verloskundige bellen of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annabel26, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo,

Ik twijfel even of ik moet bellen, ik zal even de situatie uitleggen. Ik liep net richting onze bank en stootte mijn teen tegen een van de pootjes omdat ik weggleed. Maar omdat ik ook weggleed viel ik, met de zijkant van mijn buik tegen de bank. Niet hard want het meeste ving ik op met mijn handen. Maar ik twijfel of ik toch niet misschien mijn verloskundige bellen. Wat zouden jullie doen?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Als jij je er goed bij voelt even bellen. Dan kan ze eventueel een onderzoekje doen om je gerust te stellen.

3. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou even rustig gaan zitten en wachten of ik goed leven zou voelen.
    Als dat zo is, kan de verloskundige verder niet veel voor je betekenen.
    Op z'n hoogst het hartje luisteren, maar als je beweging voelt weet je ook dat het hartje nog klopt.

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ja ze heeft alweer bewogen, net zo lekker druk als anders

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je ongerustheid echt hoor, maar veel meer dan naar het hartje luisteren kan de verloskundige niet.
    Ben je bang dat er wat mis is, dan gewoon bellen.
    Misschien een rare vergelijking, maar je kindje zit nog ruim in de baarmoeder/vruchtwater, dus een beetje als een vis in een zak water, (maar dan nog een partij spieren en organen er omheen) die zak kan je ook aan alle kanten indrukken of neerzetten zonder d'r vis te raken.
    Dus als je al zoveel hebt opgevangen dan kan er nauwelijks wat geraakt worden. (Snap dat als de klap harder is bij bijv een aanrijding of wanneer je van de trap valt, dat er dan wel wat kan gebeuren)
    Misschien geeft dat idee wat rust.

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Je kindje zit goed genoeg beschermd daarbinnen hoor. Dus zolang je niet heel hard bent gevallen of er veel pijn door hebt zou ik me niet druk maken.

er zijn zelfs gevallen bekend van vrouwen die na een (auto)ongeluk) zwaar gewond naar het ziekenhuis zijn gebracht, en waarvan het kindje helemaal niks had.

Oh... ik lees net dat je kindje alweer lekker druk is en alles goed gaat :)

Deel Deze Pagina