'Jeuk' woorden

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Het bleek toch een gewone jongen :D

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat saai :p

3. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    ik hoor steeds meer jeukwoorden om mij heen!!

(dat is het hele) eiereten.

vreselijk.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ook geregeld tegengekomen hier op het forum: vlos.
    Nee die vrouw, of man, is een verloskundige.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Nou he, die hadden we al :D:D:D

6. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Verkeerd gebruik van wil/wilt 🙈

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En van hen/hun 🤓

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

2,5 jaar en geniet nog steeds van mama's melk of 18 maanden genoten van mama's melk. Ik ben een FV mama, dus misschien snap ik het niet. Maar ik snap echt niet waarom je dat in je handtekening moet zetten.

9. Logan

Logan Niet meer actief

En van na/naar 🤔

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Omdat dit een forum voor (a.s.) moeders is en sommige moeders trots zijn op zo'n mijlpaal?

Ik ben een bv-moeder maar zeker niet anti-kv. En ik vind dit soort opmerkingen ook altijd een beetje, ja, zuur. Laat iemand in zijn handtekening zetten wat hij wil. Waarom zou je daar jeuk van krijgen? Omdat iemand kiest voor BV en/of Rapley? Ik hoef toch ook geen jeuk te krijgen als iemand direct voor flesvoeding kiest?

Vind het best apart dat de keuzes van anderen (vreemden dan vaak nog) zo'n sterke reactie kunnen oproepen.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ho ho ho! Relaxed!

Dit is een VRAAG van ts waar ik gewoon een antwoord op geef. Prima dat je dat zuur vind. Ik krijg gewoon kriebels wanneer je dat in je handtekening zet. Klaar. Ik zet ook niet. Heerlijk 1 jaar van de kruitvat melk genoten. Ik snap de toegevoegde waarde niet zo.
    Je zegt het indd goed. De keuze van andere zo'n sterke(?) reactie oproepen? Misschien moet je je eigen bericht even terug lezen. En nee. Ik ben niet anti BV, maar krijg wel kriebels dat er met alles zo te koop gelopen moet worden. Vaak zie ik dit namelijk wel ( en nee dit is geen oordeel, maar dit valt mij op ) bij BV mama's en zoals ik zelf al omschreef. Misschien omdat ik FV geef ik dat gewoon niet snap, maar ik begrijp dat gewoon niet zo. Evenals termen als "slagroom", " mama honger" ect. Ik ben daar niet van.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben relaxed hoor. Van woorden als slagroom en 'mamamelkje' krijg ik ook wel kriebels. Ik snap wel dat een kraamverzorgster dat bijv. tegen een aanstaande moeder zegt, "goh, jij hebt echt slagroom", maar om dat op een forum te zetten, nee. En mamamelkje? Het is gewoon melk. Het een komt uit een borst, het ander uit een fles. Het is voeding voor je baby.

En of je het moet zien als ermee te koop lopen, ja, sommigen zijn er echt trots op. Voor mij was BV geven normaal en niet iets waarop ik heel trots zou moeten zijn maar misschien is het anders als je er heel veel moeite voor hebt moeten doen of als het niet van een leien dakje gaat. Je kent het verhaal achter zo'n zinnetje vaak ook niet.

Leef en laat leven.;)

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

O en mamahonger hebben alle baby's, borst of fles. Je kan ook zeggen "een baby heeft behoefte aan knuffels of huid-op-huidcontact", maar mamahonger is 1 woord daarvoor. Ik vind het wel lief klinken.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Leef en laat leven ben ik zeker met je eens hoor! Alleen dit topic gaat over woorden waar je jeuk van krijgt. En IK krijg daar jeuk van en ik geef daar gewoon eerlijk antwoord op. En dat heeft niets te maken met leven en laten leven, maakt mij het uit wat je geeft en hoe lang en hoe. ;)

15. Ballon

Ballon Niet meer actief

Haha ik juist niet. Ik de langere versie juist leuker haha. Zo zie je maar. Zoveel mensen zoveel meningen ;)

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier op het forum gevonden: "mijn baby eet groentjes en fruitjes".

Ieuw, dat heet gewoon groente en fruit.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Waarom heb jij de geboortedatum van je kindje in je handtekening? Omdat je daar trots op bent waarschijnlijk :)
    Zelfde als met bv-handtekeningen. Mijn ding is het ook niet hoor, maar bv geven is niet altijd makkelijk. Het vergt veel van je lichaam en sommige willen hun trots laten zien hoe ver ze ziin gekomen.

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

En omdat ik dan niet elke keer hoef te typen, mijn zoontje is ..... ( 8 maanden, 9 maanden ect ) dus ook een beetje gemakzucht :D

19. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    ''Kerncompetenties''
    Zegt mijn leidinggevende vaak. Zeg dan gewoon: je pluspunten, je kwaliteiten, of wat ook. Kerncompetenties, bah :$ Stom verwaand woord :p

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb daar ook een hekel aan. Twee kinderen hebben kv gehad en eentje bv en ben op de bv niet trotser dan op de kv ofzo. Vind het ook te koop lopen en een hoog 'kijk mij eens superieur zijn' gehalte hebben.

Deel Deze Pagina