Hoi. Ik ben sinds gister 30 weken zwanger. Heb soms last van me hormonen en gister en vandaag heb ik ruzie met.me vriend gehad. Geen slaande ruzie maar een hoop boosheid. En sinds vandaag voel ik de kleine bijna niet meer althans een stuk minder als gister en voorheen. Hij beweeg wel maar.minder krachtig. Normaal als ik wakker word is die druk aanwezig zo n beetje de hele dag maar vandaag bijna niks. Hebben jullie daar ook soms last van. Of zouden jullie ff bellen. Moet woensdag weer naar de vk
Ik zou sowieso bellen als je dat geruststeld! Ik ben ook 30 weken en herken het wel. Maar soms kan het misschien ook minder of minder krachtig lijken omdat je er te gefocust op bent op dit moment?
Dat zou indd ook kunnen want ben wel indd op gefocust hoeveel je het voelt . Maar dan is het wel een stuk minder normaal dans je buik heen en weer zeg maar haha En nu van die flauwe duwtjes
Je brein kan soms stomme spelletjes met je spelen als je gespannen of gestresst bent. Heb het zelf ook een keer gehad. Advies van de VK was toen om zoveel mogelijk iets ontspannends te doen, lekker warm bad of iets anders waar je van ontspant. En bij mij helpt op mijn linkerzijde liggen, maar weet niet of dat een algemeen ding is. Maar als je het echt niet vertrouwd toch lekker bellen. Heb toen ook gebeld en VK heeft mij heel goed gerust kunnen stellen.
Heb je nog wat rust of geruststelling kunnen vinden? Hopelijk is je buik nog even lekker gaan dansen!
Ik heb dit ook sinds een paar dagen! Gister opeens bloedverlies gehad en meteen de verloskundige gebeld. Ik mocht meteen naar het ziekenhuis voor een aantal controles. Ze zijn niet erachter gekomen wat de oorzaak is maar de kleine was niet goed te zien op de echo. Ze ligt met haar rug naar voren waardoor ik haar veel minder voel dan eerst. Dat verklaart waarom ik haar de laatste paar dagen zo weinig gevoeld heb. Het kan van alles zijn natuurlijk, heb me er lichtelijk zorgen over gemaakt maar dat is nu weer weg. Als ik jou was zou ik luisteren naar je gevoel. Als het je toch duidelijk opvalt dat er minder beweging is dan eerst, misschien toch bellen voor de zekerheid. Wat ik wel eens doe is proberen om haar wakker te maken door op mijn buik te duwen of zachtjes te drukken. Het helpt wel in ieder geval.
Hi, Ik ben 34 weken en sinds week 30 ongeveer zijn er ook regelmatig dagen dat ik hem minder hard voel terwijl hij normaal echt druk is. Ik denk dat hij gewoon af en toe een dag of 2 een stuk rustiger is omdat hij dan meer slaapt, en ze krijgen natuurlijk nu ook steeds minder ruimte om nog goed te trappen dus de bewegingen zullen ook anders gaan voelen. En soms ligt hij bij mij ook anders waardoor ik hem zachter en minder voel dan normaal. Er kunnen echt 10000 redenen zijn waarom je hem/haar minder hard of minder vaak voelt! Maar als je je echt zorgen maakt dan zou ik de verloskundige bellen, daar zijn ze voor. Stress is ook niet goed voor jezelf en de baby.