb dus nu nog geen idee van de leverwaarden of galzure zouten. Jeuk is wel echt helemaal over en nu heb ik ook pas door hoe aanwezig de jeuk telkens was, was echt ontzettend vermoeiend. Door de afwezigheid van de jeuk voel ik me nu echt veeel fitter, heel fijn!

Gezien de afwezigheid van de jeuk verwacht ik ook dat m'n waardes straks gewoon normaal zullen zijn.
    Ben wel benieuwd hoe het bij een volgende zwangerschap zal zijn; ik heb een fluxus gehad en zal daarom sowieso in het zkh moeten bevallen, maar neem aan dat ze ook de cholestase willen monitoren zodat ik bv op tijd met Ursochol kan starten?
    En het schijnt dat de combinatiepil wordt afgeraden als je zw-cholestase hebt gehad, nu ga ik ivm borstvoeding sowieso starten met de minipil, maar ben wel benieuwd wat de gyn daarover zal zeggen bij de nacontrole.

Wel echt een grote wens voor een derde kindje, nu al :D Dus wel goed om te weten hoe of wat! Maar eerst even minimaal 2 jaar bijkomen van deze ervaring ;)

13. ansje1982

#53 ansje1982, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2014
    Ha purk,
    Ik heb gisteren controle gehad. Alle waarden zijn weer normaal. De kans op cholestase in een volgende zwangerschap is zeer groot vertelde de gynaecoloog. De pil wordt idd afgeraden. Cholestase is een hormonenkwestie....

Haha, jij alweer zwanger-/ babykriebels! Hier blijft het echt bij 3. Na deze zwangerschap (bekken lage bloeddruk en cholestase) wil ik niet meer zwanger zijn. Manlief wil ook geen 4e. Moet zeggen dat het mij wel wat doet, dat alles nu echt voor het laatst is: geen bevalling meer, nooit meer baby op de borst en kennismaking, nooit meer het heerlijke echte babyluchtje en nooit meer een kraamtijd.... Heb er kraamtranen om gelaten. Heerlijk die hormonen van moeder natuur.

Deel Deze Pagina