Ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord van deze betekenis, maar ik neem aan dat niemand 'gaat' voor een broertje/zusje met beperking, dus ik denk dat er op dit forum sowieso gewoon broertje/zusje bedoeld wordt
Duidelijk! Desalniettemin vind ik het ook een jeukwoord hoor. Je gaat toch voor een tweede kind en niet voor een broertje of zusje? Als je een speelkameraadje voor je kind wil dan koop je een hondje of zo
Ter verduidelijking: ik snap dat men hier op zp iets anders bedoelt met brusje dan dat het voor mij betekent. Maar het ging over jeukwoorden en brusje, in de betekenis die ik eraan hang, is voor mij dus een jeukwoord.
Zo'n fijn topic vind ik dit altijd. Maar over "jeuk" gesproken; ik krijg ook vaak jeuk van bepaalde topics hoor zoals " zien jullie hem", -waarbij je een vergrootglas nodig hebt- bij de zwangerschapstesten, of " is het schadelijk dat ik een mandarijn heb gegeten die een beetje bedorven is, krijgt mijn ongeboren kind daar nu iets van?" Dan zou ik wel willen schreeuwen " kan men tegenwoordig nu helemaal niets meer alleeeeeen". Echt, wat een debiele vragen soms, dat kom je (ik ) in het echt echt nooit tegen. En altijd dat gezeur dat in de lounge bepaalde topics niet thuishoren. Snappen mensen niet dat mensen daar hun vraag of topic neerzetten, juist omdat daar de meeste mensen lezen en dus de meeste kans is dat je antwoorden krijgt?
Als je hier in de randstad een friet besteld wordt je raar aangekeken, het is hier gewoon patat. Beffie (als in best friend) vind ik echt vreselijk. Vooral als het gebruikt wordt door 'kekke beffies' van 25 jaar en ouder. Brr daar krijg ik echt de kriebels van en stiekem vraag ik mijzelf dan af of ze ook soms stiekem lesbisch zijn aangezien ik bij beffie direct aan een bepaalde seksuele handeling moet denken. Daarnaast vind ik het woord hubby verschrikkelijk. Mensen denken dan stoer engels te spreken oid? Geloof mij als ik dat woord serieus zou gebruiken terwijl ik het over mijn man zou hebben, dan wordt ik keihard uitgelachen
Nee als oma zegt "opa, pak je dat even voor mij", daar kan ik ook niet tegen. Als het volwassenen tegen volwassenen is, zónder dat er een kind direct betrokken is bij het gesprek, zijn het ook hier voornamen. maar als oma zegt "opa, pak jij dat even voor (naam kleinkind)", dan kan in mijn ogen dan weer wel Natuurlijk heeft opa een naam, net als papa. Maar mijn kinderen zeggen geen "papa Kees", dus ook geen "opa Jan" als ze hen direct aanspreken... (wel als we het thuis over opa en oma hebben. Dus als we op visite gaan, gaan we naar "opa Jan en oma Truus". Maar als we daar dan eenmaal zijn, zeggen ze enkel opa of oma om hen aan te spreken....) Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ik gebruik ook een aantal van jullie genoemde jeukwoorden. Heel erg. Ik vind ze zelf ook vreselijk maar het lijkt soms wel of je het automatisch overneemt. En soms ga je ze zelfs nog leuk vinden. Maar dat heb ik ook met mode. Wat ik erg vind is "pittig". En dan niet qua smaak, maar in de zin van...wat doet ze dat al pittig, over onze dochter bijvoorbeeld.
-voeren (heb een hekel aan oe-klanken) -mannetje -klussen voor seks -chippie, soepie of van dat soort verkleinwoorden
hier op zp vind ik brusje en manlief echt vreselijk gebruik je dat ook in reallife?? en ik vind papadag afschuwelijk
Tipsy (aangeschoten zijn) verschrikkelijk woord Brusje Klussen M'n Mannetje of m'n vrouwetje (voor volwassenen)
Het jeukwoord wat ik hier mis is enigste. Als je de enige bent is er geen overtreffende trap van enige, want je bent al alleen
Inderdaad : inbrengen *ril* maar ook inschuiven want dan denk ik meteen aan sex omdat ik op een engels forum zit waar ze dat zeggen voor de gein. Verder natuurlijk: me man,of me kindje, leer Nederlands. En borstvoeding. Het woord "voeding" alleen al ril.
Wat ik ook heel irritant vind is als het over een baby die melk wil gaat,bijv: ze/hij komt om de 3 uur. Een rare benaming, en snap dat het een term is, jeuk wordt er niet minder door helaas.