Als mensen 'me' in plaats van mij of mijn gebruikt. Ik vind dat echt vreselijk tenenkrommend! Daarnaast: - vriendlief of manlief - kids ipv kinderen - klussen ipv seks hebben. Je krijgt geen baby met een schuurmachine...
Dat vind ik juist wel humor En wat taalvoutjes ^^ betreft is het gewoon een opvallend iets als iemand er minder sterk in is. Maar goed ik heb nog nooit iemand ontmoet die alles kan. Als iemand geen touwtje kan springen ga ik mij daar ook niet aan ergeren.
Als mensen zeggen "handvaten", of nog erger......."handsvaten". -Omdat het kan.... (ook zo irritant) -"me" gebruiken ipv "mijn" -borstjes (ieuwww, zeg gewoon borsten of tieten ofzo) -kogelvrijvest
Uiteraard heeft ieder z'n eigen mening...saaie wereld (en saai ZP-forum) zou het worden als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn maar door dit topic weet ik nu wel, dat anderen dat dus blijkbaar heel raar kunnen vinden ...
Geweldig topic dit - eigenlijk alles dat al genoemd is in dit topic + een heleboel nieuwe (slagroom) - verkleinwoorden - brusje - me - topper - mannetje/ vent (zowel voor man als kind) - frummeltje/frutsel/hummeltje etc. wanneer men het over het, of nog erger, míjn, ongeboren kind heeft - Men is ineens ook overal 'woest' om - klussen - mijn lief/je lief (geniet nog even van de tijd met je lief voordat je frummeltje je de hele nacht wakker houdt ) Zowel mijn moeder als mijn schoonzus zijn groot fan van bovenstaande woorden ( behalve 'me', maar dat is echt gewoon een gebrek aan taalkennis), dus ik moet regelmatig een zalfje tegen uitslag halen...
Als ik hen naar papa stuur dan zeg ik wel: vraag dat maar aan papa en niet: vraag maar aan Jan. Met opa's en oma's heb ik hetzelfde, als een oma zegt: opa pak je dat even voor mij...nee opa heeft toch een naam?
De meeste jeuk-woorden zijn al genoemd. Verder krijg ik nog heel erge jeuk van het woord klokkie als er een horloge bedoeld wordt (echt.. waarom???) en centjes als er geld bedoeld wordt.
Mijn zoontje is een brusje (= een broertje of zusje van een kind met een beperking), maar ik krijg echt braakneigingen van dat woord. Ik vind het zo iets achterlijks, hij is gewoon haar broertje. Als we een 3e zouden hebben, zouden de jongste 2 gewoon bijv. broer en zus van elkaar zijn, maar brus van de oudste. Pffff, alsjeblieft zeg.
Ik hoor soms andere kids ( ook jeuk!) Omi zeggen. Verschrikkelijk! En dan op zo een zeurtoon... Ooomiee!! O en uit het vuistje ook. En nog wel meer naar kom er even niet op .
Nog niets gelezen maar dingen als "mijn kleintje, m'n kindje". Wat hier op het forum ook enorm vaak fout gaat is me vriend, me dochter, me ei. Wat is er nou zo moeilijk aan? En ook leeftijden in maanden zeggen, als in " mijn zoon is 833 maanden.
Brusje is toch gewoon een broertje of zusje. "Wij gaan voor een brusje" = Wij gaat voor een broertje of zusje voor onze zoon/dochter. Voor zover ik weet heeft dat niets te maken met een broer/zus met een beperking?
Groentes vind ik ook raar. Ik weet dat zowel groentes als groenten juist zijn, maar groentes vind ik echt heel raar.
"Ik had gister geloof ik me ei" Eiersprong heb ik ook al eens langs zien komen. Het is eierrrKoek en EIsprong.
Tja, sorry soms zijn het toch echt niet meer dan borstjes. Je moet ook geen valse verwachtingen scheppen. Ik heb een hekel aan het woord "even" met name: Kan jij even iets voor mij doen? Het nooit EVEN.
"Officieel" is een brusje een broertje of zusje van een kind met een beperking, maar hier op zp wordt het inderdaad gebruikt als men voor een broertje of zusje gaat.
-Kek -Biscuitje -Toppertje/Toppie/Top -Wijfie -Moeke en ik heb er vast nog een paar waar ik nu niet op kom